بازیگر سینما و تلویزیون گفت: پیشکسوتان در تنهایی و انزوا دچار افکار و مشکلات زیادی میشوند، نمونه آن خودم هستم، وقتی هر روز سر صحنه فیلمبرداری میروم فرد دیگری هستم اما وقتی پیشنهاد و کاری نباشد و در خانه مینشینم از خودم بدم میآید.
به گزارش سینماسینما، سعید پیردوست بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره دلایل کمکاری خود گفت: با توجه به شرایط سن و سال و تجربه ای که امثال من در این عرصه دارند نباید دنبال تهیهکننده و کارگردان برویم که به ما کار بدهند بلکه آنها با تشخیصشان باید تصمیم بگیرند که برای بازی در یک نقش سعید پیردوست به عنوان بازیگر حضور داشته باشد.
او در همین راستا افزود: مدتی بود که کاملا فراموش شده بودم ولی حالا دوباره با سریال ۸۷ متر کیانوش عیاری قسمت شد که بازی کنم. وقتی در سینمایمان پیرمرد، پدر، پسر و همه نوع سن وجود دارد نباید برای نقشها بازیگران جوان را گریم کرده و پیر کنیم یا بالعکس بازیگران سالخورده را با گریم جوان کنیم یا مرد را تبدیل به زن و زن را تبدیل به مرد کنیم. این مسائل است که باعث میشود افراد با آثار و قصهها ارتباط برقرار نکرده، منزوی میشوند و امیدوارم همه چیز در جای خود قرار گیرد.
بازیگر «شبهای برره» درباره وضعیت عرصه بازیگری اظهار کرد: با ۵۰ سال سابقه بازیگری از این عرصه توقعاتی دارم اما به هنرمدان پیشکسوت اهمیتی داده نمیشود. پیشکسوتان در تنهایی و انزوا دچار افکار و مشکلات زیادی میشوند، نمونه آن خودم هستم، وقتی هر روز سر صحنه فیلمبرداری میروم فرد دیگری هستم اما وقتی پیشنهاد و کاری نباشد و در خانه مینشینم از خودم بدم میآید و از اطرافم متنفر میشوم. در واقع کار و دیدن دوستان به انسان انرژی داده، روحیه انسان آماده کار می شود و خستگی نمی پذیرد. باید بگویم که متاسفانه زمانه بدی شده است.
پیردوست با اشاره به بده بستانهای عرصه بازیگری که در تولید فیلمها رواج پیدا کرده است افزود: در مقطعی بازیگری براساس زیبایی بود. بهرهگیری از زیبایی برای بازی گرفتن از افراد اصلا درست نیست. زیبا بودن دلیلی برای بازی نیست.
بازیگر «قاتل اهلی» با گلایه از بازی بازیگران امروز که در ذهن مخاطب نمیمانند بیان کرد: با وجود هنرپیشههای شناخته شده و معروفی که داریم اما اصلا امکان ندارد مخاطبان پس از اتمام فیلمها و خروج از سینما صحنهای از بازی بازیگر را به یاد داشته باشند. به جز چند جوان فعلی ما در عرصه بازیگری کسی نمیتواند به جایگاه بازیگران اسطوره و پیشکسوت ما دست یابد. هنرپیشگان امروز، بازیگری را در پول و قرارداد میبینند و هنر و نوع بازیگری در وجودشان جایی ندارد.
پیردوست با اشاره به این که تا کنون پیشنهاد خرید نقش به من نشده است خاطرنشان کرد: هر کسی به شکلی تربیت یافته، بزرگ شده و تربیت خانوادگی دارد. شرایط اخلاقی و شخصیت من طوری است که فیلمساز جرات نمیکرده و نمی کند چنین پیشنهادی مالی را به من بدهد یا از من پول بخواهد.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- معیار انتخاب بازیگر در سینما (بخش دوم)
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- یکی مسئولیت این ماجرا را بپذیرد
- تاملی بر بازیگران سنتی و مدرن در سینمای ایران/ بخش دوم
- تاملی بر بازیگران سنتی و مدرن در سینمای ایران/ بخش اول
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- خسرو شکیبایی در لابهلای خاطرههای امین حیایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





