سینماسینما، علی پاکزاد – پوران درخشنده عضو هیات انتخاب سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گفت:«خیلی تلاش کردیم که فیلم اولیهای بیشتری در بخش مسابقه حضور پیدا کنند، اما بیش از این امکانپذیر نبود. زیرا برای ما کیفیت آثار بیش از هر چیز دیگری اهمیت داشت.»
به گزارش سینماسینما، پوران درخشنده کارگردان مطرح سینمای ایران یکی از اعضای هیات انتخاب جشنواره سی و ششم بود. او با اشاره به اینکه فیلمهای با کیفیتی در جشنواره سی وششم حضور دارند تاکید کرد فیلمهایی که بیرون ماندهاند از کیفیت لازم برخوردار نبودند.
درخشنده درباره انتخاب فیلمهای این دوره گفت: «نتیجه یک سال تلاش، خلاقیت و انگیزه فیلمسازان جوان وکارگردانان باتجربه فیلمهایی است که در جشنواره فجر به نمایش گذاشته خواهد شد. ما ثمره یک سال سینمای ایران را در جشنواره سی و ششم خواهیم دید. فیلمهایی با ژانرهای متفاوت حضور دارند. اما فیلمهایی که در بخش مسابقه قرار گرفتند قطعا کیفیت بهتری نسبت به فیلم هایی که بیرون ماندهاند، دارند.»
او ادامه داد: «هیات انتخاب با هیچ شخص یا گروهی توافق نداشته و همچنین مشکلی هم با کسی ندارد. فیلمها دیده شدند و از این میان فیلمهای برتر انتخاب شدهاند. ما براساس کیفیت فیلمها تصمیم گیری کردیم. عموما فیلمهایی رای میآورند و فیلمهایی هم نه! فیلم آقای موتمن هم رای قابل توجهی نداشت.»
درخشنده درباره فیلمهایی که خارج از بخش مسابقه ماندهاند گفت: «فیلم فوقالعادهای ندیدم تا بخواهد مرا مجاب کند که به خاطر آن با هیات انتخاب بحث و گفتوگو کنم. فیلمهایی که راه پیدا کردهاند همه فیلمهای با کیفیتی هستند. هر کدام از ما در هیات انتخاب درباره کیفیت فیلمها بحث کردیم و سعی داشتیم یکدیگر را متقاعد کنیم. اما فیلمی خارج از بخش مسابقه نبوده است که مرا متعجب کند. از فیلمهایی که در بخش مسابقه حضور دارند بسیار راضی هستم.»
عضو هیات انتخاب جشنواره سی و ششم درباره فیلم اولیها گفت: «خیلی تلاش کردیم فیلم اولیهای بیشتری در بخش مسابقه حضور پیدا کنند، اما بیش از این امکانپذیر نبود. زیرا برای ما کیفیت آثار بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت بود در عین حال محدودیت تعداد فیلم هم داشتیم. سالهای گذشته بخشهای دیگری هم بودند، اما در این دوره فقط ۲۲ فیلم اجازه داشتند که حضور پیدا کنند و کمی کار ما در این زمینه سخت شده بود. البته فیلم هاییاند که قطعا برای مخاطبان جالب خواهند بود، اما اکنون نمی توانم نامی از آنها ببرم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار فیلمنامه صادر شد
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- «شبگرد» فرزاد موتمن اکران میشود
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- واکنشهای سینماگران ایرانی به درگذشت «مادر سینمای آسیا»
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- پوران درخشنده : امیدوارم مسئولان پروانه ساخت «هیس پسرها گریه نمیکنند» را هر چه زودتر بدهند
- انگار پوران درخشنده هم باید فیلم فسیل بسازد تا به او مجوز بدهند
- داوران بخش ملی و بینالملل جشنواره۳۵ فیلم کودک معرفی شدند
- داوران جشنواره فیلم ۱۰۰ معرفی شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زبان بهمثابه مقاومت؛ در یادِ بهرام بیضایی
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی





