به گزارش سینماسینما، سعید پیردوست بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره دلایل کمکاری خود گفت: با توجه به شرایط سن و سال و تجربه ای که امثال من در این عرصه دارند نباید دنبال تهیهکننده و کارگردان برویم که به ما کار بدهند بلکه آنها با تشخیصشان باید تصمیم بگیرند که برای بازی در یک نقش سعید پیردوست به عنوان بازیگر حضور داشته باشد.
او در همین راستا افزود: مدتی بود که کاملا فراموش شده بودم ولی حالا دوباره با سریال ۸۷ متر کیانوش عیاری قسمت شد که بازی کنم. وقتی در سینمایمان پیرمرد، پدر، پسر و همه نوع سن وجود دارد نباید برای نقشها بازیگران جوان را گریم کرده و پیر کنیم یا بالعکس بازیگران سالخورده را با گریم جوان کنیم یا مرد را تبدیل به زن و زن را تبدیل به مرد کنیم. این مسائل است که باعث میشود افراد با آثار و قصهها ارتباط برقرار نکرده، منزوی میشوند و امیدوارم همه چیز در جای خود قرار گیرد.
بازیگر «شبهای برره» درباره وضعیت عرصه بازیگری اظهار کرد: با ۵۰ سال سابقه بازیگری از این عرصه توقعاتی دارم اما به هنرمدان پیشکسوت اهمیتی داده نمیشود. پیشکسوتان در تنهایی و انزوا دچار افکار و مشکلات زیادی میشوند، نمونه آن خودم هستم، وقتی هر روز سر صحنه فیلمبرداری میروم فرد دیگری هستم اما وقتی پیشنهاد و کاری نباشد و در خانه مینشینم از خودم بدم میآید و از اطرافم متنفر میشوم. در واقع کار و دیدن دوستان به انسان انرژی داده، روحیه انسان آماده کار می شود و خستگی نمی پذیرد. باید بگویم که متاسفانه زمانه بدی شده است.
پیردوست با اشاره به بده بستانهای عرصه بازیگری که در تولید فیلمها رواج پیدا کرده است افزود: در مقطعی بازیگری براساس زیبایی بود. بهرهگیری از زیبایی برای بازی گرفتن از افراد اصلا درست نیست. زیبا بودن دلیلی برای بازی نیست.
بازیگر «قاتل اهلی» با گلایه از بازی بازیگران امروز که در ذهن مخاطب نمیمانند بیان کرد: با وجود هنرپیشههای شناخته شده و معروفی که داریم اما اصلا امکان ندارد مخاطبان پس از اتمام فیلمها و خروج از سینما صحنهای از بازی بازیگر را به یاد داشته باشند. به جز چند جوان فعلی ما در عرصه بازیگری کسی نمیتواند به جایگاه بازیگران اسطوره و پیشکسوت ما دست یابد. هنرپیشگان امروز، بازیگری را در پول و قرارداد میبینند و هنر و نوع بازیگری در وجودشان جایی ندارد.
پیردوست با اشاره به این که تا کنون پیشنهاد خرید نقش به من نشده است خاطرنشان کرد: هر کسی به شکلی تربیت یافته، بزرگ شده و تربیت خانوادگی دارد. شرایط اخلاقی و شخصیت من طوری است که فیلمساز جرات نمیکرده و نمی کند چنین پیشنهادی مالی را به من بدهد یا از من پول بخواهد.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- معیار انتخاب بازیگر در سینما (بخش دوم)
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- یکی مسئولیت این ماجرا را بپذیرد
- تاملی بر بازیگران سنتی و مدرن در سینمای ایران/ بخش دوم
- تاملی بر بازیگران سنتی و مدرن در سینمای ایران/ بخش اول
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- خسرو شکیبایی در لابهلای خاطرههای امین حیایی
- همراهی شهاب حسینی و بهروز وثوقی در آمریکا در یک نشست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش