بازیگر برنده اسکار که قرار بود در فیلم «فِراری» به کارگردانی مایکل مان نقش انزو فراری غول صنعت خودروسازی و مؤسس شرکت فراری را بازی کند، از این پروژه جدا شد.
به گزارش «سینماسینما»، منابع نزدیک به فیلم زندگینامهای «فِراری» (Ferrari) میگویند دلیل جدایی کریستین بیل از این پروژه، نگرانی در مورد وضعیت سلامتی او بوده است.
به گزارش ورایتی، بازیگر ۴۱ ساله بریتانیایی برای ایفای نقش انزو فراری غول صنعت خودروسازی و مؤسس شرکت فراری، باید اضافهوزن پیدا میکرد و این کار باید تا بهار ۲۰۱۶ انجام میشد، اما پزشکان تشخیص دادند رسیدن به وزن مورد نظر تا آن زمان سلامت او را به خطر میاندازد.
مایکل مان کارگردان این پروژه اکنون باید تا بهار سال آینده به سرعت یک بازیگر دیگر را جایگزین بیل کند. شرکتهای وندین اینترتینمنت و یوزو بلیس روی پروژه «فراری» سرمایهگذاری میکنند.
«فراری» از روی کتاب «انزو فراری: مرد، اتوموبیلها، مسابقات» نوشته بروک ییتس که سال ۱۹۹۱ منتشر شد، ساخته میشود و درباره مردی است که اتوموبیلهای سوپر اسپورت ایتالیایی را از نو تعریف کرد و تقریباً به تنهایی مسابقات «فرمول وان» را خلق کرد.
فیلمنامه را تروی کندی-مارتین («حرفه ایتالیایی») نوشته است و دیوید ریفیل («از آفریقا») و مان آن را بازنویسی کردهاند.
بیل به تازگی برای کار خود در درام مالی «The Big Short» به کارگردانی آدام مکی تولید پارامونت نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شده است. او در سال ۲۰۱۱ برای فیلم «مشتزن» به کارگردانی دیوید اوراسل جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد. بیل برای «حقهبازی آمریکایی» دیگر فیلم اوراسل نیز نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد بود. بیل بیش از همه برای بازی در نقش بتمن در سری فیلمهای «بتمن» به کارگردانی کریستوفر نولان معروف است.
پروژه مان ارتباطی با دیگر پروژه سینمایی درباره فراری ندارد که خبر تولید آن سال گذشته در مطبوعات ایتالیایی منتشر شد.
مان در سال ۲۰۰۰ برای فیلم «خودی» نامزد سه جایزه اسکار بهترین فیلم، کارگردان و فیلمنامه اقتباسی شد و سال ۲۰۰۵ هم برای تهیه فیلم «هوانورد» نامزد اسکار بود. «آخرین بازمانده موهیکانها»، «مخمصه»، «علی»، «وثیقه»، «پلیس مفاسد میامی» و «دشمنان مردم» از دیگر ساختههای این فیلمساز شیکاگویی است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به کارگردانی مایکل مان؛ کریستین بیل، دیکاپریو را در «مخمصه ۲» همراهی میکند
- بازیگرانی که بدنشان را وقف سینما کردند/ سینما یا قربانگاه؟
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- مایکل مان یک فیلم آسیایی را برای اقتباس انتخاب کرد
- تجربه وحشتناک آدام درایور/ یک اشتباه مساوی با مرگ است
- مایکل مان ساخت «مخمصه ۲» را تایید کرد/ درایور در نقش دنیرو
- «فراری» به نمایش در آمد/ آدام درایور با چشمان گریان در «ونیز»
- اعلام فهرست پرستاره فیلمهای ونیز ۲۰۲۳
- مایکل مان رمان «مخمصه ۲» را منتشر کرد/ حضور در فهرست پرفروشها
- سینماسینما/ کریستین بیل در «شوالیه تاریکی» فقط با نولان همکاری خواهد کرد
- ضدقهرمانی دوستداشتنی در فیلم «مخمصه»
- «الویس» در جشنواره کن به نمایش در میآید
- اولین تریلر مینیسریال «توکیو وایس» منتشر شد + ویدئو
- تیلور سوئیفت با فیلمی از دیوید اُ-راسل به سینما بازمیگردد
- نتفلیکس «چشم آبی روشن» را خرید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





