آشتیانیپور گفت:«تعداد صندلیها و تعداد کارتهای رایگیری آرای مردمی فیلم فجر هماندازه هستند و نکتهی مهم این است که رنگ کارتهای رایگیری در هر روز متفاوت از روز دیگر است؛ این از این بابت است که بتوانیم از تخلف جلوگیری کنیم و شفافتر عمل نماییم.»
به گزارش سینماسینما، نشست توجیهی ستاد اجرایی آرای مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با حضور منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، شادمهر راستین عضو هیات مدیره خانه سینما و علی آشتیانیپور مدیر ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، در سالن سیفاله داد خانه سینما برگزار شد.
منوچهر شاهسواری با اشاره به ضرورت امانتداری شمارشگران آرای مردمی، بیان کرد: شما به عنوان کسانی که رای مردم را دریافت میکنید باید از رای آنها مراقبت کنید، باید آنها را تشویق کنید اما نباید به آنها در رایدهی جهت بدهید. باید فضایی ایجاد کنید که برای مردم اشتیاق ایجاد شود. شما امانتدار رای مردم هستیم.
وی با اشاره به تاریخچه جمعآوری آرای مردمی، یادآور شد: از سال ۷۶، آرای مردمی جمعآوری میشود که البته عموما خانه سینما آن را برگزار کرده، اما چند سالی هست که رای مردمی اهمیت ویژهای پیدا کرده است. این حجم اشتیاق هم در مردم و هم در فیلمسازان بیشتر از سالهای قبل وجود دارد و از همین رو باید توجه ویژهای به امانتداری به رای مردم داشته باشید.
شاهسواری اضافه کرد: اهمیت سیمرغ مردمی اگر بیشتر از دیگر سیمرغها نباشد، کمتر نیست. ممنون از زحماتی که میکشید. به امید اینکه آرای مردمی به سلامت اخذ شوند.
علی آشتیانیپور بیان کرد: دوستانی که در بحث جمعآوری آرای مردمی فعالیت میکنند باید به نکاتی توجه داشته باشند. اول اینکه با خونسردی و گشادهرویی با مردم برخورد کنند. اگر کسی اعتراضی داشت با ملایمت با او برخورد کنید. گاهی به اشتباه پیش میآید که مردم به اشتباه بلیتهای خود را داخل جعبههای رایگیری میاندازند؛ شما دوستان باید با خونسردی با این موارد برخورد کنید.
وی در خصوص تغییرات در خصوص سایز کارتهای رایگیری بیان کرد: امسال برای اینکه مردم در انداخت آرا، راحتتر عمل کنند، سایز کارتهای رایگیری را کوچکتر کردیم.
آشتیانیپور گفت: باید توجه داشته باشید که تعداد صندلیها و تعداد کارتهای رایگیری هماندازه هستند و نکتهی مهم این است که رنگ کارتهای رایگیری در هر روز متفاوت از روز دیگر است؛ این از این بابت است که بتوانیم از تخلف جلوگیری کنیم و شفافتر عمل نماییم.
در این نشست دستورالعملهای مختلف در خصوص چگونگی رایگیری به جمعکنندگان آرای مردمی، ارائه شد. همچنین چگونگی راهنمایی مردم برای استفاده از صندوقهای رایگیری نیز بیان شد.
در آخر نشست هم لباسهای فرم مربوط به جمعکنندگان آرای مردمی، به آنها تحویل داده شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- آیا کمیته اسکار سینمای ایران به خانه سینما بازگشت؟
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





