سینماسینما، علی پاکزاد -احمد طالبینژاد منتقد سینما٬ تامین نشدن خوراک فرهنگی مناسب از سوی صداوسیما را٬ دلیل گرایش جدی مخاطبان به سمت شبکه نمایش خانگی دانست.به گزارش سینماسینما، چند سالی است کارگردانان موفق سینما و تلویزیون به سمت ساخت سریال برای شبکه نمایش خانگی مایل شدهاند. مخاطبان نیز به این سریالها توجه ویژهای دارند. احمد طالبینژاد نیز به عنوان منتقد سینما این حرکت را روبه رشد ارزیابی کرده است و رقابت اصلی را بین تلویزیون و شبکه نمایش خانگی میداند.
طالبینژاد درباره سریالهای شبکه خانگی گفت: «سریالهایی که از شبکه خانگی پخش میشود را گاهی نگاه میکنم. «شهرزاد» و «عاشقانه» رقابت ویژهای با هم دارند. البته این رقابت اکنون با تلویزیون بیشتر نمود پیدا کرده است. زیرا دیگر کسی به سریالهای تلویزیون توجه نمیکند و این تولیدات مخاطب عمدهای ندارد.»
او ادامه داد: «یک زمان بحث سر این موضوع بود که شبکه خصوصی تلویزیون شروع به کار کند. اما هیچکدام از دوستان نپذیرفتند که چنین کاری را انجام دهند. زیرا اعتقاد داشتند تاسیس شبکه خصوصی غیرقانونی است. به این دلیل هم بود که صداسیمای ما مردمی نیست بلکه حکومتی است. ما رسانه ملی نداریم. ممیزی شدیدی که در این سازمان وجود دارد اجازه نمیدهد که رقابتی این بین به وجود بیاید.»
طالبی نژآد درباره استقبال از سریال «شهرزاد» و «عاشقانه ها» افزود: «نکته مثبتی است که شاید تا امروز کمتر آن را دیده باشیم این است که مردم به این دو سریال توجه ویژهای دارند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. «شهرزاد» به حدی خوب عمل کرد که فصل دوم این سریال نیز اکنون در بازار وجود دارد و مخاطبین آن را دنبال میکنند. سریال «عاشقانه» نیز در فصل اول تا امروز بد عمل نکرده است.»
منتقد سینما در ادامه گفت: «البته دلیل این استقبال هم به خاطر آن است که مردم انتخاب دیگری ندارند و برنامه تلویزیون به اندازهای که باید جذاب نیست. بسیاری از مردم ماهواره ندارند و برنامههای تلویزیون را دنبال میکنند و چیز جذابی هم این میان پیدا نمیکنند و در نهایت به سمت سریالهای شبکه نمایش خانگی میروند. البته سریالهایی شبیه به «شهرزاد» و «عاشقانه» و «قهوه تلخ» باعث شدند شبکه نمایش خانگی مخاطبان زیادی داشته باشند. فضای سریالهای نمایش خانگی به لحاظ ممیزی بازتر از محصولاتی است که تلویزیون ارائه میدهد.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- در پاسخ به توهین مدیر پلتفرم نماوا تعلل نکنید؛ نامه سرگشاده یک انجمن سینمایی به شورای صیانت خانه سینما
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
- با ابلاغ رئیسجمهور؛ اعضای کمیته تدوین سیاستهای شبکه نمایش خانگی منصوب شدند
- گفتوگوی سینمایی نسلها/ نگاهی به مستند «موج نو»
- درخواست انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما از پلتفرمها
- پیشنهاد انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما؛ نه ساترا، نه ارشاد
- مردی برای همیشه/ در ستایش فریدون جیرانی
- خروج از موقعیت ذینفع، پیش نیاز نظارت صداوسیما بر شبکه نمایش خانگی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- سکانس طلایی/ تصنیف نارایاما
آخرین ها
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن