
محمود گبرلو در اینستاگرام خود نوشت: ای کاش روحانیون محترم با اطلاعات دقیق درباره جشنواره فیلم فجر که نماد جشن دهه فجر است سخن می گفتند . به والله اینگونه موضعگیری ضد تبلیغ است. همین مقدار جوانان اعتماد و اعتقادشان را از دست میدهند. در زمانی که امام راحل سینما را مظهر تمدن و مقام رهبری سینما را قدرت برتر تبلیغ میدانند آیا نمیشود اشتباه کلامی را مهربانانه تر تذکر داد.
آیاعزیزان میدانستند چندین فیلم دفاع مقدس در جشنواره بود که امثال همین بانوان بازی می کردند؟
آیا میدانستند چند فیلم انقلابی درباره ترور شهید بهشتی و دانشمند هسته ای وجود داشت؟
آیا میدانستند چند فیلم دینی و مذهبی وجود داشت؟
آیا میدانستندچندین فیلم اجتماعی سالم و آموزنده وجود داشت؟ و همین بانو چندین فیلم تربیتی دارند؟
آیا می دانستند مراسم تشریفات که لازمه هر جشنی است نسبت به سال قبل با کمترین خطا و با شکوه برگزار شد؟
آیا میدانستند این خانم محترم داور نبوده؟ و بلکه به دعوت جشنواره فجر انقلاب آمد و در پاسخ به سوال خبرنگاری، نظر خود را در برابر دوربین های آنلاین که قابل کنترل نیست, در لحظه بیان کرد؟
متاسفانه این شما هستید که کلمه ازدواج سفید را تبلیغ کردید نه آن خانم.
آیا میدانستید دقایقی بعد,هم خانم وهم جشنواره عذرخواهی کردند. آیا انصاف و اخلاق اسلامی است به دهانش بزنید!؟
آیا آمار فرزندان نامشروع را اطلاع دارید؟ آیا در شرایط امروز این مباحث نباید مطرح و آگاه سازی شود؟ فکر می کنید چقدر احکام شرعی و یا کتاب رساله در جامعه ترویج شده است؟ بعید است علمای اسلام در فتوای خود نظر شما را داشته باشند ؟(در همین رابطه بچه دار شدن قبل ازدواج رسمی خاطره ای را بزرگان اصولگرا از امام رحمت الله نقل کردند که به ضرورت بیان خواهم کرد)
آیا نمی شد مودبانه تذکر داد؟
آیا نمی شد همه خوبی های یک جشن انقلاب را گفت؟ بعد تذکراتی داد تا جامعه ملتهب و تحریک نشود؟ شاید هم سینما بهانه است تا دزدی های بزرگ اجتماعی و اقتصادی گفته نشود. الله اعلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- باید جلوی تصمیمات پشت پرده درباره سینمای ایران گرفته شود/ چه کسی باید مشکل شرعی «قاتل و وحشی» را حل کند؟
- آیا حذف «پیرپسر» و «رکسانا» اشتباه دبیر جشنواره فیلم فجر بود؟
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نمایش و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- محمود گبرلو: اعتراض تهیه کننده «فسیل» بهجا نیست
- انتقاد شدید محمود گبرلو از برخورد تلویزیون با اصغر فرهادی
- واکنش اینستاگرامی محمود گبرلو به موفقیت زهرا امیر ابراهیمی در جشنواره کن
- واکنش محمود گبرلو به بازتاب انتقاد او از جشنواره فجر در بی بی سی فارسی
- وقتی روحانیون متوجه اهمیت سینما می شوند
- دفاع محمود گبرلو از ترکیب جدید هیئت امنای بنیاد سینمایی فارابی
- گبرلو : برخی فکر می کنند خبرنگاران برده آنها هستند
- تحلیل محمود گبرلو از مناظره انتخاباتی دیروز
- گبرلو : تلویزیون در سال ۹۹ شاهکار کرد/سریال جلال از نظر محتوا و تکنیک عالی بود اما در انتخابها نبود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





