قربان محمدپور این روزها منتظر است پس از دریافت پروانه ساخت، پیش تولید فیلم جدیدش را آغاز کند.
به گزارش سینماسینما، قربان محمدپور کارگردان فیلم “سلام بمبئی” قصد دارد بار دیگر به هند سفر کرده و فیلمی مشترک تولید کند.
او دراین باره، گفت: بهمن ماه سال گذشته فیلمنامه را به ارشاد ارائه کردم و منتظر دریافت پروانه ساخت هستم. امیدوارم در هفته آینده این اتفاق رخ دهد و ما بتوانیم طبق برنامه ریزی انجام شده بعد از ماه مبارک رمضان، فیلم را کلید بزنیم.
محمدپور درباره بازیگران فیلم جدید خود بیان کرد: در هند با چند بازیگر رایزنی داشتیم ولی منتظر پروانه ساخت هستیم. قبل از سال در سفری که به هند داشتم با مدیربرنامه آمیتاب باچان و کاریشما کاپور صحبتهای اولیه صورت گرفت، اما همه چیز به بعد از دریافت پروانه ساخت در ایران موکول شد. پس از دریافت مجوز قطعاً رایزنی با بازیگران ایرانی و هندی به شکل جدی انجام خواهد شد.
این کارگردان در ادامه به ژانر فیلم جدید و عنوان آن اشاره کرد و افزود: پیش از این اعلام کرده بودیم “بمبئی ۲” را خواهیم ساخت، اما این عنوان تغییر کرد و تبدیل شد به “دختر شیطان (سلام بمبئی ۲)”؛ هرچند “دختر شیطان داستانش” هیچ ارتباطی به “سلام بمبئی” ندارد اما از آنجایی که کار قبلی با موفقیت خوبی مواجه شد، ترجیح دادیم از عنوان “سلام بمبئی” استفاده کنیم که پیش زمینهای برای مخاطب وجود داشته باشد. “دختر شیطان” یک طنز اجتماعی است. همانطور که “سلام بمبئی” یک فیلم تجاری صرف نبود و معنای خاص خودش را به همراه داشت و در لایههای زیرین معانی بسیاری با خود داشت. در فیلم دوم قطعاً این لایهها و معانی عمیقتر میشوند.
او همچنین درباره زمان اکران “سلام بمبئی” در هند اظهار کرد: طبق آنچه کمپانی هندی به ما گفته است، ۲۷ ماه می یعنی سه هفته دیگر فیلم در هند، مالزی، اندونزی و کشورهای شرق آسیا اکران میشود. پیش از این “سلام بمبئی” در آمریکا، انگلیس، آلمان و اتریش اکران شد و تا جایی که میدانم بخصوص در آلمان فروش خوبی داشته است.
محمدپور درباره توزیع این فیلم در شبکه نمایش خانگی و تغییراتی که در نسخه نمایش خانگی در فیلم انجام شده است گفت: برنامه ما برای توزیع فیلم در شبکه نمایش خانگی عید فطر بود و بعد از اکران هند، اما اخباری به گوش ما رسید که نسخه قاچاق فیلم منتشر شده است، بنابراین ترجیح دادیم دیویدی زودتر وارد بازار شود. خود فیلم به جز بخش دوبله آن تغییری نسبت به نسخه اکران شده ندارد و ما برای نسخه خانگی دوبله را منتفی کردیم، چرا که از ابتدا هم با دوبله در اکران عمومی مخالف بودیم ولی از روز اول این فشار روی ما وجود داشت که فیلم باید دوبله باشد. با اینکه محکم ایستادیم و نپذیرفتیم، اما در نهایت با اصرار تهیه کننده که فکر میکرد با این اتفاق میتوان جریان جدیدی را شروع کرد و مخاطب بیشتری را جذب کرد نسخه دوبله شده را در شهرستانها اکران کردیم که بازخورد خوبی نداشت. در نسخه خانگی هم قرار بود که یک فیلم نیم ساعته از پشت صحنه فیلم به همراه آلبوم عکسها و موسیقی فیلم را نیز منتشر کنیم که در جریان نیستم این اتفاق رخ داده یا خیر.
کارگردان” دل بی قرار” درباره تأثیر همکاری میان سینمای ایران با سایر کشورها خاطرنشان کرد: برای نجات سینمای ایران و اقتصاد آن باید این کار انجام شود. تولید مشترک جدای از تاثیرات فرهنگی دو کشور، بازخوردهای دیگری بله لحاظ اقتصادی و بازگشت سرمایه خواهد داشت و این موجب میشود سرمایه گذاران نیز در این بخش حضور فعالتری داشته باشند. اکران سایر کشورها هم برای سرمایهگذاران درآمد دارد و خیلی بهتر و راحتتر وارد این فضا میشوند. ضمن این که مردم ایران هم از دیدن لوکیشنهای تکراری در فیلمهای سینمایی خسته شدهاند و این تنوع لوکیشن یکی از اتفاقات جذاب برای مخاطب است.
وی در پایان عنوان کرد: برای “سلام بمبئی ۲” کار ما خیلی راحتتر است. آشنایی خوبی نسبت به هند و بالیوود پیدا کردیم و از آنجایی که یک تجربه را پشت سر گذاشتیم، با فرهنگ کاری بالیوود بیشتر آشنا شدهایم. در فصل اول کار برایمان سخت بود چرا که هیچ آشنایی نسبت به این موضوع برای دو کشور وجود نداشت ولی الان خیلی چیزها دستمان آمده و این کار را برایمان راحتتر کرده است و یک شناخت دوطرفه حاصل شده و فضایی که از سینمای ایران درمطبوعات هند بوجود آمده نیز قطعاً کارهای بعدی را برای ما آسان میکند.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک فیلم جدید وارد شبکه نمایش خانگی شد
- اعتراض کارگردان «سلام بمبئی» به تغییرات فیلمش در تلویزیون
- نگاه کیهان به فیلم «دختر شیطان»/ با شیطان باش تا رستگار شوی!
- انتقاد از نشان دادن زنان بیحجاب،رقصهای گروهی، قمارخانهها و مشروبفروشیها درفیلم «دختر شیطان»
- شش ونیم میلیارد تومان هزینه فیلم دختر شیطان شد
- قربان محمد پور :اصلاحیه های حوزه هنری را قبول نکردم /فیلمم توسط حوزه بایکوت شده
- برخوردهای استانی با سینمای ملی/انتقاد روزنامه همشهری از توقیف دو فیلم در کرمان و قم
- در گفت وگو با سینماسینما عنوان شد :اظهار نگرانی سرتیپی درباره وضعیت سینماها در شش ماه دوم سال ۹۸
- گفت وگوی سینماسینما با محمد نیکبین درباره توقیف دوفیلم در کرمان و قم
- برنده و بازنده اکران عید فطر/ از صدرنشینی فیلم تبریزی تا شکست «دختر شیطان»
- «کار کثیف» پس از «دختر شیطان» روی پرده میرود
- شکست «دختر شیطان» در گیشه، «ما همه باهم هستیم» در اوج/ گزارش فروش هفتگی سینما
- واکنش کارگردان فیلم دختر شیطان به کیهان: شاید میخواهند فیلم را پایین بکشند
- واکنش فرخ نژاد به گزارش کیهان : برای اینکه آخرتتان به باد نرود دختر شیطان را نبینید
- اکران «دختر شیطان» در شهر قم ممنوع شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





