افشین هاشمی گفت: فیلم سنیمایی «گذر موقت» یک فیلم سرخوش است اما لزوماً کمدی نیست.
به گزارش سینماسینما، افشین هاشمی در ارتباط با فیلم سینمایی «گذر موقت» گفت: زمانی که در خواست پروانه نمایش خود را برای این فیلم سنیمایی ارائه کردیم، در ابتدا با هفت مورد اصلاحیه مواجه شدیم، که خوشبختانه در گفتوگو با آقای فرجی، به چهار مورد کاهش یافت، که با انجامِ آن پروانه نمایش فیلم صادر شد.
بازیگر فیلم سینمایی «خیلی دور خیلی نزدیک» در ارتباط با اینکه اصلاحیههای صورت گرفته تا چه اندازه در «گذر موقت» میتواند مشهود باشد و مجموعاً به لحاظ زمانی چقدر از فیلم کاسته شده است اظهار کرد: خوشبختانه بعد از گفتوگویی که صورت گرفت میزان زمانی که باید اصلاح میشد از دقیقه به ثانیه کاهش یافت. چند دیالوگِ فیلم نیز تغییر کرد که تغییرات ما را مجبور به دوبله کرد.
وی در پاسخ به احساسش درباره این تغییرات افزود: هیچ گاه اجبار برای تغییر، احساس خوشایندی ندارد، اما از آنجا که تغییرات اساسی نبود، میتوان بر این احساس غلبه کرد.
هاشمی درباره زمان اکران عمومی فیلم سینمایی «گذر موقت» و تصورش از چگونگی ارتباط مخاطب با آن گفت: به هر حال صاحبان هر فیلمی علاقه دارند که در بهترین و سریعترین زمان ممکن فیلمشان نمایش داده شود اما چشمانداز دقیقی ندارم؛ شاید اوایلِ پاییز، ولی درباره برقراری ارتباط توسط مخاطب با فیلم میتوانم بگویم که اگر تماشاگر وارد سالن نمایش شود، مطمئنم راضی بیرون خواهد رفت.
بازیگر فیلم سینمایی «پا برهنه در بهشت» در پایان خاطر نشان کرد: فیلم سنیمایی «گذر موقت» یک فیلم سرخوش است اما لزوماً کمدی نیست . مخاطب عواطف مختلف مانند شادی و غم را تجربه میکند و در پایان با دست پر از سالن خارج میشود، یعنی تماشاگران هنگامِ دیدنش هم شاداب شدهاند و هم به آنچه دیده اند فکر خواهند کرد.
«گذر موقت» فیلمی است به کارگردانی، نویسندگی و آهنگسازیِ افشین هاشمی و تهیهکنندگی مهدی رحمانی محصول سال ۱۳۹۴ است. این فیلم سینمایی داستان دو پیرمرد را در شبی تاریک روایت میکند که تصمیمی مفرح میگیرند و سفری شبانه را در دل شهر آغاز میکنند.
اسماعیل محرابی، مسعود کرامتی، پانتهآ بهرام، شقایق فراهانی، شبنم فرشادجو، پیام امیرعبدالهیان، آوا درویشی، مرتضی ضرابی و شقایق دهقان و همچنین هومن برقنورد و لادن مستوفی در این فیلم ایفای نقش کردهاند.
منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افشین هاشمی در اینستاگرامش نوشت؛ ایدهای که به سرقت رفت، این بار محسن نامجو
- چون نیک بنگری همه تزویر میکنند!/ نگاهی به سریال «داوینچیز»
- در سکوت اهل تاریخ/ نگاهی به سریال «شبکه مخفی زنان»
- اکران دو فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان شارجه
- وزارت ارشاد متن بیلبورد تبلیغاتی «شبکه مخفی زنان» را تغییر داد
- وقتی هاشمی، کودکی و رندی دهه نودیها را به رخ میکشد /«پسران دریا» نمونه ساده سازی شده «باشو غریبه کوچک»
- آغاز اکران «پسران دریا» از فردا/ فیلم افشین هاشمی در جشنواره بوسان نمایش داده میشود
- شب بازیگر پس از وقفهای دو ساله برگزار شد/ علی نصیریان: وقتی حال مردم خوب نیست، نباید جشن بگیریم
- دعوت به مراسم اسیدپاشی و آدامسخوانی؛ رونمایی و نمایشنامهخوانی دو اثر محمد رحمانیان برگزار میشود
- رضا میرکریمی: «خیلی دور، خیلی نزدیک» تجربه درک حیرانی و بیوزنی نسبت به جهانی بیانتهاست
- نمایش «پسران دریا» در جشنواره بینالمللی فیلم چنای هند
- افشین هاشمی در نشست خبری «پسران دریا»: عمیق بودن منافاتی با ساده بودن ندارد
- جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره عشق آمریکا به مدیر فیلمبرداری «خداحافظ دختر شیرازی» رسید
- نامزدی «خداحافظ دختر شیرازی» در ۵ رشته جشنواره آمریکایی عشق
- «پسران دریا»، به کارگردانی افشین هاشمی در مراحل فنی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





