کیومرث پوراحمد در واکنش به برخی از خبرها، گفت: «فیلم «کفشهایم کو» دنبالهی «شب یلدا» نیست.» این کارگردان سینما در گفت وگویی تصریح کرد: «تنها وجه مشترک این فیلمنامه با «شب یلدا» مهاجرت است، اما آیا هر فیلمی که درباره مهاجرت باشد، در ادامه «شب یلدا» است؟! بعد از فیلم «شب یلدا» چندین فیلم درباره مهاجرت ساخته شد اما هیچ کدام ادامه آن فیلم نبود.»
او با بیان اینکه فیلمنامه فیلم «کفشهایم کو» درباره آلزایمر است، خاطرنشان کرد: «این قصه را با کمک فرید مصطفوی نوشتم و در آن موضوع اصلی آلزایمر یک فرد است و مهاجرت هم یکی از داستانهای فرعی آن است که روایت را تراژیک میکند. انگیزهای که باعث شد، فیلمنامهی «کفشهایم کو» را بنویسم، آلزایمر مادرم بود که ۱۰ سال به آن مبتلا شد و خواهرانم، بخصوص خواهرم «توران»، پروانه وار به دور او چرخید. آلزایمر مادر زندگی ما را ۱۰ سال تحت الشعاع قرار داد.»
به گفتهی او، دکتر مریم نوروزیان رئیس انجمن آلزایمر ایران به عنوان مشاور پزشکی این فیلمنامه، با او همکاری کرده است. این کارگردان با تاکید دوباره بر اینکه «آدم نوستالژی نیست»، تصریح کرد: «کار خوبی نمیدانم که دو، سه فیلمی را بسازم. «شب یلدا» ۱۸ سال قبل ساخته شد و تمام شد، مگر اینجا سینمای هالیوود است که من بخواهم دو، سه آن را بسازم! اساسا دوست ندارم این کار را بکنم.»
پوراحمد اظهار امیدواری کرد که تا یک ماه آینده فیلمبرداری «کفشهایم کو» را آغاز کند. به گفتهِ او، تاکنون حضور رضا کیانیان و مجید مظفری قطعی شده است و فاطمه معتمدآریا نیز در صحبتهای اولیه موافقتهای خود را اعلام کرده و قریب به یقین در این فیلم حضور خواهد داشت و فیلم دو بازیگر دختر دارد که هنوز قطعی نشدهاند.
پوراحمد در پایان با اشاره به برخی حاشیهسازیهای خبری گفت: «من دوست ندارم توی بوق و کرنا باشم! به خصوص برای کاری که هنوز در مرحله پیشتولید است، حتی در مرحله فیلمبرداری هم خیلی علاقهای ندارم درباره کارم مصاحبه کنم چون اگر فیلمی خوب باشد، خودش در بوق و کرنا قرار میگیرد و اگر هم بد باشد، منتقدین ازخجالت ما در میآیند و ما را در بوق و کرنا میگذارند.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- پیام کانون کارگردانان به مناسبت اولین سالگرد درگذشت کیومرث پور احمد
- اکران آنلاین آخرین ساخته کیومرث پوراحمد
- هنرنمایی پس از مرگ!
- تماشای اعجاز نمای پایانی/ نگاهی به فیلم «منگلهورن»
- ناگفتههایی از مرگ ناباورانه کیومرث پوراحمد/ داریوش فرهنگ چه گفت؟
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با کیانوش عیاری/ اگر این سینما فروش داشته باشد غیرطبیعی است
- ۱۰ اردیبهشت برگزار میشود؛ بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- اصغر فرهادی: مشابه «کیومرث پوراحمد» نخواهیم داشت
- بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه هنرمندان ایران برگزار میشود
- ساختن جهان شخصی/ یاد و خاطرهای از کیومرث پوراحمد
- ما همه مون خسته ایم/یادداشتی از احسان بیگلری درباره کیومرث پوراحمد
- یک شب یلدای ناتمام…/ در یادبود کیومرث پوراحمد
- چهارده نکته روانشناختی درباره گزارش خودکشی افراد مشهور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





