حسین مهکام که مینی سریال «کشیک قلب» را برای لیالی قدر کارگردانی کرده معتقد است این اثر یک فیلم سینمایی ۲۵۰ دقیقه ای است که به فراخور کنداکتور تلویزیون به ۵ قسمت تقسیم می شود.به گزارش سینماسینما، حسین مهکام که کارگردانی تلویزیون را برای اولین بار با مینی سریال «کشیک قلب» ویژه شبهای قدر ماه مبارک رمضان تجربه کرده است در این باره گفت: بعد از اینکه «آزادی مشروط» ساخته شد پاییز سال گذشته در تدارک تولید دومین فیلم سینمایی بودم که ناگهان سرمایه گذار از ادامه کار منصرف شد و من و تهیه کننده که از دوستان بنده است تصمیم گرفتیم به خواست خدا آن پروژه را به امسال موکول کنیم.
وی افزود: بعد از آن یک مستند کار کردم و امسال هم به پیشنهاد علی پورکیانی که سال هاست ایشان را می شناسم و قبلا برایش تله فیلم نوشته بودم قرار شد مینی سریال «کشیک قلب» را بسازیم. این مینی سریال قصه ای بود که مدت ها پیش به آن فکر کرده و نوشته بودم و الان فرصتی فراهم شد تا جلوی دوربین ببرم.
این نویسنده و کارگردان بیان کرد: در واقع انگیزه من ورود به تلویزیون نبود و بیشتر دوستی و سابقه همکاری با پورکیانی منجر به ساخت این سریال شد که امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشد. قصه «کشیک قلب» لزوما مختص شب های قدر نیست اما در دو زمان حال و گذشته می گذرد که بخش حال به شب های احیا مربوط می شود اما بخش گذشته در سال های قبل به تصویر می آید.
کارگردان فیلم سینمایی «آزادی مشروط» گفت: همه تلاشم بر این بود که قصه کاملا اجتماعی باشد و به روابط بین آدم ها بپردازد. روز اول با همه عوامل صحبت کردم و گفتم ما قرار است فیلم سینمایی ۲۵۰ دقیقه ای بسازیم که به فراخور کنداکتور تلویزیون به ۵ قسمت تقسیم می شود. به هیچ عنوان مدیوم تلویزیون یا رقابت با نمایش های دیگر برایم دغدغه نبود.
مهکام با اشاره به اینکه با مدیوم تلویزیون چندان آشنایی نداشته است، گفت: هم زمانی که فیلمنامه نویس بودم و هم الان که کارگردانی را تجربه می کنم کارم قصه گفتن در سینماست و می خواهم آنچه را در ذهنم دارم به درستی انجام دهم. من سینما را خانه خودم می دانم و تلویزیون برایم تجربه است البته این کار باعث شد به تفاوت های این دو مدیوم بیشتر پی ببرم و با نکات محتوایی و اقتضائات تلویزیون بیشتر آشنا شوم و دشواری هایش را بشناسم به همین دلیل تلاش کردم خودم را با تلویزیون تطبیق دهم.
وی ادامه داد: من زیاد تلویزیون نمی بینم و اساسا با آن آشتی نیستم و گاهی احساس می کنم نسبت به برخی مسایل سهل انگار است به همین خاطر سعی کردم در این تجربه خیلی سخت گیر باشم و به چشم یک فیلم سینمایی کار را ببینم که امیدوارم این حرف ادعا نبوده و در عمل معلوم باشد. این مسائل تا کنون در تلویزیون وجود داشت اما امیدوارم با مدیریت جدید اتفاقات بهتری را در حوزه سریال سازی و برنامه های تلویزیونی شاهد باشیم.
مهکام درباره تازه ترین فعالیت سینمایی خود نیز گفت: به تازگی یک فیلمنامه نوشته ام که بنا داریم در صورت مهیا شدن شرایط، اواخر تابستان یا پاییز آن را کلید بزنیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- روایت حسین مهکام از تهیهکنندگیاش در سینما/ اعتراف
- درخواست حسین مهکام؛ «احمد به تنهایی» را قانونی تماشا کنید
- حسین مهکام : رخدادهای یک سال اخیر درباره اصغر فرهادی، به تمامی امر برنامه ریزی شده ای بوده است
- فیلمبرداری فیلم «احمد به تنهایی» به پایان رسید
- سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
- هفتادوپنج دقیقه بیحسی/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
- یادداشت وارده/ نمایشی از پوچی و بیتفاوتی در شبی پرحادثه/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
- به مردنم نگاه نکن/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
- سبک و لحنی خلاق و جدید/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
- در نشست مطبوعاتی «بی حسی موضعی» در موزه سینما مطرح شد/ چراغ سینماها باید روشن باشد
- مهکام ما را با خودمان روبرو میکند/ طنز تلخی که ارزش دیدن دارد/ نگاهی به «بیحسی موضعی»
- موافقت شورای ساخت با سه فیلم نامه / کمال تبریزی «در کمال بیشعوری» را میسازد
- اگر مسیح جای من بود، چه می کرد؟/ نگاهی به فیلم «آندرانیک»
- کشیش و پلیس/ نگاهی به فیلم «آندرانیک»
- رونمایی از پوستر «بیحسی موضعی» در جشنواره جهانی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





