به گزارش سینماسینما، رضا درستکار منقد سینمایی درباره انتخاب مجری جدید «هفت» توضیح میدهد: «از همان ابتدا با انتخاب مهران مدیری و بعد از آن رضا رشیدپور مخالف بودم. مهران مدیری چه ربطی به یک برنامه نقد محور مانند «هفت» دارد؟ این برنامه نیازمند استمرار و شناخت کامل است. مهران مدیری یک شومن تلویزیونی است که بیشتر در تلویزیون کار کرده است و در سینما وزنی ندارد. ساخت چند فیلم سینمایی و بازی در آنها که وزنی برایش نمیآورد. همچنین رضا رشیدپور که در برنامههای شبهای گذشته دیدید با شوخی و مطایبه «هفت» را با «حالا خورشید» اشتباه گرفته است.
آقایان فکر میکنند با یک دست کت و شلوار و شیرین بودن همه چیز درست میشود در حالی که عزیز من سواد لازم است، سواد!» منتقد سابق برنامه «هفت» درباره تعریف مهران مدیری از نقد میگوید: «شاهد از غیب رسید، این جمله که اول برنامه را ببینید بعد نقدم کنید، نشان میدهد که مهران مدیری هیچ چیز از نقد نمیداند. نقد بر اساس قرائن و شواهد موجود به تحلیل و بررسی میپردازد. شما اگر تجلی و نمودی در سینما داشتید بالاخره بعد از ۳۰ سال حداقلها را میدانستید. مدیری برای سالیان دراز به صورت مونوپلی با دست باز و گشاده در تلویزیون کار کرد. تمام رقبا و آدمهایی که کنارش بودند را قیچی کرده است. بهرام شفیع با آمدن عادل فردوسیپور کنار گذاشته شد اما مهران مدیری رقیبی نداشته است. حالا ادعا میکند که چرا نیامده من را نقد کردید؟ مگر ما سابقه مهران مدیری را نمیدانیم؟»
درستکار درباره نقش مدیران تلویزیون برای انتخاب مجری که باید از میان اهالی سینما باشد و حالا نیست، توضیح میدهد: «تلویزیون ایران به دلیل مدیریت ناکارآمد و فرافکنی از مشکلات خودشان افراد بی ربط را در مسند یک امر تخصصی میگذارند. بدون توجه به اینکه «هفت» جای نقد و سینما است. اگر میخواهید با هنرمندان گفت و گو کنید که صبح تا شب همه شما همین کار را میکنید. مهران مدیری میرود برنامه رضا رشیدپور، رضا رشیدپور میرود برای مهران مدیری.
این یک جوک مسخره است که خودشان، خودشان را دعوت میکنند. شما در تلویزیون خودتان برای خودتان نوشابه باز میکنید. خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی! فکر کردهاند که همه چیزی شوخی و سرگرمی است، نه عزیز من! اگرچه شما در سرگرمیسازی نیز ناموفق بودهاید.
اگر برنامه «هفت» در گذشتههای دور اعتباری داشت به این دلیل است که نقد مهمترین خصیصه این برنامه بود. این برنامه با نقد سرپا است. مونولوگ، شیرینزبانی، کتوشلوار و گل و پاپیون دو درصد کار است بقیه آن انتقال فکر است. مردم ایران نیازمند شناخت هستند. برنامه «هفت» به مردم شناخت میداد و در زمینه سینما توانمندشان میکرد. شاید مشکل اصلی هم همین بود. چرا که مدیران تلویزیونی با توانمندی مردم مخالف هستند. بنابراین تنها برنامه تخصصی سینما را به سرگرمی تلویزیونی تبدیل کردند. به هر حال، جای شکرش باقی است که رامبد جوان را نیاوردند.»
منبع: ابتکار
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- چرا شهرام ناظری در مراسم دکتر محمدعلی اسلامیندوشن نخواند ؟
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- نقد یا مانیفست؟!/ نگاهی به میز نقد برنامه «هفت» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- خطرِ اشتباهگرفتنِ نادانی با ناخودآگاهی
- شباهت مسابقه تلویزیونی «سیم آخر» با یک مسابقه اسرائیلی
- «بمب» مسابقهای جدید با اجرای رضا رشیدپور
- ساداتیان در برنامه «هفت» مطرح کرد/ سینما، آنقدر که مردم را میترسانند ترسناک نیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
آخرین ها
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول
- «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند