ساخت فیلم رسمی المپیک ۲۰۲۰ توکیو به «نائومی کاواسه» فیلمساز مطرح ژاپنی سپرده شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ددلاین، کمیته بینالمللی المپیک با همکاری کمیته برگزاری رقابتهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو با بررسی فیلمسازان و استعدادهای ژاپنی و مشورت با متخصصان سینمایی در نهایت «نائومی کاواسه» را به عنوان کارگردان فیلم رسمی بزرگترین رویداد ورزشی جهان انتخاب کردند.
«کاواسه» که یکی از فیلمسازان محبوب جشنواره کن است و در سال ۱۹۹۷ با کسب جایزه دوربین طلای جشنواره کن با فیلم «سوزوکا» در سطح بینالمللی شناخته شد و ۱۰ سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۷ با فیلم «جنگل محزون» موفق به کسب جایزه بزرگ این رویداد سینمایی معتبر شد، پنجمین زنی است که در تمام اداوار رقابتهای المپیک کارگردانی فیلم رسمی این رقابتها را بر عهده داشتند.
پیش از این «کارولین رولند» (المپیک لندن ۲۰۱۲)، «گو جون» (المپیک ۲۰۰۸ پکن)، «میا زترلینگ» (المپیک مونیح ۱۹۷۲) و «لنی ریفنستال» (المپیک برلیم ۱۹۳۶)، کارگردانان زنی بودند که فیلم رسمی رقابتهای المپیک را ساختهاند.
«نائومی کاواسه» در این باره گفت: «بازیهای المپیک تاریخی طولانی و باشکوه دارند و پس از ۵۶ سال است که این رقابتهای بینالمللی بار دیگر در ژاپن برگزار میشود. احساس میکنم الههی فیلم که روزی به سمت من آمد اکنون این فرصت را به من داده تا فیلم مستند این جشن ورزشی بزرگ که مردم جهان را به هم پیوند میدهد به تصویر بکشم.»
«کاواسه» کار خود را در عرصه فیلمسازی با فیلمهای کوتاه و مستند آغاز کرد و در سال ۱۹۹۷ به عنوان جوانترین برنده دوربینطلای کن انتخاب شد. از ساختههای این کارگردان ژاپنی میتوان به «سوزوکا»، «جنگل محزون»، «تلالو»، «لوبیای شیرین»، «آب ساکن» و «هانزو» اشاره کرد و جدیدترین ساخته وی با نام «ویژن» نیز امسال در جشنواره تورنتو رونمایی شد و پس از آن در جشنواره سنسباستین به روی پرده رفت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟