پیمان قاسمخانی با بیان اینکه در ساخت «خوب، بد، جلف» دوست داشته تماشاگر هم در وجه سرکاری بودن پایان داستان درگیر شود، از احتمال ادامه دو شخصیت “بد” و “جلف” در یک فیلم سینمایی دیگر خبر داد.
به گزارش ایسنا، اولین ساخته پیمان قاسمخانی در مقام کارگردان که به عنوان اکران نوروزی به سینماها آمد با استقبال خوبی از سوی علاقهمندان به سینما همراه شد و این فیلم کمدی که کارگردانش بارها تاکید کرده، قصد داشته یک فیلم مفرح بسازد تاکنون به فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان رسیده است.
اما یک نکته جالب توجه درباره این فیلم پایان بندیای است که بسیاری از تماشاگران آن را یا متوجه نشدهاند یا پایانی دیگر برای خود ساختهاند، چون «خوب، بد، جلف» تیتراژ پایانی متفاوتی دارد که جمعبندی داستان فیلم هم در بخش آخر آن مشخص میشود اما از آنجا که بیشتر تماشاگران ایرانی عادت دارند با شروع تیتراژ سالن را ترک میکنند، خیلیها متوجه اتفاق پایانی نمیشوند.
این اتفاق بهانهای برای یک گفتوگوی تازه با پیمان قاسمخانی شد و او درباره این مسئله و اینکه چرا اصلا پایان قصه را به تیتراژ کشانده است، به خبرنگار ایسنا گفت: راستش را بخواهید دوست داشتم تماشاگر فکر کند فیلم تمام شده و از جایش بلند شود تا برود. اصلا از این ایده خوشم میآمد که عدهای در حالی که سرپا ایستاده و قصد خارج شدن از سالن را دارند، ناگهان ببینند داستان فیلم همچنان ادامه دارد و بعد مجبور شوند بایستند و پایان فیلم را تماشا کنند. یعنی از آنجا که جمعبندی فیلم هم کمی سرِکاری است، دوست داشتم این سر کاری بودن در ذات ماجرا هم وجود داشته باشد.
او درباره اینکه به هرحال عدهای از تماشاگرانش به این شکل پایان فیلم را اصلا متوجه نشدهاند، ادامه داد: روزهای اول اکران من هم این موضوع را شنیدم که عدهای با شروع تیتراژ بلافاصله از سالن بیرون رفته و متوجه آخر داستان نشدند. دوستانی هم میگفتند شاید بهتر بود زمان قسمت ابتدایی تیتراژ از حدود ۳۰ ثانیه کمی کمتر میشد که زودتر به فینال برسد. ممکن است این موضوع درست باشد ولی من این کار را دوست داشتم.
لطفا با شروع تیتراژ از جای خود بلند نشوید
نویسنده و کارگردان «خوب، بد، جلف» اضافه کرد: البته بعد به چند سالن سینما رفتم و دیدم که برخلاف روزهای ابتدایی اغلب مردم با شروع تیتراژ سالن را ترک نمی کنند و حتی در دو سالن وقتی فیلم به تیتراژ رسید، یک نفر هم از جای خود بلند نشد و انگار همه از ماجرا خبر داشتند. میدانم که خیلیها فیلم را دو بار و بیشتر دیدهاند و احتمالاً به دوستان و اطرافیان خود هم گفتهاند که فیلم را تا انتها ببینند.
قاسمخانی تاکید کرد: با این حال اگر دوستانی هنوز فیلم را ندیدهاند و میخواهند آن را تماشا کنند، از همین طریق میگویم که لطفا با شروع تیتراژ از جای خود بلند نشوید!
این فیلمنامهنویس که سابقه بازیگری در سینما را هم دارد، در پاسخ به اینکه آیا قصد دارد کارگردانی را ادامه دهد؟ گفت: چنین قصدی ندارم و همچنان نویسنده هستم. الان فقط یک فیلم هست که دوست دارم آن را بسازم و نوشتن فیلمنامه آن هم یک پروسه طولانی دارد. در حال حاضر هم قراردادی برای نوشتن فیلمنامه یک سریال برای رسانه خانگی دارم که باید آن را به اتمام برسانم و بعد سراغ ساخت آن یک فیلم خودم بروم.
«بد و جلف» ادامه دارد
پیمان قاسمخانی همچنین درباره اظهارنظری از سوی همایون اسعدیان مبنی بر اینکه دو شخصیت اصلی «خوب، بد، جلف» میتوانند ادامهدار باشند چون چنین کاراکترهایی در سینما به این شکل نداشتهایم، هم اظهار کرد: از آقای اسعدیان شنیدم که فیلم را دوست داشتند و این برایم قوت قلب زیادی بود. همچنین دوستان دیگری مثل آقایان افخمی و داودی هم ابراز لطف کردند که نظرشان برایم خیلی مهم است. نظر همه این دوستان بر این بود که حیف است این دو شخصیت “بد و جلف” ادامه پیدا نکند و این موضوع خود مرا هم به فکر برده است.
او گفت: بنابراین احتمال دارد این را ادامه دهم و حتی داستانی هم در ذهنم هست که فکر میکنم بد هم نیست که امیدوارم در وسط کارهایم بتوانم فیلمنامهاش را بنویسم، ولی ترجیح میدهم فرد دیگری آن را بسازد و من به عنوان فیلمنامهنویس فقط تماشا کنم که چه طوری ساخته میشود.
انتظار این استقبال را نداشتم
پیمان قاسمخانی در پایان درباره استقبال از فیلمش نیز بیان کرد: واقعیت این است که انتظار این استقبال را نداشتم و سقف پیشبینی خوش بینانهام برای فروش فیلم ۱۰ میلیارد تومان بود. برایم جالب است که در این چند روز بعد از تعطیلات باوجود از دست دادن سالنهای اصلی و بزرگمان فروش فیلم از قبل عید هم بالاتر رفته و این مرا خوشحال و هیجانزده میکند، البته نه فقط بخاطر این فروش عالی، بلکه بخاطر موفق شدن فیلم در برقراری ارتباط خوب با مردم و اینکه آنها را راضی و خوشحال از سالنها بیرون میفرستد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- ما اشتباهی شدیم!
- ادامه تصویربرداری سریال «خوب، بد، جلف؛ رادیو اکتیو» در قشم + عکس
- زندگی یک وَرِ شاد هم دارد/ نگاهی به فیلم «خوب، بد، جلف۲»
- مروری بر فهرست متقاضیان پروانه ساخت، نمایش و تهیهکنندگی/ جیرانی، قاسمخانی و جوان درخواست صدور مجوز دادهاند
- پیمان قاسمخانی: تماشای کمدی در سالن سینما حال بهتری دارد
- «چپ، راست» تازهترین فیلم چهار کارگردان کمدی
- خوب بد جلف ۲ نوروز میآید
- واکنش جالب روزنامه جامجم به سریال «هیولا» مهران مدیری/ هیولایی که خسته است
- مهران مدیری و پیمان قاسمخانی با سریال هیولا به شبکه نمایش خانگی می آیند
- «خوب، بد، جلف» سریال میشود
- پیمان قاسمخانی، مهمان جدید «سیوپنج» جیرانی
- احتمال ساخته شدن قسمت دوم «خوب، بد، جلف» و زمان عرضه اش در نمایش خانگی
- چرا پیمان قاسم خانی در تلویزیون ممنوع الکار است؟
- پیمان قاسمخانی: یک مجموعه هندی به مهراب دادند و گفتند عین همین را بساز، شد «دورهمی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





