
به گزارش سینماسینما، حسین مهکام که کارگردانی تلویزیون را برای اولین بار با مینی سریال «کشیک قلب» ویژه شبهای قدر ماه مبارک رمضان تجربه کرده است در این باره گفت: بعد از اینکه «آزادی مشروط» ساخته شد پاییز سال گذشته در تدارک تولید دومین فیلم سینمایی بودم که ناگهان سرمایه گذار از ادامه کار منصرف شد و من و تهیه کننده که از دوستان بنده است تصمیم گرفتیم به خواست خدا آن پروژه را به امسال موکول کنیم.
وی افزود: بعد از آن یک مستند کار کردم و امسال هم به پیشنهاد علی پورکیانی که سال هاست ایشان را می شناسم و قبلا برایش تله فیلم نوشته بودم قرار شد مینی سریال «کشیک قلب» را بسازیم. این مینی سریال قصه ای بود که مدت ها پیش به آن فکر کرده و نوشته بودم و الان فرصتی فراهم شد تا جلوی دوربین ببرم.
این نویسنده و کارگردان بیان کرد: در واقع انگیزه من ورود به تلویزیون نبود و بیشتر دوستی و سابقه همکاری با پورکیانی منجر به ساخت این سریال شد که امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشد. قصه «کشیک قلب» لزوما مختص شب های قدر نیست اما در دو زمان حال و گذشته می گذرد که بخش حال به شب های احیا مربوط می شود اما بخش گذشته در سال های قبل به تصویر می آید.
کارگردان فیلم سینمایی «آزادی مشروط» گفت: همه تلاشم بر این بود که قصه کاملا اجتماعی باشد و به روابط بین آدم ها بپردازد. روز اول با همه عوامل صحبت کردم و گفتم ما قرار است فیلم سینمایی ۲۵۰ دقیقه ای بسازیم که به فراخور کنداکتور تلویزیون به ۵ قسمت تقسیم می شود. به هیچ عنوان مدیوم تلویزیون یا رقابت با نمایش های دیگر برایم دغدغه نبود.
مهکام با اشاره به اینکه با مدیوم تلویزیون چندان آشنایی نداشته است، گفت: هم زمانی که فیلمنامه نویس بودم و هم الان که کارگردانی را تجربه می کنم کارم قصه گفتن در سینماست و می خواهم آنچه را در ذهنم دارم به درستی انجام دهم. من سینما را خانه خودم می دانم و تلویزیون برایم تجربه است البته این کار باعث شد به تفاوت های این دو مدیوم بیشتر پی ببرم و با نکات محتوایی و اقتضائات تلویزیون بیشتر آشنا شوم و دشواری هایش را بشناسم به همین دلیل تلاش کردم خودم را با تلویزیون تطبیق دهم.
وی ادامه داد: من زیاد تلویزیون نمی بینم و اساسا با آن آشتی نیستم و گاهی احساس می کنم نسبت به برخی مسایل سهل انگار است به همین خاطر سعی کردم در این تجربه خیلی سخت گیر باشم و به چشم یک فیلم سینمایی کار را ببینم که امیدوارم این حرف ادعا نبوده و در عمل معلوم باشد. این مسائل تا کنون در تلویزیون وجود داشت اما امیدوارم با مدیریت جدید اتفاقات بهتری را در حوزه سریال سازی و برنامه های تلویزیونی شاهد باشیم.
مهکام درباره تازه ترین فعالیت سینمایی خود نیز گفت: به تازگی یک فیلمنامه نوشته ام که بنا داریم در صورت مهیا شدن شرایط، اواخر تابستان یا پاییز آن را کلید بزنیم.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درخواست حسین مهکام؛ «احمد به تنهایی» را قانونی تماشا کنید
- حسین مهکام : رخدادهای یک سال اخیر درباره اصغر فرهادی، به تمامی امر برنامه ریزی شده ای بوده است
- فیلمبرداری فیلم «احمد به تنهایی» به پایان رسید
- سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
- هفتادوپنج دقیقه بیحسی/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
- یادداشت وارده/ نمایشی از پوچی و بیتفاوتی در شبی پرحادثه/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
- به مردنم نگاه نکن/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
- سبک و لحنی خلاق و جدید/ نگاهی به فیلم «بیحسی موضعی»
- در نشست مطبوعاتی «بی حسی موضعی» در موزه سینما مطرح شد/ چراغ سینماها باید روشن باشد
- مهکام ما را با خودمان روبرو میکند/ طنز تلخی که ارزش دیدن دارد/ نگاهی به «بیحسی موضعی»
- موافقت شورای ساخت با سه فیلم نامه / کمال تبریزی «در کمال بیشعوری» را میسازد
- اگر مسیح جای من بود، چه می کرد؟/ نگاهی به فیلم «آندرانیک»
- کشیش و پلیس/ نگاهی به فیلم «آندرانیک»
- رونمایی از پوستر «بیحسی موضعی» در جشنواره جهانی فیلم فجر
- گفتوگو با حسین مهکام، کارگردان «آندرانیک» / «آندرانیک» بار علوم انسانی جدی دارد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی
- حضور فیلم کارگردان ایرانی در بخش جنبی جشنواره کن
- کاراکترهایی مثل «مهندس لقمان» و «مهندس حشمتزاده» در فیلم منصور به مهندس ترکان و مهندس نعمتزاده اشاره دارند
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- فیلمهای ۱۵ کارگردانان چطور انتخاب شدند؟/ در جستوجوی فیلمهای غافلگیرکننده
آخرین ها
- چشم سینماهای آمریکا به گیشه تابستانی/ هالیوود نگران افزایش قیمت بلیت سینماها شد
- فستیوال «کوچه» برگزار می شود
- حسین سلیمانی داور جشنواره ایتالیایی شد
- «یخ بستگی»؛ نمایشی که شنبهها سانس فوقالعاده دارد
- تأملی بر فیلم «صیاد» و بازنمایی یکی از مؤمنترین فرماندهان ایران/ صیاد در آیینه سینما
- موفقیت بینالمللی نمایش «مستطیل» در امارات
- «دورهمی زنهای دیکتاتورها» در تالار حافظ
- اولین جایزه بهرام/ یادداشت جواد کراچی درباره زندهیاد بهرام صادقیمزیدی
- «غبارزدگان» رونمایی شد
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- اولین نمایش جهانی «چشم در برابر چشم» در جشنواره ترایبکا
- با حضور داور ژاپنی جشنواره کن؛ هیات داوران جشنواره فیلم و عکس «پنج» معرفی شدند
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- نمایش و نقدِ «مصائب شیرین ۲» در سینما اندیشه
- سوگ، فقدان و زوال با طنز؛ آیا «کفنها» آخرین فیلمِ دیوید کراننبرگ میشود؟
- شهاب سنگ بهتر است یا نقی معمولی؟
- پس از گذشت حدود ۲ ماه؛ فروش اکران نوروزی سینماها به ۲۷۰ میلیارد رسید
- فروش بیش از دو میلیاردی نمایشها در فروردینماه ۱۴۰۴
- پایان تصویربرداری یک روایت کمدی از حضور در آسایشگاه اعصاب و روان
- ۱۲۰ سالگی سینمای چین در جشنواره پکن
- فیلمهای ۱۵ کارگردانان چطور انتخاب شدند؟/ در جستوجوی فیلمهای غافلگیرکننده
- ریاست هیئت داوران دوربین طلایی کن برعهده فیلمساز ایتالیایی
- بزرگداشت فرهنگ جولایی در فرهنگسرای ارسباران
- یادبود «منوچهر والیزاده» در خانه هنرمندان ایران
- «چای با نویسنده» پل میان نویسندگان و مخاطب
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ «پیر پسر» پروانه نمایش دارد ولی قراردادی در شورای صنفی نمایش ندارد
- به یاد آرش کوردسالی؛ فیلمساز نجیبی که جوانمرگ شد
- نگرانی انجمن تهیهکنندگان مستقل از حکم قضایی فیلم «کیک محبوب من»
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی