پرویز پرستویی و حبیب احمدزاده با بازگشت از ژاپن و شرکت در جشنوارهی «صلح و دوستی» که هر ساله برگزار میشود، پیام مشترکی را به بانی این جشنواره دادند.
به گزارش سینماسینما، در متن پیام مشترک پرستویی و حبیب احمدزاده تحت عنوان «انسان بودن ملیت، دین و نژاد نمیشناسد»، آمده است: «خانم دکتر سویا کسی است که میزبان هرساله جانبازان شیمیایی ایران در هیروشیماست. داستان او با ما ایرانیان از آنجا آغاز میشود که حدود دوازده سال پیش او به همراه تعداد دیگری از صلح طلبان از شهر هیروشیما به ایران میآیند تا به مردم و دولت کشورمان بگویند که بمب اتم چه عواقب شومی دارد و از ساختن این سلاح ویرانگر بپرهیزید که خوشبختانه در بدو ورود بطرز معجزهآسایی به چند عاقل کار بلد مانند دکتر شهریار خاطری و یارانش در ایران برخورد کرده که آنان را بدون هرگونه شعار اضافه و عصبیت بیمورد به سردشت و دیدار با مردمان مجروح شیمیایی آن شهر میبرند.
این دیدار چنان تاثیری بر روح و جان آنان میگذارد که میگویند که بمب اصلی بر سر شما خورده و نه ما چون لااقل دنیا از بمباران شهر ما خبردار شده ولی حتی ما نیز از قضیه بکارگیری این سلاحها برعلیه مردم کشورتان خبردار نشدهایم.
و این زن یعنی خانم دکتر سویا هرساله جانبازان و هنرمندان ما را بخرج خود و گروه مردمیاش ( moct )به ژاپن دعوت میکند تا در سالگرد گردهمایی جهانی بمباران اتمی هیروشیما ، آنان و دردهای مردم ما را به چشم جهانیان بکشاند و امسال سیزدهمین سالگرد همراهی او بود با مردم رنج کشیده ایران،در جشنواره خودجوش فیلمهای ایرانی،با نام صلح و دوستی ، در شهر هیروشیما ، او و یارانش به تمام معنا فرشتههایی هستند در هیئت انسان که خدا قسمتی از دلیل خلقتش را آنان میداند،براستی چند درصد از خود ما، سردشت و مردمانش و دردهای ناشی از بمباران شیمیاییاش را میشناسیم؟و اگر میشناسیم چگونه مرهم زخمهای آنان و یکصدهزار مجروح شیمیایی نفس بریده کشورمان اعم از رزمنده و مردمان عادی خود شدهایم؟
با وجدان خود خلوت کنیم آیا در مقابل من و ما، امثال خانم سویاها چه ایرانی و چه ژاپنی، براستی ابرفرشته پروردگار نیستند؟»
در طی سه روز برگزاری این جشنواره در هیروشیما و یک روز در توکیو فیلمهای «مزار شریف» ، «بادیگارد» ، «حوض نقاشی» ، «سعادتآباد»، «امروز» و «نبات» با بازی فاطمه معتمد اریا به نمایش در آمدند که در هنگام نمایش این فیلمها هنرمندانی همچون پرویز پرستویی ، عبدالحسن برزیده ، همایون اسعدیان ، مازیار میری ، پژمان لشکری پور ، محسن یزدی ، وحید یامین پور ، مجید شتی و حبیب احمدزاده در کنار جانبازان هفتاد درصد شییمیایی حضور داشتند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- به بهانه پایان سریال «شکارگاه»/ متخصص روایتهای طولانی اما بیملال
- در نکوداشت زنده یاد «خسرو سینایی» مطرح شد: سینایی در سینما شرافتمندانه زیست/ سینایی بنیانگذار مستند پرتره بود
- گفتوگوبا پرویز پرستویی درباره کارهای اجتماعی اخیرش و محدودشدن فعالیتهای هنریاش
- فیلمی که ایرانیها و ژاپنیها را دور هم جمع کرد
- همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر؛ تندیس شهید «دریاقلی سورانی» به موزه سینمای ایران اهدا شد
- در نشست هفته جهانی موزه و میراث فرهنگی در موزه سینما مطرح شد: کیارستمی میگفت مدیون رزمندگان و جانبازان شیمیایی هستیم/ موزهها باید زنده بودن و زندگی را به جامعه منتقل کنند
- آیین نکوداشت آتیلا پسیانی / گزارش تصویری
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- دبیر جشنواره فیلم فجر خبر داد؛ اعلام آثار سودای سیمرغ تا پنجم بهمن/ معرفی اعضای هیات انتخاب فجر۴۱
- ساخته رضا میرکریمی راهی تلویزیون میشود
- تیزر موسیقی-نمایش «علمدار» منتشر شد
- «علمدار» با روایت پرویز پرستویی روی صحنه میرود
- نقد پرویز پرستویی به طراحان گریم/ گوش شکسته نشان خلافکارها نیست
- جامعه و بحران ناکارآمدی/ نیازمند ایده وحدتبخش ملی و تاریخی هستیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





