به گزارش سینماسینما، هیات ملی نقد در نیویورک با ۱۰۸ سال قدمت عنوان بهترین فیلم سال را به «پست» اثر جدید استیون اسپیلبرگ داد. علاوه بر این مریل استریپ و تام هنکس برای بازی «پست» جوایز اصلی بازیگری را از آن خود کردند.
در بخش جوایز بازیگری در نقش مکمل جوایز به ویلم دفو و لاری متکالف رسید. ویلم دفو برای بازی در «پروژه فلوریدا» برنده جایزه شد و متکالف برای بازی در «لیدی برد» به جایزه دست پیدا کرد.
هیات ملی نقد جوایز رشته بهترین فیلمنامه را به «هنرمند فاجعه» و «موضوع فانتوم» داد و گرتا گرویگ را برای فیلم «لیدی برد» شایسته دریافت جایزه بهترین کارگردانی دانست.
در حالی که گمانهزنیهای برای برندگان اسکار هر روز بیش از دیروز میشود، انیمیشن «کوکو» به عنوان شانس اصلی برندن اسکار جایزه بهترین انیمیشن هیات ملی نقد را از آن خود کرد و مستند «جین» برنده جایزه بهترین مستند بلند شد.
در رشته بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان نشانی از «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار نیست و هیات ملی نقد فیلم «فاکسترات» را برنده این بخش معرفی کرد.
فیلم «برو بیرون» از هیات ملی نقد دو جایزه گرفت. این فیلم جایزه بهترین تجربه نخست کارگردانی را همراه با جایزه بهترین گروه بازیگری از آن خود کرد.
البته نمیتوان با اتکا به نتایج این جایزه درباره اسکار قضاوتی قطعی کرد، چنانچه سال گذشته «Manchester by the Sea» برنده جایزه بهترین فیلم سال هیات ملی نقد شد اما در انتها اسکار به فیلم «مهتاب» رسید.
مراسم اهدای جوایز انجمن ملی نقد نهم ژانویه در نیویورک برگزار خواهد شد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- با رای ۱۰۰ منتقد؛ «آروارهها» و «فهرست شیندلر» در صدر بهترین فیلمهای اسپیلبرگ
- درباره «اسب جنگی»/ فیلمی درباره جنگ، اما برای صلح؛ جنگ میکُشد، اما صلح میپیوندد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر میگیرند
- مستند «آروارهها» ساخته میشود/ اکران در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم
- امیلی بلانت در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ بازی میکند
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- گزارش اقلیت اسپیلبرگ و پیام دوربینهای مشهد/یادداشتی از افشین امیر شاهی
- کایه دو سینما بهترین فیلمهای ۲۰۲۳ را معرفی کرد
- بردلی کوپر برای یک «خماری» دیگر آماده است
- به تهیهکنندگی اسپیلبرگ؛ کریس راک کارگردان فیلمی درباره مارتین لوتر کینگ شد
- صحبتهای یک بازیگر علیه آکادمی اسکار
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران





