میثم شاه بابایی کارگردان «مراسم ویژه» با بیان اینکه این اثر از مستند به مستند داستانی تبدیل شده است، عنوان کرد که در حال حاضر مراحل فنی «مراسم ویژه» سپری می شود.
میثم شاه بابایی کارگردان سینما در گفتگویی درباره آخرین وضعیت فیلم «نلسون ماندلا برای همیشه» گفت: این مستند به مستند داستانی تبدیل و نام آن «مراسم ویژه» شد که در حال حاضر فیلمبرداری آن به پایان رسیده است و مراحل فنی آن سپری می شود.
وی افزود: در حال حاضر تدوین آن توسط خودم و سیاوش پورخلیلی انجام می شود و در نظر داریم «مراسم ویژه» را به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برسانیم.
شاه بابایی بیان کرد: دلیل اینکه «مراسم ویژه» از مستند به مستند داستانی تبدیل شده و حالا شکل داستانی به خود گرفته، این است که ما دیدیم آثار مستندگونه زیادی درباره نسلون ماندلا ساخته و به آن پرداخته شده است یعنی عملا نکته ناگفته ای باقی نمانده بود. به همین دلیل در روز خاکسپاری نلسون ماندلا که من نیز در آن مراسم شرکت کرده بودم، اتفاقی برای من رخ داد که آن اتفاق بار دراماتیک داشت. بنابراین فکر کردیم آن اتفاق را بازسازی کنیم و در قالب یک داستان در کنار مستند روز خاکسپاری نلسون ماندلا به تصویر بکشیم. از همین رو این فیلمنامه را به همراه یکی از دوستانم به نام فاضل سایه که سال ها با هم همکاری داشته ایم، نوشتیم و بازنویسی کردیم و سپس راهی آفریقای جنوبی شدیم و فیلمبرداری کردیم.
این کارگردان بیان کرد: فضای این فیلم اصلا گفتگو محور نیست در واقع این فیلم سه بخش شامل یک بخش مستندگونه، یک بخش بازسازی و یک بخش روایی است که در بخش روایی مهتاب کرامتی نامه هایی را در قالب تصاویر مستقلی که از او گرفته ایم و به نلسون ماندلا مربوط می شود، مطرح می کند. به همین ترتیب بخشی از فضای این اثر به روزهای خاکسپاری نلسون ماندلا تعلق دارد البته ما یک سری تصاویر هم در آمریکا ضبط کرده بودیم که با همین تصاویر بخش داستانی آن به هم پیوسته می شود و فیلم ما را تکمیل می کند.
وی با اشاره به عنوان کرد: من، مهتاب کرامتی و بهزاد دورانی با نام اصلی خودمان در این اثر به ایفای نقش پرداخته ایم درواقع مهتاب کرامتی در قالب مهتاب کرامتی سینماگر و نماینده سازمان ملل در فیلم حضور دارد من هم به عنوان فیلمسازی که در روزهای خاکسپاری در آفریقای جنوبی به سر می برم و بهزاد دورانی در نقش فیلمبردار در این اثر هستیم و به طور کلی قصه فیلم ما در یک روز اتفاق میفتد.
شاه بابایی بیان کرد: در حال حاضر کار اصلاح رنگ و نور «مراسم ویژه» توسط مسعود مردان انجام می شود و پیش از این هم مدیر فیلمبرداری مرتضی پور صمدی، صدابردار حسن شبانکاره، موسیقی و صداگذاری کیوان جهان شاهی، طراح گریم سودابه خسروی بود. البته میکس فیلم توسط یک کمپانی معروف ایرانی در آمریکا انجام می شود.
وی در پایان گفت: «مراسم ویژه» به تهیه کنندگی مهدی کریمی تفرشی ساخته شده و سرمایه گذاری یکی بخشی از آن بر عهده مهدی کریمی تفرش، بخشی من و بخشی هم بر عهده پیام پدارم بوده است. این نکته را هم باید بگویم که این پروژه با دستور علی جنتی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و در پی ملاقات های بین سازمان سینمایی ایران و آفریقای جنوبی به عنوان پروژه مشترک ایران و آمریکا ساخته شده و قرار است به نمایش دربیاید. البته ۵ دسامبر یک مراسمی در آفریقای جنوبی برای نلسون ماندلا برگزار می شود که امیدواریم بتوانیم این فیلم را به آن مراسم برسانیم تا به نمایش دربیاید.
منبع:مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیئتمدیره جدید انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند معرفی شد
- همکاری پنج ساله فارابی و یونیسف/ جوادی: کیفیت آثار تولیدی حوزه کودک را فدای زمانبندی جشنواره نکنیم
- معرفی هیات داوران بخش سینمایی یک جشنواره/ مهتاب کرامتی و پژمان بازغی فیلمهای ورزشی را داوری میکنند
- هومن بهمنش اولین سریال خود را میسازد/ «سواره نظام کوچک» وارد پیشتولید شد
- گمشده در شهر
- «اورکا» در موسسه فیلم دوحه پذیرفته شد
- «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» آغاز شد
- آثار منتخب اولین «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» معرفی شدند
- در جریان تولید مستند «شناگر»، الهام اصغری سومین رکورد گینس خود را به ثبت رساند
- زخم ناسور؛ یادداشتی درباره تجاوز با نگاه به فیلم «جاده قدیم» + ویدئو
- هایده صفییاری «صحنهزنی» را تدوین میکند + عکس
- معرفی پروژه جدید مهتاب کرامتی/ «صحنهزنی» در مرحله پیشتولید
- «اورکا» با بازی ترانه علیدوستی و مهتاب کرامتی در مرحله تدوین
- برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه ده معرفی شدند
- هادی حجازیفر به «پیتوک» پیوست/ معرفی بازیگر نقش اول مرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





