مدیرعامل شرکت پخش «نمایشگستران» گفت: ما آماده اکران فیلم «چپ، راست» هستیم و سینماداران نیز علاقه دارند تا این فیلم اکران شود، البته هنوز منتظریم تا سازمان سینمایی مجوز اکران فیلم را صادر کند.
به گزارش سینماسینما، امیرحسین حیدری درباره آخرین وضعیت فیلم «چپ، راست» گفت: گفتوگوهای خوبی بین سازندگان فیلم و وزارت ارشاد صورت گرفته و امیدواریم با تعاملات انجام شده پروانه نمایش صادر و این فیلم اکران شود. براساس بررسیهایی که انجام دادیم قطعا اگر این فیلم اکران شود میتواند بخشی از مخاطبان را به سالنهای سینما بیاورد و ما شاهد رونق سینماها باشیم.
این تهیهکننده سینما با اشاره به اجرای طرح بلیت شناور در برخی سالنهای سینما بیان کرد: اجرای چنین طرحی فینفسه خوب است اما نباید فراموش کنیم که چرخه اکران سه ضلع تهیهکننده، پخشکننده و سینمادار را شامل میشود و هر تصمیم و اتفافی در نمایش فیلمها باید بصورت قانونی و با رضایت هر سه طرف در نشستهای صنفی عملی شود و حتی میتوان علاوه بر شناور بودن قیمت بلیت سانسهای سینما، قیمت محل نشستن تماشاگران نیز مانند کنسرتها شناور باشد. اگر چنین طرحی قرار است بصورت گسترده اجرا شود باید تبدیل به قانون شود و آییننامه اکران نیز تغییر کند و تکلیف مسائل مختلف حوزه اکران مشخص شود و همه سینماداران، پخشکنندگان و تهیهکنندگان در کل کشور بتوانند از این فرصت استفاده کنند.
حیدری با اشاره به اینکه حال سینما این روزها خوب نیست، افزود: اینکه گفته شود به دلیل قیمت بالای بلیت استقبال خوبی از سینما نمیشود حرف کاملا دقیقی نیست. گروهی آگاهانه به دنبال این هستند که سینما را از سبد خانوادهها حذف کنند و مردم سینما را فراموش کنند. ما امروز نیاز به معرفی دوباره سینما به مردم و احیای آن و تشویق مردم به تماشای دورهمی فیلم در سینما داریم و همه بخشهای سینما باید یک کمپین واحد برای آشتی مردم با سینما تشکیل بدهند.
او با انتقاد از رفتار تلویزیون دربرابر فیلمهای سینمایی گفت: موضع صداوسیما با فیلمهای سینمایی مشخص نیست و معلوم نیست به تبلیغات فیلمها به عنوان تبلیغ فرهنگی نگاه میکند یا تجاری. صداوسیما از بودجه عمومی استفاده میکند یعنی از پول تکتک ما برای صداوسیما هزینه میشود، پس باید همه بتوانیم از خدمات صداوسیما استفاده کنیم، اما متاسفانه برای تلویزیون فقط پول مهم است و بسیاری از محصولاتی که تبلیغ میکند حتی اثرگذاری و اصالت آنها ثابت نشده است.
این تهیهکننده و پخشکننده تاکید کرد: اگر صداوسیما به فیلمها نیز نگاه تجاری دارد، پس نباید در پخش تیزرهای تلویزیونی بین فیلمها تفاوت قائل باشد. از سوی دیگر امکانات رسانهای و تبلیغاتی صداوسیما متعلق به همه مردم است و فیلمسازان نیز جزء همین مردم هستند و باید بتوانند از این امکانات بدون هیچ تبعیضی استفاده کنند.
«چپ، راست» به کارگردانی حامد محمدی و تهیهکنندگی منوچهر محمدی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده که در دولت قبل پروانه نمایش از سازمان سینمایی دریافت کرد، اما مجوز اکران این فیلم هم مانند چند اثر سینمایی دیگر لغو شد تا اصلاحهای دیگری بر فیلم اعمال شود. با این حال هنوز خبری از صدور پروانه نمایش فیلم نشده است.
در این فیلم که داستانی از دو خانواده با گرایشهای دو جناح سیاسی چپ و راست روایت میشود، رامبد جوان، سارا بهرامی، پیمان قاسمخانی و ویشکا آسایش بازی کردهاند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جدیدترین آمار فروش فیلمها؛ ۶.۸ میلیارد، سهم گیشه در سه روز گذشته
- بلیت سینماها نیم بها شد
- نقدی علمی بر عملکرد صدا و سیما
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- قیمت بلیت سینما ۲ روز در هفته نیم بها میشود
- سروش صحت و کتاب باز با سالن پر در کانادا؛ آقای تلویزیون! کی ضرر میکند، من یا تو؟
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- آخرین آمار فروش سینماها در فاصله پنج روز تا جشنواره فجر
- گیشه سینما تحت تاثیر سرما است؟!
- گزارشی از آمار فروش فیلمهای روی پرده سینماها/ «ملاقات خصوصی» و «چپ راست» را چند نفر دیدهاند؟
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- گزارشی از پرمخاطبترین روز سال در سینماها؛ فروش ۳/۳ میلیاردی فیلمها در یک روز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





