بهرام رادان تهیهکننده فیلم سینمایی «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی مطرح کرد که این فیلم با وجود داشتن مجوزهای قانونی پخش و نمایش امکان اکران در برخی استانها را ندارد.
به گزارش سینماسینما، بهرام رادان تهیهکننده فیلم سینمایی «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی درباره خبرهای منتشر شده مبنی بر محدودیت اکران این فیلم در برخی از استانها گفت: وجود قانون در هر جامعهای لازم است اما مقدم و مهمتر از آن احترام به اصل قانونپذیری است، حال ما در کشورمان با پدیدههای حیرتانگیزی رو به رو هستیم، به عنوان مثال فیلم ما که در حال اکران در سینماهاست، از تمام مجاری ممکن که شما تصور کنید و شاید هم تصورش را نتوانید بکنید، گذر کرده و مجوز نمایش گرفته است. من برای نمایش این فیلم چه در جشنواره فیلم فجر و چه در اکران عمومی با تمام وجود جنگیدم. اصلاً نمیدانم اگر دوباره فیلمنامهای مانند «علفزار» به دستم برسد آیا امکان دریافت پروانه ساخت و نمایش آن وجود دارد یا نه. به هر شکل این تلاش نتیجه داد و خدا را شکر هم در جشنواره و هم در اکران مورد اقبال مردم و منتقدان بودیم.
وی افزود: حالا در این کشاکش و تلاش هر روزه و با وجود عدم حمایت هر گونه رسانه عمومی که از محل مالیات و بودجه عمومی کشور تامین مالی میشوند مثل شهرداری که حاضر نیست تابلوهایش در محیط شهری را به غیر از تعرفههای تجاری به محصولات فرهنگی اختصاص دهد، یا سازمان صداوسیما که حتی با وجود مجوز نمایش وزارت ارشاد، شورای مخصوص خودشان را دارند و به فیلمهایی که به مذاقشان خوش نمیآید فرصت تبلیغاتی نمیدهند، ناخودآگاه حس اداره ملوک الطوایفی فرهنگ مملکت به ذهن متبادر میشود که بسیار نگرانکننده است.
این تهیهکننده و بازیگر سینما درباره عدم نمایش این فیلم در موزه سینمای ایران بهعنوان یکی از زیرمجموعههای وزارت ارشاد هم بیان کرد: این تصمیمات فراقانونی است، یعنی حتی زیرمجموعههای خود وزارت ارشاد هم از قانون مافوق خود تبعیت نمیکنند. استانی به میل خود فیلم را اکران نمیکند یا رییس موزه سینما جناب آقای اسماعیلی که به خود من گفت چون از فیلم «علفزار» خوشم نمیآید، اجازه اکران آن را نمیدهم! در حالی که در موزه سینما میبایست حامی سینما و سینماگر باشد. حال منتظریم ببینیم با مصاحبه اخیر وزیر ارشاد مبنی بر اینکه مجوز اکران یک فیلم برای تمام شهرهای کشور است، آیا این نافرمانی در ادارههای زیرمجموعه وزارت ارشاد ادامه خواهد داشت یا خیر؟
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- «صبحانه با زرافهها» آبان اکران میشود
- آغاز اکران آنلاین «کاپیتان من» در نمایش خانگی
- یک فانتزی دوست داشتنی/ نگاهی به فیلم «صبحانه با زرافهها»
- اولین تصویر از «صبحانه با زرافهها»/ پایان فیلمبرداری فیلمی با بازی بهرام رادان،پژمان جمشیدی و هوتن شکیبا
- بدرقه پیکرهای داریوش مهرجویی و وحیده محمدیفر به خانه ابدی
- در آستانه چهار ساله شدن سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «دکتر ژیواگو» با صدای بهرام رادان
- بهرام رادان سخنگو شد
- طریقهی ابلق شدن/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- نگاهی به آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»؛ آیا رکورد «انفرادی» میشکند؟
- دو فیلم کمدی و یک فیلم اجتماعی تلخ؛ پرفروشهای سینمای ایران از ابتدای سال
- «علفزار»؛ فیلمی که برای مخاطب ارزش قائل است
- نگرانی پخشکننده فیلم «علفزار» از قدرت گرفتن یک تفکر خاص در سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





