محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به ارایه گزارشی درباره پرمخاطبترین فیلمها و سینماهای این دوره از جشنواره تا پایان روز جمعه ۱۲ بهمن ماه پرداخت.
به گزارش سینماسینما، محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درباره سانسهای فوقالعاده سه روز ابتدایی جشنواره گفت: بر اساس آمار ثبت شده در چند سینما برای ساعت ۲۴ چند سانس فوقالعاده داشتهایم که از جمله آنها در روز دهم در سینما کورش فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار و در سینما آزادی «آشفتهگی» به کارگردانی فریدون جیرانی به سانس فوقالعاده رسید.
وی ادامه داد: همچنین در همین روز فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز؛ رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در دو سینمای استقلال و فرهنگ به سانس فوقالعاده رسید.
فرجی با اشاره به آمار روز ۱۱ بهمنماه گفت: در این روز و در سینما کورش ۲ سانس فوقالعاده برای فیلم «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی ثبت شده و فیلم «ماجرای نیمروز رد خون» هم در سینماهای آزادی و زندگی بهصورت فوقالعاده روی پرده رفته است. در پردیس مگامال «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنیزاده بیشترین استقبال را داشته و فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در دو سینمای آستارا و فرهنگ به سانس فوقالعاده رسید.
مدیر امور سینماهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درباره پرمخاطبترین فیلمهای روز سومین روز جشنواره یعنی جمعه ۱۲ بهمنماه هم گفت: روزگذشته در سینما کورش دو فیلم «متری شش و نیم» و «مسخره باز» به سانس فوقالعاده رسیدند. «ماجرای نیمروز؛ رد خون» بازهم در دو سینمای زندگی و آزادی به سانس ویژه رسید و در پردیس آزادی علاوهبر این فیلم، «سرخپوست» نیما جاویدی هم توانست در سانس ویژه روی پرده برود.
وی ادامه داد: در روز جمعه سینما جوان برای «متری شش و نیم» سانس فوقالعاده در نظر گرفت و سینما آستارا شاهد استقبال ویژه از دو فیلم «شبی که ماه کامل شد» و «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی» بود. در پردیس شکوفه «سرخپوست»، در مگامال «آشفتهگی» فریدون جیرانی و «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی و در ماندانا «مسخرهباز» به سانس فوقالعاده رسیدند.
فرجی درباره پرمخاطبترین سینماهای سه روز نخست جشنواره هم توضیح داد: پر مخاطبترین سینماها با احتساب سانسهای فوقالعاده در روز ۱۰ بهمنماه به ترتیب سینما کورش، آزادی و فرهنگ بودند، در روز ۱۱ بهمن به ترتیب کورش، استقلال و ماندانا رکورددار شدند و درباره روز ۱۲ بهمن هنوز آمار کاملی نداریم چراکه سانسهای فوق العاده تا نیمه شب در سینماها ادامه دارد.
مدیر امور سینماهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درباره وضعیت فروش بلیت در گیشهها عنوان کرد: طبق اطلاعرسانیای که پیش از این داشتهایم بیش از نود درصد بلیتها پیش فروش شده بر همین اساس تنها در برخی سانسهای اول و آخر سینماها چند بلیت باقی مانده که در این میان تنها تعداد انگشت شماری از بلیتهای سانسهای دوم و سوم سینماها مانده بود. البته در پردیسها و سینماهای درجه یک حتی همین مقدار هم باقی نمانده بود.
وی افزود: با این وجود و به دلیل علاقهمندی مردم برای تماشای فیلمها، از طریق سانسهای فوقالعاده و فروش بلیتهای سفید شرایطی را فراهم آوردهایم که بیش از ظرفیت موجود نیز امکان تماشای فیلمهای جشنواره برای مخاطبان بیشتر فراهم شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ فرجی مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی و سمعی بصری شد
- دو انتصاب تازه در سازمان سینمایی
- مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی: «قاتل و وحشی» تقاضای پروانه نمایش نداده است
- مدیرکل دفتر نظارت برعرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی: فیلم «چپ، راست» برای نمایش عمومی نیاز به اصلاح دارد
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- جزئیات حمایت سازمان سینمایی از فیلمهای اکران نوروز ۱۴۰۰
- جزییات طرح حمایتی سازمان سینمایی برای بازگشایی سینماها
- سازمان سینمایی: اشخاص حقیقی سهمی در«سمفا» ندارند
- چرا سینماهای «آستارا» و «شکوفه» از لیست سینماهای مردمی جشنواره فجر حذف شدند؟
- «زهرمار» از چهارشنبه روی پرده سینماها میرود
- محمدرضا فرجی خبر داد؛ افتتاح ۷ پروژه سینمایی جدید در پایتخت
- سوئیچ پن/ فُرم، دانش فیلمساز از مِدیای سینما است
- گلایه سردار ایوب سلیمانی از عوامل «متری شیش و نیم»
- «قسم»، «جاندار» و «متری شیش و نیم» برگزیده قوه قضائیه شدند
- ناگفتههای محمود کلاری از داوری فیلم فجر/ «از برخی اظهارنظرها متعجب شدم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





