کارگردان مستند «صحنههایی از یک جدایی» میگوید باوجود اینکه سانسها، روزها و سینماهای بیشتری برای اکران فیلم خود در اختیار دارد، دلیل بر افزایش تماشاگران نسبت به قبل نیست.
به گزارش سینماسینما، وحید صداقت درباره وضعیت اکران آخرین اثر خود، “صحنههایی از یک جدایی”، که قرار است از ۴ تیر ماه در گروه سینمایی هنر و تجربه به روی پرده برود گفت: این مستند از هفته اول بهمن ماه ( قبل از بسته شدن سینماها به دلیل ویروس کرونا) شروع به اکران کرد و به مدت حدود یک هفته به نمایش گذاشته شد. بعد از آن نیز سینماها ( به دلیل ویروس کرونا ) تعطیل شدند. حال بعد از این مدت طولانی و به صورت اتوماتیک، اکران آن ادامه خواهد یافت.
او در پاسخ به این سوال که آیا برای اکران “صحنههایی از یک جدایی” حمایتی شدهاند، یادآور شد: آنطور که من در خبرها خوانده بودم، قرار بود از فیلمهایی که بعد از بازگشایی دوباره سینماها متقاضی اکران میشوند، حمایت شود اما گویا حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد و یا هر جای دیگری شامل حال فیلمهای هنر و تجربه نمیشود.
صداقت با توجه به شرایط موجود، گفت: آنچنان نگرانی خاصی برای جذب تماشاگر به سینما نداریم. با توجه شرایط موجود، دو راه پیش رو داشتیم. یا باید به اکران آنلاین روی میآوردیم و قبل از بازگشایی سینماها به نمایش ادامه میدادیم و یا ناگزیر باید صبر میکردیم تا سینماها باز شود و اتوماتیک وار، اکران را ادامه میدادیم.
این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا سینمای هنر و تجربه تمهیدات خاصی برای فیلمهایی که قرار است روی پرده برود اتخاذ کرده است، گفت: به دلیل اینکه فیلمهای کمی متقاضی اکران در این سینماها شدهاند، تعداد سانسها، سینماها و روزهایی که به هر فیلم اختصاص میگیرد طبیعتا بیشتر میشود. البته که پیش از این با مشکل کمبود سانس، روز اکران و تعداد سینما روبرو بودهایم اما رفع این مشکل در این شرایط به معنای جذب بیشتر تماشاگر نیست.
کارگردان مستند «صحنههایی از یک جدایی» در ادامه گفت که امیدوار است سینما هنر و تجربه بخش اکران آنلاین را راه اندازی کند تا فیلمهایی که به واسطه این گروه اکران میشوند، از طریق اکران آنلاین هم در دسترس مردم قرار بگیرند تا مردم به سمت و سوی دو یا سه شبکه آنلاینی نروند که از فیلمهای مستقل هنر و تجربه حمایت نمیکنند.
مستند «صحنههایی از یک جدایی»، به زوایای پنهان فیلم جدایی نادر از سیمین می پردازد و روایتی است از شکل گیری ایده و فیلمنامه و انتخاب بازیگران تا پایان فیلمبرداری و بازتاب های جهانی این فیلم، همراه با تصاویری از فیلم و پشت صحنه با روایت اصغر فرهادی و گفتگوهایی از مایک لی ، ژان کلود کریر و ابراهیم گلستان.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران «آخرین عاشقانه» از فردا/ «نهنگها» به زودی به سینما میآید
- رونمایی از فیلم مستند ساموئل خاچیکیان با پیام مسعود کیمیایی
- «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
- اکران «ایساتیس» در «هنر و تجربه» از ۲۲ دی
- شهاب حسینی: میخواهم فیلمی اقتباسی از ساعدی بسازم
- آغاز اکران یک مستند سیاسی در هنر و تجربه
- اکران «آویختگی» در سینماهای هنر و تجربه
- اکران چهار فیلم جدید در گروه سینمایی هنر و تجربه در آذر ماه
- رونمایی از تیزر مجموعه انیمیشن «رویاهای رنگی»
- «پسر انسان» پرفروشترین و پرمخاطبترین فیلم هنروتجربه شد
- شهاب حسینی با «مقیمان ناکجا» به هنر و تجربه میآید
- در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «پسر انسان» مطرح شد: هیچکدام از شخصیتها ضدقهرمان نیستند/بحران خانواده اهورا به عدم پذیرش جامعه برمیگردد
- «پسر انسان»؛ سوژهای که جایش در سینمای ایران خالی بود
- اکران فیلم «مهاجران» از ۳۱ خرداد در هنر و تجربه/ رونمایی از پوستر
- مستند «رنج زیر پوست» در گروه هنروتجربه اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





