با وجود متوقف شدن فیلمبرداری پروژه پل شریدر در ماه مارس به دلیل کرونا، وی موفق شد تا با کمک اسکورسیزی این فیلم را در نیمه جولای در میسیسیپی به پایان ببرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ایندی وایر، فیلم «شمارنده کارت» به کارگردانی پل شریدر یکی از مهمترین فیلمهای سال است و شاید بتوان آن را مهمترین فیلم مستقلی خواند که توانست در دوران قرنطینه کار ساختش را تمام کند. این فیلم با بازی اسکار ایزاک در نقش اصلی ساخته شده است. وی یک قمارباز و سرباز سابق است که قصد دارد تا به مرد جوانی کمک کند که بتواند از یک دشمن قدیمی انتقام بگیرد.
تای شرایدن، تیفانی هدیش و ویلم دافو دیگر بازیگران این فیلم هستند.
تولید این فیلم ماه مارس به دلیل کرونا متوقف شد. این در حالی بود که فقط ۵ روز از ادامه فیلمبرداری آن باقی مانده بود.
با این حال شریدر و گروه تولیدش موفق شدند تا ادامه فیلم را در میسیسیپی بسازند و در نیمه جولای ساخت آن را به پایان ببرند.
شریدر ۷۴ ساله در مصاحبهای از نحوه کامل کردن فیلم سخن گفته و اینکه شماری از همکاران برای اتمام این تولید به وی کمک کردند که مارتین اسکورسیزی هم از جمله آنها بود. این در حالی است که شریدر نویسنده فیلمنامه شماری از فیلمهای اسکورسیزی از جمله «راننده تاکسی» و «گاو خشمکین» وی بوده است.
وی گفت: داشتم تدوین میکردم. تدوینگر من در نیوجرسی بود و دستیار تدوین در تنسی، بنابراین همگی به صورت مجازی تدوین میکردیم. چهار سکانس از دیالوگهای کلیدی از شخصیتهای اصلی را هم فیلمبرداری نکرده بودم. بعد موفق شدم فیلم را برای چند تن از افرادی که برایشان احترام قائلم به نمایش درآورم، از جمله اسکورسیزی که تهیهکننده اجرایی پروژه است، و نیز کنت جونز فیلمساز و برنامهریز و چند نفر دیگر. چیزی که از آنها پرسیدم این بود: چهار سکانس دیگر باید فیلمبرداری شود. میتوانم بازنویسی کنم. چیزی جا مانده؟ چیزی باید اضافه کنم؟ چطور باید این سکانسها را بنویسم؟
شریدر گفت پاسخ این افراد موجب شد او فیلمش را به پایان برساند.
شریدر در ادامه گفت این سکانسها را بازنویسی کرد و روابط شخصیتها هم خیلی بهتر شد. وی افزود: در همه فیلمها این اتفاق نمیافتد. فیلمبرداری مجدد این صحنهها هزینه زیادی داشت… سه چهارم کار انجام شده بود و من یک چهارم سکانسهای اصلی را بازنویسی کردم. اگر فیلمبرداری ادمه مییافت متوجه این نقصها نمیشدم و بعد در اتاق تدوین میزدم توی سر خودم.
تاریخ پخش فیلم «شمارنده کارت» شریدر هنوز مشخص نشده و به گفته وی فیلم تقریباً تمام شده و در یک ساعت و ۴۹ دقیقه جمع شده است.
وی گفته است که باید موسیقی متن اضافه شود و جلوههای ویژه هم هنوز باقی مانده است.
این در حالی است که در زمان متوقف شدن فیلم به دلیل ابتلای یکی از عوامل به کرونا، وی به تهیه کنندگان اعتراض کرده و گفته بود ترجیح میداد فیلمش را تمام میکرد و میمرد تا از ترس کرونا آن را در آخرین گامهای فیلمبرداری متوقف میکرد.
شریدر فیلمنامه نویس، کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر است و آخرین بار سال ۲۰۱۹ برای «اولین اصلاح شده» نامزد اسکار در بخش بهترین فیلمنامه اوریجینال شد. وی برای همین فیلم نامزدی بهترین فیلمنامه و کارگردانی را از جوایز اسپریت برای فیلمهای مستقل دریافت کرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- آثار مهم تاریخ سینمای ایران در فهرست ترمیم/ دوپینگ سینمای ایران با مارتین اسکورسیزی
- بازیگر نقشهای اکشن تایید کرد؛ دواین جانسون در فیلم اسکورسیزی بازی میکند
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- اسکورسیزی ساخت فیلم «زندگی عیسی» را پاییز شروع میکند
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- سینماسینما/ یادداشت محمد حقیقت از کن درباره فیلمهای شرایدر و لانتیموس
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- راهیابی ۳ فیلم ایرانی به جشنواره برلین
- دنیل دی لوئیس در مراسم تجلیل از مارتین اسکورسیزی حاضر شد
- اسکورسیزی کوتاهترین فیلمش را میسازد/ «زندگی عیسی» در ۸۰ دقیقه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





