دیزالو این هفته را با حال و هوای جشنواره فیلم فجر آغاز میکنیم. امسال هم مثل هر سال قبل از خود جشنواره، حواشی مربوط به راهیابی فیلمها به فهرست نهایی آغاز شده است. مثلا آقای دهنمکی فیلم جدیدش را از جشنواره بیرون کشید و گفت: «بعضی کارها از جنس رقابت نیستند. فیلمی که از زمان خودش جلوتر باشد، در چنین فضاهای رقابتی دیده نمیشود». پس از این اظهارنظر همه ما از این افتادگی آقای دهنمکی دچار افتادگی فک شدیم. وودی آلن و اسپیلبرگ هم ضمن گفتن «کمی آهستهتر استاد، کمی آهستهتر رد شو!» از استاد دهنمکی خواستند یک جوری از زمان جلوتر نرود که هیچ کس نتواند بهش برسد. در کل به نظر ما بهتر است آقای دهنمکی کمی پایشان را روی پدال گاز شلتر کنند تا بقیه سینمای جهان هم بتوانند به ایشان کمی نزدیک شوند.
اما حواشی انتخاب جشنواره، به همین موضوع ختم نمیشود و امسال فیلمی در بخش نگاه نو انتخاب شده که پیش از این هم نسخهای از آن در دورههای قبل ارائه و بازبینی شده بود. منتها این دوره نام خودش را عوض کرده و دوباره شرکت کرده است. کلا یک سری فیلم رد شده داریم که هر سال اسمشان را عوض میکنند و شرکت میکنند. گفته میشود این فیلم که امسال در بخش «نگاه نو» انتخاب شده است، از داوران دوره قبل امضا جمع کرده و آنها تعهد دادهاند این فیلم را قبلا ندیدهاند و سال گذشته موقع پخشش، یک لحظه خوابشان برده است. به نظرم باید برای یک سری از فیلمها هم به علت پشتکار و ولنکن بودن یک سیمرغی در نظر بگیرند بلکه سیمرغ را بگیرند ول کنند بروند.
از جشنواره فجر که بگذریم یک اتفاق جنجالی هم در شبکه محلی کیش افتاد که به شدت بحثبرانگیز شد. در این اتفاق عجیب این بار آقای جکی چان به جای این که به روال سابق کونگفو و هنرهای رزمی را برای ما به نمایش بگذارد، کارهای عجیب دیگری انجام داد. مدیران شبکه هم حداقل نکردند یک زیرنویسی چیزی بگذارند برای ما شفافسازی شود قضیه از چه قرار است؟به نظر میرسد این مدیران پخشکننده، چوب اعتماد بیش از حدشان به آقای جکی چان را خوردند و البته برخلاف روال همیشگیِ پس از حوادث به سرعت برکنار شدند. به هرحال این تجربهای شد که دیگر به هیچکس اعتماد نکنیم. آن از ماجرای عموی سوباسا و این هم از جکی چان. من حتی باور نمیکنم «ای کیو سان» هم آنقدر بچه سر به راهی بوده باشد و یک روزی ذات پلیدش بر ما هویدا خواهد شد، پسرک کچل!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد مسعود ده نمکی از وضعیت رضا رویگری : هیچ جای دنیا با چهره هایش این کار را نمی کند
- واکنش دهنمکی به درخواست برای تغییر نام خیابان نوفل لوشاتو: انقلابیگری را با عقلانیت و تدبیر پیش ببرید
- صدا و سیما ما را کچل میپسندد
- واکنش دهنمکی به طعنه و کنایه یک گوینده خبر به فیلم «زندانیها»
- از کمدی، که خوب میفروشد تا شکست دهنمکی در گیشه/ مروری بر فروش فیلمهای روی پرده
- دهنمکی: دستمزد بازیگران آنقدر بالا رفته که بدون پول کثیف نمیشود فیلم ساخت
- بازگشت ده نمکی به تلویزیون با «چهل ۲۲»/ گفتگوی ده نمکی با هاشمی
- پاسخ مسعود ده نمکی به اظهارات کیانیان
- انتظارات پهلوان ده نمکی :تیم ایران در مقابل عراق چگونه باید بازی کند؟/طنز
- واکنش ده نمکی و اصغر فرهادی به پیروزی ایران برابر ویتنام/طنز
- چرا بازیکنان ایران ۱۷ گل به مالدیو زدند؟/طنز روزنامه آرمان درباره اظهارات ده نمکی
- واکنش «مسعود دهنمکی» به بازگشت تحریمها +عکس
- واکنش ده نمکی به حمله تروریستی امروز در اهواز
- «زندانیها» به مرحله جلوههای ویژه رسید
- فیلمبرداری “زندانیها” به پایان رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





