کیومرث پوراحمد میگوید: خسرو سینایی صفات بارزی داشت و یکی از مهمترینهایش انسانیت او بود که این روزها خیلی نایاب شده است.
به گزارش سینماسینما این کارگردان سینما در پی درگذشت خسرو سینایی گفت: آقای سینایی که اهل موسیقی هم بود دو – سه فیلم خیلی خیلی خوب داشت مثل «در کوچههای عشق» که خیلی شاعرانه بود یا «عروس آتش» که فیلم بسیار مهمی بود. او آدمی فرهیخته و فرهنگی بود که البته ممکن است خیلیها این ویژگیها را داشته باشند ولی آقای سینایی در کنار اینها یک صفت بسیار بارز دیگر هم داشت که آن هم انسانیت بود. او انسان بود و این چیزی است که این روزها خیلی نایاب شده است.
پوراحمد افزود: من با ایشان زیاد نزدیک و صمیمی نبودم ولی در سفری با هم همراه بودیم و در این حد ایشان را شناختم که سینهی این مرد از کینه و بغض و نفرت به کلی خالی بود. او سرشار از مهر و مهرورزی بود و عاشقانه و مهرورزانه، بدون بخل و تنگ نظری با اطرافیانش و سینما برخورد میکرد.
وی گفت: او انسان بسیار شریفی بود که برای ساخت فیلمهایش اهل دو دوزه بازی و کلاه گذاشتن سر دیگران نبود. همین ویژگیها باعث میشود آدم خیلی دلش بسوزد که چنین موجود نازنین و زلالی که خالی از تنگ نظری و حسد بود از بین ما و از سینمای ما برود. البته بسیارانی هستند که در سینمای ما با روشهای ضدفرهنگ و ضد هنر دور افتادهاند و نمیتوانند کار کنند و آقای سینایی هم جزو کسانی بود که کمتر کار میکرد، اما شرافتی که در وجودش بود و خلوصی که داشت بسیار با ارزش بود و خبر درگذشتش شوکه کننده است و بسیار حیف بود که رفت.
پوراحمد در پایان بیان کرد: البته فکر میکنم اگر آقای سینایی کرونا هم نمیگرفت و از این بیماری فوت نمیکرد، مثل خیلیهای دیگر از این سیاستهای نابخردانه و ضدفرهنگی و ضدهنری دق میکرد. این سیاستها واضح است و ما به چشم میبینیم که نه فقط آقای سینایی بلکه همگی ما شامل آن میشویم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نکوداشت خسرو سینایی برگزار شد؛ سینماگری که فردگرا و خودنما نبود
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- پیام کانون کارگردانان به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کیومرث پور احمد
- اکران آنلاین آخرین ساخته کیومرث پوراحمد
- هنرنمایی پس از مرگ!
- در نکوداشت زنده یاد «خسرو سینایی» مطرح شد: سینایی در سینما شرافتمندانه زیست/ سینایی بنیانگذار مستند پرتره بود
- نکوداشت زنده یاد خسرو سینایی در موزه سینما
- تماشای اعجاز نمای پایانی/ نگاهی به فیلم «منگلهورن»
- ناگفتههایی از مرگ ناباورانه کیومرث پوراحمد/ داریوش فرهنگ چه گفت؟
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با کیانوش عیاری/ اگر این سینما فروش داشته باشد غیرطبیعی است
- ۱۰ اردیبهشت برگزار میشود؛ بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- اصغر فرهادی: مشابه «کیومرث پوراحمد» نخواهیم داشت
- بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه هنرمندان ایران برگزار میشود
- ساختن جهان شخصی/ یاد و خاطرهای از کیومرث پوراحمد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





