روزنامه همشهری در بخشهایی از گزارش خود نوشت :محمدمهدی حیدریان براساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان درهمین روزها ریاست سازمان سینمایی را به شخص دیگری واگذار خواهد کرد. حیدریان البته با علم به اینکه جشنواره فیلم فجر مهمترین عرصه ظهور و بروز مدیریتی در سینمای کشور است از اوایل بهار، حکم دبیری جشنواره را به نام ابراهیم داروغهزاده امضا کرد. این حکم البته دچار دستاندازهای مختلفی شد و حتی در دورهای خبر منتفی شدن این انتصاب هم شنیده شد. داروغهزاده اما بالاخره چندی پیش حکم دبیری را بهطور رسمی دریافت کرد و این روزها هم که بحث تغییر مدیر سازمان مطرح است، دبیر جشنواره در یک اقدام جالب توجه تلاش برای حفظ و تقویت هم تیمیهای خود را آغاز کرده است. او در نخستین گام در پیشنهادی عجیب از ابراهیم حاتمیکیا درخواست کرده تا دبیری جشنواره را بپذیرد. این درخواست را شاید بتوان نوعی یارگیری از زمین حریف قلمداد کرد. با فرض اینکه حاتمیکیا داوری جشنواره را بپذیرد قابل حدس است که میزان آسیب احتمالی به جشنواره و دبیر و تیم برگزارکنندهاش کاهش خواهد یافت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «خروج از» یا «خروج بر»؟/یادداشت سعید حجاریان درباره فیلم خروج حاتمی کیا
- اگر سارقان امان بدهند /جدیدترین یادداشت علیرضا داود نژاد
- توصیههای علیرضا داودنژاد در زمینه عرضه فیلمها در شبکه نمایش خانگی
- از جنس درد زمانه /ابراهیم حاتمیکیا همچنان فیلمساز زمانه است
- سینماهای استان های سیل زده نیم بها شد
- توییت ابراهیم داروغه زاده در واکنش به توییت حبیب رضایی درباره کازرون
- پشتپرده ساخت فیلم «چ» حاتمیکیا در یک مستند
- کاریکاتور جالب روزنامه قانون در واکنش به اظهارات حاتمی کیا درباره مناظره روحانی و قالیباف
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





