تلویزیون در ۱۰ سال گذشته به فکر تولید برنامه بود، اما امروز فقط به تامین برنامه میپردازد.«عباس رافعی» – کارگردان – درباره ارزیابیاش از عملکرد تلویزیون در مناسبتها گفت: تلویزیون در ۱۰ سال گذشته در مناسباتی ویژه مثل اربعین و عاشورا به فکر تولید برنامه بود، اما امروزه بسیار کمکاری کرده و در مناسبات خاص به فکر تامین برنامه است و برنامههای چندسال گذشته را جمعآوری و بازپخش میکند.
این کارگردان اظهار کرد: مدیران فرهنگی فکر میکنند یک هفته مانده به مناسبت میتوانند برنامه تولید کنند و این مناسبت فقط برای امسال است و مناسبت سالهای بعد را در نظر نمیگیرند.
او درباره برنامههای مناسبتی تلویزیون بیان کرد: برنامههای تلویزیون در سبکگفتوگو محور و برنامه ترکیبی که سریع تولید میشوند، توانسته قدمی بردارد اما به تازگی یک برنامه جذاب داستانی در تلویزیون ندیدهام.
رافعی در ادامه گفت: تلویزیون درگذشته یک دفترچه به اسم دفترچه مناسبت ویژه چاپ میکرد که مشخص بود چه مناسبتهایی در اولویت هستند. مناسبتهای مذهبی همیشه در اولویت اول قرار داشتند و از ماهها قبل با در نظر گرفتن خواست جوانان و اوضاع جامعه برنامه تولید میکردند. ما باید بپذیریم که توقع جوانان سال ۹۵ با سال ۸۰ فرق دارد، اما امروز نیز همان آثار نمایشی سال ۸۰ از تلویزیون پخش میشود.
عباس رافعی درباره تغییر نگاه مردم گفت: در این سالها دیدگاه بصری مردم رشد کرده و ما نمیتوانیم همان خوراکی که برای مخاطب ۱۰سال پیش ایجاد کردهایم سر سفره مخاطب امروزمان نیز بگذاریم و باید تلویزیون ما به روز باشد و جای داستان مذهبی در برنامههای تلویزیون ما خالی است .ظهر روز دهم را من کارگردانی کردم و سالها روز اربعین پخش میشد و همیشه میگفتم چرا برنامههای تکراری پخش میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «غیبتِ موجّه»؛ در انتهای کوچهی بُنبست!
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- پخش «سفر تا اربعین» از شبکه آموزش
- اگر عازم عراق هستید، این گزارش را بخوانید/ سیم کارت ایرانی یا عراقی؟
- پنج کانتینر اتاق خنک همراه اول جهت کمک به زائران اربعین راهی نقاط مرزی شد
- «علمدار» با روایت پرویز پرستویی روی صحنه میرود
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- انتقاد رافعی از شوراهای پروانه ساخت و نمایش/ بحث خودی و غیرخودی در سینما به راه افتاده است
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
- پخش منتخب آثار زندهیاد پرویز پورحسینی از شبکه نمایش
- مدیریت جدید صداوسیما چه چالشهایی پیشرو دارد/ در جستوجوی شبکه آرامش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





