تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۰۷:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 30315

ماجرا از یک شکایت شروع شد. پخش زنده این مسابقات از شبکه‏ های سوم سیما و برخی کانال‌های ماهواره‏ای صدا وسیما که به صورت رایگان در حال انجام بود، با شکایت یک تلویزیون قطری با نام Bein با محدودیت مواجه شد و سیمای جمهوری اسلامی مجبور شد که پخش ماهواره‌ای این بازی‌ها را متوقف کند.

به گزارش سینما سینما ،البته صداوسیما در برخی دوره‏ های پیشین امتیاز مسابقات ورزشی نظیر بازی‌های المپیک را خریداری می‏ کرد؛ اما آن گونه که روزنامه الوطن چاپ دوحه مدعی شده، تلویزیون ایران بدون خرید حق پخش، مسابقات یورو ۲۰۱۶ را پخش زنده کرد.

* بنا بر دستورالعمل تازه، از نیمه های یورو ۲۰۱۶ به بعد بازی های فوتبال تنها از طریق ایستگاه‏ های زمینی صداوسیما پخش شد.

* به هر حال برخی از کارشناسان عقیده دارند که حتی در صورتی که مسوولان صداوسیما امتیاز پخش مسابقات ورزشی را برای محدوده جغرافیایی ایران می‌خریدند نیز حق پخش این مسابقات را روی سیگنال‏های ماهواره‏ای شبکه‏ های تلویزیون کشورمان نداشتند چون وسعت دریافت سیگنال این شبکه‏ ها فرا‏تر از ایران است

* پس از این اتفاق ها صدا و سیما تصمیم گرفت تمام بازی ها را روی گیرنده های دیجیتال و ایستگاه های زمینی پخش کند تا هم بتواند با فروش دستگاه های دیجیتالش هم جریمه هایش را جبران کند هم اینکه بتواند با وجود برنامه هایی همچون دورهمی و خندوانه، مردم را دوباره به سوی صدا و سیما بکشاند.
@khabaronline_ir

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها