امروز مراسمِ وداع با پیکرِ دکتر محمدعلی اسلامیندوشن که ماهها پس از درگذشت، پیکرش برای دفن در خاک ایران به وطن بازگشته بود، در موسسهی اطلاعات برگزار شد. از سخنرانیها و کم و کِیفاش میگذرم و به ۳ نکتهی مهم اما گفته نشده میپردازم.
۱- مجری مراسم، علی درستکار بود؛ یک چهرهی کاملا بیربط با موضوع، مَنِش و حوزهی فعالیتِ دکتر اسلامی. بالاخره فارغالتحصیلِ امام صادق است و مجریِ پیشکسوتِ تلویزیون. به قولِ دوستی، همان که زمانی که مدیرِ روابطعمومی اتاق بازرگانی بود، شبها در هپَروت بود و صبحها در تجارت.
۲- حضورِ شهرام ناظری در این مراسم، این انتظار را ایجاد کرده بود که استاد، چند بیتی به یادِ دکتر اسلامی بخواند. ظاهرا قرار و مدارها هم گذاشته شده بود تا اینکه علی درستکار، ناگهان بعد از سخنرانیِ اصغر دادبه، گفت: «با اجازه از آقای دکتر حدادعادل از جناب شهرام ناظری دعوت میکنم تشریف بیاوردند روی صحنه.» غیررسمیاش این بود که آقای ناظری شما که تو برنامه نبودی ولی حالا که آمدی با اجازه بزرگترها بیا یک دهان آواز هم بخوان و شهرام ناظری هم طبعا قبول نکرد و با وجودِ اصرارِ چندبارهی مجری، روی سِن نیامد. البته گفته میشود شهرام ناظری از قبل اعلام کرده بود اگر از مقامات کسی در سالن باشد، برنامهای اجرا نخواهد کرد که با حضور حدادعادل(که اساسا ناماش در میان سخنرانها نبود و معلوم نیست چه شد که ناگهان در لیستِ سخنرانها قرار گرفت)، به هیچروی حاضر نشد روی صحنه بیاید.
۳- در این مراسم، همزمان با حضورِ غلامعلی حدادعادل برای سخنرانی، بیش از نیمی از حاضران سالنِ مراسم را ترک کردند.
۱- مجری مراسم، علی درستکار بود؛ یک چهرهی کاملا بیربط با موضوع، مَنِش و حوزهی فعالیتِ دکتر اسلامی. بالاخره فارغالتحصیلِ امام صادق است و مجریِ پیشکسوتِ تلویزیون. به قولِ دوستی، همان که زمانی که مدیرِ روابطعمومی اتاق بازرگانی بود، شبها در هپَروت بود و صبحها در تجارت.
۲- حضورِ شهرام ناظری در این مراسم، این انتظار را ایجاد کرده بود که استاد، چند بیتی به یادِ دکتر اسلامی بخواند. ظاهرا قرار و مدارها هم گذاشته شده بود تا اینکه علی درستکار، ناگهان بعد از سخنرانیِ اصغر دادبه، گفت: «با اجازه از آقای دکتر حدادعادل از جناب شهرام ناظری دعوت میکنم تشریف بیاوردند روی صحنه.» غیررسمیاش این بود که آقای ناظری شما که تو برنامه نبودی ولی حالا که آمدی با اجازه بزرگترها بیا یک دهان آواز هم بخوان و شهرام ناظری هم طبعا قبول نکرد و با وجودِ اصرارِ چندبارهی مجری، روی سِن نیامد. البته گفته میشود شهرام ناظری از قبل اعلام کرده بود اگر از مقامات کسی در سالن باشد، برنامهای اجرا نخواهد کرد که با حضور حدادعادل(که اساسا ناماش در میان سخنرانها نبود و معلوم نیست چه شد که ناگهان در لیستِ سخنرانها قرار گرفت)، به هیچروی حاضر نشد روی صحنه بیاید.
۳- در این مراسم، همزمان با حضورِ غلامعلی حدادعادل برای سخنرانی، بیش از نیمی از حاضران سالنِ مراسم را ترک کردند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- گفتوگو با علی نصیریان/ شهرت به درد نمیخورد مهم محبوبیت است
- یکی معروف و دیگری گمنام/ درباره دو ابوعطاخوانی تاریخی از محمدرضا شجریان و شهرام ناظری
- شهرام ناظری با انتشار این ویدئو یاد محمدرضا شجریان را گرامی داشت
- شهرام ناظری خواننده موزیک ویدئوی تیتراژ آخرین داستان
- پس از جشنواره حقیقت تصمیم گرفتیم «چاووش، از درآمد تا فرود» را به هیچ جشنوارهای نفرستیم
- روایت یک مقاومت موسیقایی/ نقدی بر فیلم چاووش، از درآمد تا فرود
- تاثیر تلویزیون روی مخاطب از زبان علی درستکار/ مدیران تفکر خودشان را تحمیل میکنند
- روایت مختاباد از تجربه موفق همسر فرهاد در زمینه شکایت از صدا وسیما
- درستکار:گفتند به خاطر دلبری از آقای هاشمی ممنوع الکار شدی
- انتقاد به اجرای رشیدپور در «هفت»/ جای شکرش باقی است که رامبد نیامد
- برگزاری نشست «مانکنهای قلعه حسن خان» و «والسی برای تهران» /واکنش جالب شهرام ناظری به سوالی درباره موسیقی خیابانی
- پایان ممنوعالتصویری مجری سرشناس
- شرایط و چگونگی انتخاب مجریان خانم در تلویزیون
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





