پس از حذف «بر باد رفته» از شبکه اچبیاو این فیلم در شبکه آمازون به فیلم اول فهرست پرفروشها بدل شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، یک روز پس از آنکه اچبیاو فیلم «بر باد رفته» را به دلیل دیدگاههای نژادی حذف کرد، این فیلم در شبکه آمازون در راس فهرست پرفروشها قرار گرفت. آمازون که اطلاعات فروشش را منتشر کرده اخیراً برای هفتادمین سالگرد ساخته شدن این فیلم دو دیسک دیوی دی را به قیمت ۲۹.۵۵ دلار ارایه کرده وامکان امانت کردن دیجیتال آن را نیز ۳.۹۹ دلار تعیین کرده است.
در حالی که این فیلم روز چهارشنبه در جایگاه پنجم آمازون قرار داشت و پس از «شکار»، «پرندگان دعا»، «پسران بد برای همیشه» و «مرد نامرئی» جای داشت، اکنون همه را پشت سر گذاشته و در راس چارت فروش قرار گرفته است.
شبکه HBO Max سهشنبه کمتر از دو هفته پس از راهاندازی رسمیاش، فیلم کلاسیک «بر باد رفته» را به دلیل نگاه نژادپرستانه از سرویس استریم خود حذف کرد.
سخنگوی شبکه در این باره گفت: در فیلم «بر باد رفته» مسایل قومی و تبعیض نژادی که متاسفانه در جامعه آمریکا وجود داشت، تصویر شده است. تبعیض نژادی هم در آن زمان غلط بوده و هم امروز اشتباه است و ما حس کردیم حفظ این عنوان بدون تقبیح این دیدگاه و ارائه توضیح کاری غیرمسئولانه خواهد بود. بنابراین می خواهیم این فیلم را با توضیحی در مورد محتوای تاریخی آن و تقبیح این تبعیضها دوباره در دسترس همگان قرار دهیم.
حذف این فیلم پس از آن صورت گرفت که جان رایلی نویسنده و کارگردان پیشنهاد حذف آن را مطرح کرد. استدلال وی این بود که این فیلم رفتارهای ایالتهای جنوبی پیش از جنگ داخلی را ستایش میکند و به بردهداری بیتوجه است.
«بر باد رفته» با بازی ویوین لی و کلارک گیبل سال ۱۹۳۹ با اقتباس از رمانی که مارگارت میچل سال ۱۹۳۶ نوشته بود ساخته شد. این فیلم فیلمی کلاسیک از زندگی در جنوب آمریکا در طول جنگ داخلی است. فیلم ۸ جایزه اسکار از جمله اولین اسکار برای یک فرد سیاهپوست را برای هتی مکدنیل بازیگر نقش مامی کسب کرد. این فیلم اسکار بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم سال، بهترین نویسندگی، بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی هنری و بهترین تدوین فیلم را نیز از آن خود کرد.
انتقاد به فیلم به این دلیل است که بردهها از وضعیت خود راضی هستند و تا انتها به ارباب خود وفادار می مانند.
«بر باد رفته» در فهرست بهترین فیلمهای انستیتو فیلم آمریکا در رده چهارم و پس از «همشهری کین»، «کازابلانکا» و «پدر خوانده» جای دارد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- درباره سریال «پنگوئن»؛ بهای زنده بودن در کابوسی اکسپرسیونیستی
- حق به بنیاد تالکین و آمازون رسید؛ «ارباب حلقهها» پیروز از دادگاه بیرون آمد/ مدعی جدید محکوم شد
- جورج کلونی تهیهکننده یک مستند شد/ رسوایی سوءاستفاده در دانشگاه
- دو سریال در راه است/ اچبیاو مکس دنیای تلویزیونی شرلوک هولمز را میسازد
- مالک جدید مترو گلدوین مایر مشخص شد/ سرنوشت فیلم جدید جیمز باند در دستان آمازون
- پیشنهاد ۹ میلیارد دلاری «آمازون» برای خرید یک کمپانی
- «تام کروز» جوایز گلدن گلوباش را باز میگرداند
- شبکه انبیسی هم گلدن گلوب را رها کرد/ لغو پخش تلویزیونی مراسم
- درگیری انجمن گلدن گلوب با غولهای استریمینگ آمریکا بالا گرفت
- آمازون، پخشکننده «قهرمان» شد
- سریال «انگل» چه تفاوتی با نسخه سینمایی دارد
- برشهای کوتاه/ برشی از نقشآفرینی کلارک گیبل در بر باد رفته
- تجسم زنده بهشت موعودِ دوران ویکتوریایی/ درباره اولیویا دی هاویلند
- نژادپرستهایی که کام دنیا را تلخ میکنند/ نگاهی به سریال «نگهبانان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»





