جمشید مشایخی از شیوه عوامل برنامه «اختیاریه» در گفتوگو با خود انتقاد کرد و تاکید کرد که آنان برنامهریزی کرده بودند تا او را ضایع کنند.
به گزارش سینماسینما، برخورد غیرمحترمانه و شبیه به بازجویی سیدمرتضی فاطمی با جمشید مشایخی، بازیگر باسابقه سینما و تئاتر در برنامه «اختیاریه» که شامگاه سهشنبه ۱۴ اسفند از شبکه پنج سیما پخش شد، در فضای مجازی و رسانهها بازخوردهای زیادی داشت و مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت که از آن جمله میتوان به واکنش پرویز پرستویی و بهنوش طباطبایی اشاره کرد.
یک شب پس از پخش آن برنامه، جمشید مشایخی در این باره به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: «من همیشه از خانمها دفاع کردهام، گفتهام زنان خالق هستند و مردان خالق نیستند. یکی از برتریهایی که خانمها نسبت به آقایان دارند، همین خالق بودن است که بسیار اهمیت دارد.»
او ادامه داد: «همانطور که بارها عنوان کردم اهل دل هستم و سیاستمدار نیستم، به آقای روحانی هم که رای دادم، دلی بود. در آن برنامه از من سوال شد که بعدها نیز رای میدهی؟ پاسخ دادم نه چون نمیدانم که چه کسی میخواهد انتخاب شود، من باید او را دوست داشته باشم تا به او رای بدهم.»
این بازیگر پیشکسوت گفت: «از اینکه نقشه بکشند تا کسی را ضایع کنند خیلی بدم میآید، در مورد یک بازیگر توانایی که توهین کرده بود، اعتراض کردم. دیشب در برنامه کاری کردند که من کوچک شوم و عذرخواهی کنم.»
مشایخی با اشاره به کسالتی که این روزها دارد، افزود: «میدانید که من بیمار هستم و آقای شهردار لطف کردند و به عیادت من آمدند و سپس از تلویزیون آمدند گفتند ما برنامهای داریم و خیلی برایمان مهم است که شما در آن شرکت کنید، با اینکه توان نداشتم، من را بردند. در شبکه پنج، در اتاقی خیلی منتظر ماندیم تا ما را برای حضور روی آنتن صدا کنند. فرض کنید یک آدم بیمار که این مدت منتظر مانده و خسته شده باید چه کند؟ شما به جای من.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رونمایی از کتاب زنده یاد جمشید مشایخی / گزارش تصویری
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- برشهای کوتاه/ سکانسهایی از فیلم «گفت هر سه نفرشان»
- برشی از مصاحبه با جمشید مشایخی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- لوکیشن مقدس/ درباره سقاخانهها در فیلمهای سینمایی
- محمد متوسلانی از جمشید مشایخی میگوید/ خاطراتی از رودخانه و جکوزی
- برای اولین جشن تولد بدون جمشید مشایخی
- شکستی زیبا از ادبیات!/ نگاهی به فیلم «شازده احتجاب»
- آیین نکوداشت زنده یاد جمشید مشایخی برگزار شد / همه عمر دیر رسیدیم
- آیین نکوداشت جمشید مشایخی / گزارش تصویری ۲
- آیین نکوداشت جمشید مشایخی / گزارش تصویری۱
- بزرگداشتی برای جمشید مشایخی در فرهنگستان هنر
- سلبریتیها برای حضور در برنامههای تلویزیون پول نجومی دریافت میکنند؟
- سردیس و پلاک خیابان جمشید مشایخی رونمایی میشود
- ماجرای جمعآوری کدهای دستوری به کجا رسید؟/ صداوسیما و توسکا همچنان شفاف نیستند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





