سریال یاغی و موضوع جنجالی آن با واکنش اهالی کشتی روبرو شده است.
به گزارش سینماسینما ،علیرضا نصیری ملی پوش رده نوجوانان و جوانان کشتی فرنگی در دهه هفتاد و داور بین المللی کشتی که هم اکنون نایب رییس فدراسیون اسکیت در گفتگو با ایلنا در خصوص سریال یاغی بیان داشت: در شروع سریال یاغی بسیار خوشحال شدم که به موضوع کشتی پرداخته شده و پیگیر بودم که دغدغه و سختی های این رشته ورزشی را به نمایش گذاشت .
وی ادامه داد: این سریال به خوبی شرایط یک ورزشکار و مشکلاتش را برای رسیدن به ورزش قهرمانی نشان داد و شخصس موجهی به عنوان حامی استعدادهای کشورز معرفی شد.
وی اضافه کرد :این سریال تاثیر خوبی در گرایش نوجوانان به رشته ورزشی کشتی داشت و طبق شنیده ها با پخش این سریال نوجوانان بیشتری در تابستان امسال به رشته کشتی روی اوردندو حتی فرزند نوجوان خود من نیز مشتاق به این رشته ورزشی و ثبت نام در کلاس های کشتی شد.
این پیشکوت کشتی اظهار داشت: متاسفانه در ادامه پخش سریال رویکرد تغییر کرد و اثار مخرب و تاثیر منفی در ورزش کشتی را به نمایش گذاشت از انجایی که کشتی ورزش اول کشورمان است و کسی که به قهرمانی برسد باید سختی زیادی متحمل شود متاسف شدم این رشته پهلوان مدار که در سالیان گذشته قهرمانان بسیاری در این مملکت داشته و افتخار افرینی زیادی برای مردم کسب کرده را به این صسورت به هموطنان معرفی کردند.
وی افزود: کشتی گیران رده های سنی نوجوانان و جوانان از معتقد ترین ورزشکاران هستند چه در گذشته و حال که به ارزش ها معتقد هستند. این سناریو ارزش های یک ورزش باستانی و کهن کشور به خاطر درامد سازی را زیر رادیکال برد و با این فیلم نامه موجب ازرده خاطر شدن برخی در خانواده کشتی شد.
نصییری که خود سابقه مدیریت در ورزش کشور را دارد اظهار داشت: این سریال موجب شد افکار به این سو رود که در ورزش افراد خطرناک روی کار هستند و هر اسپانسر کمک مالی در پشت خود موضوع منفی را می تواند داشته باشد.ممکن است سریال در قسمتهای پایانی به نوعی مثبت تمام شود اما مسئله این است که تاثیر منفی ذهن ها را نمیتواند راحت پاک کرد و مسئله مهم عزت و احترام و اعتماد ب ملی پوشان است که همواره با همکاری کارمندان فرودگاه بدون بازرسی بود که با پخش این سصریال تحت تاثیر قرار گرفت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیات داوران مسابقه ملی «سینماحقیقت» ۱۹ معرفی شدند
- صدور پروانه ساخت برای چهار اثر سینمایی و سه اثر غیرسینمایی
- روزنامه فرهیختگان: «یاغی» اثری است در تایید و تمجید نوعی لمپنیسم شیک
- گنگستری یا فیلمفارسی؟!/ نگاهی به سریال «یاغی»
- واکنش تهیهکننده «یاغی» به نامه ساترا/ این نامه تلاشی برای محدود کردن پلتفرمهای داخلی است
- عنکبوت مقدس، پورصمیمی، یاغی و چرخنده؛ سهم پررنگ سینمای ایران در بیشترین جستوجوی ایرانیان در گوگل
- نسخه ویژه نابینایان سریال «یاغی» با صدای محسن بهرامی منتشر میشود
- قد میکشم، پس هستم/ نگاهی به سریال «یاغی»
- علفزاری دیگر/ نگاهی به سریال «یاغی»
- فیلمنامهی جزئینگر، اجرای دقیق/ نگاهی به سریال «یاغی»
- اعلام نامزدهای جشن کارگردانان در بخش «کارگردانان فیلم اولی»
- «شنای پروانه»؛ تصویری روشن از لایههای تاریک اجتماع
- اعلام نامزدهای بخش سینمای بیست و یکمین جشن حافظ
- فیلمنامه «شنای پروانه» از اسپانیا جایزه گرفت
- نمایش مستند «پیله» ساخته محمد کارت در تلویزیون
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





