در سیوششمین جشنواره فیلم فجر، علی نصیریان تنها بازیگر نسل قدیمی سینمای ایران و جزو پنج پیشکسوت ماندگار بازیگری است که در این دوره با فیلمی جدید به جشنواره میآید، در حالی که هیچ خبری از بازیگران زن پیشکسوت نیست.
به گزارش سینماسینما، «امپراطور جهنم» پرویز شیخطادی جدا از حاشیههایی که برای حضورش در جشنواره فجر از سال گذشته تاکنون داشته امسال با حضور یکی از بازیگران قدیمی سینما همراه است.

علی نصیریان که تابستان امسال شبهای زیادی را در سالن اصلی تئاتر شهر با نمایش «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی میزبان علاقهمندان بود، در جشنواره فجر فیلم «امپراطور جهنم» را دارد.
او سه سال قبل فیلم «ایران برگر» مسعود جعفری جوزانی در جشنواره داشت ولی با وجود فیلمهای متعددی که در طول این سالها بازی کرده تاکنون سیمرغ بلورین بازیگری را از جشنواره فجر نگرفته است.
بازیگر فیلمهای «بوی پیراهن یوسف»، «ناخدا خورشید»، «گاو»، «دیوانهای از قفس پرید»، «پستچی سه بار در نمیزند» و.. در همکاری دیگری با شیخطادی در فیلم «امپراطور جهنم» بازی کرده و پیش از این هم در «شکارچی شنبه» این کارگردان که امسال برای کسب دومین سیمرغ بهترین کارگردانی در بخش سودای سیمرغ رقابت میکند، حضور داشته است.
البته این دو فیلم شباهتهایی به لحاظ موضوع با یکدیگر دارند و به وقایع خاورمیانه و اتفاقات تروریستی و داعش اشاره میکنند.
دیگر بازیگر کهنهکار امسال جشنواره، داریوش ارجمند است که در سالهای گذشته بیشتر در سریالهای تلویزیونی بازی کرده است.
او امسال با درام عاشقانه «ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد به جشنواره میآید و در کنار او بازیگران جوانی همچون ساعد سهیلی، بهاره کیانافشار، یوسف مرادیان، میترا حجار، مونا فرجاد و کامران تفتی هم بازی میکنند.
بازیگر فیلمهای «ناخدا خورشید»، «سگ کشی»، «آدم برفی»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما»، «کشتی آنجلیکا» و «اعتراض» تاکنون دوباره برنده سیمرغ بلورین جشنواره در نقش اول و مکمل برای فیلمهای «ناخدا خورشید» و «سگکشی» شده و چند بار دیگر هم کاندیدای دریافت جایزه شده است.
اکبر عبدی هم یکی دیگر از بازیگران قدیمی سینمای ایران است که در دهه گذشته گاهی با سالی بیش از سه فیلم حضور پررنگی در سینما داشته و امسال با فیلم «سوءتفاهم» احمدرضا معتمدی در جشنواره حاضر میشود.
وی که این روزها فیلم «عشقولانس» را هم بر پرده سینماها دارد، در جشنواره فیلم فجر دو بار جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای فیلمهای «مادر» و «خوابم میآد» گرفته است.
بازیگر فیلمهای «هنرپیشه»، «اجاره نشینها»، «دزد عروسکها»، «سفر جادویی»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما»، «دلشدگان، «آدم برفی» و «روز فرشته» در فیلمهای اخیرش خیلی کم فرصت تکرار نقشهای ماندگاری که پیش از این خلق کرده بود را داشته و در فیلم جدید معتمدی هم با مریلا زارعی، کامبیز دیربار و پژمان جمشیدی همبازی بوده است.
جمشید هاشمپور نیز از جمله بازیگرانی است که خیلی از علاقهمندان به سینما نقشهای خاطرهانگیزی را از او به یاد دارند و امسال در دو فیلم «دارکوب» و «هایلایت» بازی او را در جشنواره میبینیم.
او که سال گذشته فیلم «انزوا» را در جشنواره فیلم فجر داشت و چند ماه قبل هم فیلم «ملی و راههای نرفتهاش» تهمینه میلانی را روی پرده داشت، در دورههای اخیر جشنواره فیلمهای «من دیهگو مارادونا نیستم» و «هیس دخترها فریاد نمیزنند» را به نمایش گذاشت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش تند حامد بهداد و اکتای براهنی/ ادعای داریوش ارجمند تکذیب شد؛ قرار نبود در «پیرپسر» بازی کنی
- تفاهمنامهای برای پیشگیری از تخلفات در سینما
- اعتراض انجمن صنفی بازیگران سینما به حکم صادر شده برای آزاده صمدی
- فریماه فرجامی درگذشت
- تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت شهرام عبدلی
- پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت مسعود اسداللهی
- داریوش ارجمند: نقش جدیدی پیشنهاد نشده که بپذیرم
- یاوری که با نامش غریبه بود
- اینک آخرالزمان
- حشمت در پوست یاور/ نگاهی به سریال «یاور»
- عکسی خاطرهانگیز که فریدون جیرانی منتشر کرد
- ناگفتههای «فریدون جیرانی» همزمان با زادروزش در موزه سینمای ایران
- پیام تبریک انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت تقدیر جشنواره سدیدیسورتو ایتالیا از رویا تیموریان
- پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت پرویز پورحسینی
- تاملی بر بازیگران سنتی و مدرن در سینمای ایران/ بخش دوم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





