نیما جاویدی با اشاره به اینکه برخی انتقادها از سرمایهگذاران در سینما موجب میشود تمایل آنان به حضور در این عرصه کم شود تاکید کرد برای او مهم است که سرمایه فیلمش از کجا میآید.
به گزارش سینماسینما، جاویدی در گفتوگویی مفصل با خبرگزاری مهر درباره «سرخپوست» فیلم تازهاش که این روزها روی پرده سینماست سخن گفت. او در بخش پایانی این گفتوگو به پرسشی درباره سرمایهگذار فیلم خود و سرمایهگذارانی که به تازگی وارد سینما شدهاند پاسخ داد. بخش پایانی مصاحبه به این شرح است:
سرمایهگذار فیلم شما آقای صادق رنجکشان است؛ کسی که به یکباره وارد سینما شد و به یکباره روی چند فیلم سرمایهگذاری کرد که همین امر باعث شد درباره پولی که او به سینما تزریق کرده است، شبهاتی ایجاد شود و مورد توجه رسانهها قرار بگیرد. به عنوان کارگردان فیلم برای شما اهمیت داشت که چه کسی روی فیلمتان سرمایهگذاری میکند و حساسیتی در این مورد داشتید؟
قطعاً که اهمیت دارد. البته اینها چیزهایی است که باید با تهیهکننده در مورد جزییات آن صحبت کنید. اتفاقاً چند وقت پیش هم شنیدم ایشان بهعنوان سرمایهگذار چند فیلم سینمایی، در مصاحبهای توضیحات کاملی به دوستان دلسوزی که نگران این قضیه بودهاند، دادهاند ولی واقعیت این است که معتقدم نباید با ایجاد شبهات بیاساس این فضا را ناامن کرد. چیزی که به امنیت روانی جامعه در هر بخشی آسیب بزند، قابل قبول نیست.
اینکه الان هر کس میخواهد در سینما سرمایه گذاری کند باید نگران این باشد که نکند در بدو ورود با تهمت و افترا مواجه شود نگرانکننده و باعث تاسف است. خیلی از سرمایهگذارها به دلیل همین فضایی که ایجاد میشود پولشان را برمیدارند و به جای ساختن فیلم سینمایی که یک محصول فرهنگی است، در خوشبینانهترین حالت میروند روی کوه برج میسازند که هم سود بیشتری دارد و هم اسمشان در رسانهها به عنوان متهم البته ثابت نشده به تخلفات مالی مطرح نمیشود.
بهراحتی اسم آدمها را در کنار عباراتی که ممکن است باعث تخریب شخصیتشان شود میآوریم و فکر نمیکنیم که اگر شبههای که مطرح کردیم درست نباشد نه تنها کار غیراخلاقیای کردهایم بلکه آسیبی جدی به سینما وارد میکنیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به طراحی لباس «شکارگاه»؛ طراحیِ پود بر چلّه تاریخ
- به بهانه پایان سریال «شکارگاه»/ متخصص روایتهای طولانی اما بیملال
- «شکارگاه» به طور مشترک از دو پلتفرم پخش میشود
- سرمایهگذار فیلمِ حمید نعمتالله: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ قضاوت آن را به مردم بسپارید
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- جشنواره فریبورگ و نمایش ۵ فیلم کوتاه ایرانی
- درخشش «آکتور» در جایزه جهانی درامای سئول
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با بابک اسکندری/ «سلمان فارسی» چهرهپردازی با پنج اسکار را هم وسوسه میکرد
- اختصاصی سینماسینما/ گفتگو با نیما جاویدی پس از جایزه سریز مانیا/ در هر واقعیتی بخشی از دروغ وجود دارد
- رنجکشان: به نعمتالله گفتم تراشیدن سر بازیگر زن «قاتل و وحشی» لزومی ندارد/ او اعتقاد داشت مشکلی پیش نمیآید
- داوران هفتمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- طلوع جاودانگی / بوسه «خورشید» بر پیشانی علی
- فروش فیلم «خورشید» از یک میلیارد تومان گذشت
- پروانه ساخت هشت فیلم صادر شد
- محمدصادق رنجکشان: قصد ندارم فیلم جدید بسازم
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند





