محمدحسین مهدویان کارگردان «ایستاده در غبار» بهترین فیلم جشنواره سی و چهارم فیلم فجر در بخشی از این برنامه مهمان برنامه تحویل سال شبکه اول شد.
وی پس از نمایش تصاویری از پشت صحنه این فیلم که برای اولین بار روی آنتن می رفت، در سخنانی درباره تاثیر سریال «آخرین روزهای زمستان» گفت: پدری برایم درباره تاثیر این سریال بر فرزندش سخن می گفت و اینکه سریال اعتقادات او را تغییر داده بود. گرچه در قسمت های اول علاقه ای به تماشای کار ما نداشته اما از هفته های بعد علاقمند شده و سریال را نگاه کرده و آنقدر تحت تاثیر شخصیت شهید حسن باقری قرار گرفته که عکس ایشان را روی دیوار اتاقش نصب کرده است.
وی افزود: جالب اینکه این پسر یک راننده تاکسی بود و زمانی اتفاقی مهدی زمین پرداز (بازیگر نقش حسن باقری) را سوار کرده بوده و تا او را به مقصد اصلی نرسانده راضی نشده است. پدرش میگفت که «آخرین روزهای زمستان» اتفاق بزرگی را در زندگی این جوان رقم زده است.
کارگردان «ایستاده در غبار» درباره بازخوردهای این فیلم نیز گفت: برخورد مخاطبان با فیلم خیلی خوب بود و غیر از جوایزی که هیات داوران به ما دادند، یکی از اتفاقات خوب این فیلم که ویژگی های خاصی دارد، این بود که جزو برگزیده های بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد و امیدوارم در اکران عمومی در اردیبهشت ماه نیز از آن استقبال شود.
مهدویان در پاسخ به ضیاء درباره واکنش خانواده شهید متوسلیان به فیلم تصریح کرد: بخش هایی در فیلم درباره مسائل خانوادگی حاج احمد متوسلیان است. استراتژی ما این بود که مسائل را صریح و بی پرده درباره متوسلیان مطرح کنیم اما خانواده ایشان صلاح دیدند برخی از این بخشها در فیلم نباشد.
وی در این باره که چطور با وجود دهه شصتی بودن، اینقدر خوب درباره جنگ فیلم می سازد، بیان کرد: مواجهه من با جنگ مثل یک پدیده تاریخی است. چگونه است که درباره ۷۰۰ سال پیش فیلم ساخته می شود؟ کارگردانانی چون حاتمی کیا و ملاقلی پور به جنگ مثل یک پدیده اجتماعی مثل طلاق و اعتیاد می پرداختند اما ما چاره ای نداریم جز اینکه با پژوهش و تحقیق فیلم بسازیم.
برچسبها: ایستاده در غبار, محمدحسین مهدویان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازدید اهالی وزارت بهداشت از پشت صحنه «ماجرای نیمه شب»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- انتشار نسخه سینمایی «زخم کاری ۳»
- بازگشت جواد عزتی به خونبازی در «زخمکاری ۳»
- آغاز تولید فصل چهارم «زخم کاری»؛ پخش فصل سوم پس از پایان «قطب شمال»
- همزمان با هفته دفاع مقدس؛ اکران رایگان ۴ فیلم سینمایی در بوستان آب و آتش
- هفته فیلم مقاومت در شبکه نمایش
- بازخوانی یک قتل از پیش طراحی شده/ نگاهی به مستند «ترور سرچشمه»
- مدیر کل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم توضیح داد؛ پرونده هیچ فیلمی برای همیشه بسته نیست/ چرا «شیشلیک» اکران نمیشود؟
- عذرخواهی تلوبیون درباره حاشیههای اکران آنلاین «درخت گردو»
- واکنش مهدویان به حذف نام فیلمش در «خندوانه»؛ این همان فیلمی است که نمیخواهند تماشایش کنید
- تنهاییِ یک مرد/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- «مرد بازنده» پروانه نمایش گرفت
- ردِ بو/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- وقتی همه چیز مبهم است/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





