مسعود ردایی تهیهکننده سینما به تشریح مسایل و مشکلاتی پرداخت که با ورود پولهای شائبهدار، دامن سینما را میگیرد.
به گزارش سینماسینما، مسعود ردایی تهیهکننده سینما درباره دستمزد بالایی که برخی از بازیگران برای حضور در آثار سینمایی طلب میکنند و پولهای نامتعارفی که از سوی برخی از سرمایهگذاران وارد سینما و به ویژه شبکه نمایش خانگی شده و باعث شده، گفت: چندی پیش کانون کارگردانان سینمای ایران درباره دستمزد بالای بازیگران و ورود برخی از پولهای شبههناک به سینما بیانیهای صادر کرد که این بیانیه دقیقا بر این نکته تاکید داشت که این دستمزدها باعث افزایش نرخ تمام شده یک فیلم میشود و این موضوع شرایط را برای سرمایهگذاران و تهیهکنندگان دشوار میکند.
وی افزود: گاهی اوقات در سینما و به ویژه در شبکه نمایش خانگی دستمزدهای هنگفتی به برخی از بازیگران داده میشود که این موضوع روی مباحث کلان سینما تاثیر میگذارد. وقتی بازیگری در شبکه نمایش خانگی دستمزد بالایی دریافت میکند آن دستمزدها را در سینما هم طلب میکند که این روند تاثیر منفی روی تولید آثار سینمایی میگذارد. در چنین وضعیتی تنها یک کارگردان، یک تهیهکننده و یا یک سرمایهگذار ضرر نمیکند بلکه تمام عواملی که دست به دست هم میدهند تا فیلمی ساخته شود، صدمه میبینند.
تهیهکننده «مالاریا» عنوان کرد: وقتی تولید صورت نگیرد تمام صنوف سینما دچار مشکل و بسیاری از دستاندرکاران سینما بیکار میشوند لذا به نظرم بازیگران باید منصفانهتر برخورد کنند زیرا اگر آنها دستمزدهای عادلانه بگیرند شرایط تولید بهتر میشود و وقتی تولید بیشتر شود کار در تمام صنوف زیرمجموعه سینما رونق پیدا میکند. این دوستان باید به این موضوع هم توجه کنند که اگر فیلمی ساخته نشود آنها هم به مرور فیلمی برای ایفای نقش نخواهند داشت اما در صورت بهبود شرایط تولید، بقیه صنوفی که دستمزد کمتری هم دارند میتوانند در چرخه اقتصادی سینما سهیم باشند و فیلمهای بیشتری ساخته شود.
ردایی با اشاره به ورود پولهایی که گفته میشود برخی افراد از بیرون سینما و بعضا برای پولشویی به سینما آوردهاند، اظهار کرد: من نمیخواهم درباره پولهای ناپاکی که وارد شبکه نمایش خانگی شده توضیح بدهم، به هر حال همه از هرآنچه که هست و نیست خبر دارند، اما قاعدتا پولهای این چنینی تولید در سینما را به مخمصه میاندازد.
تهیهکننده سریال «عالیجناب» ویژه شبکه نمایش خانگی ضمن بیان این مطلب که بخش خصوصی بیشترین ضرر را از این ماجرا میکند، توضیح داد: وقتی نهادها، ارگانها و سازمانها برای ساخت فیلم پول پرداخت میکنند با توجه به اینکه از جیب خودشان این پول را هزینه نمیکنند دغدغه پرداخت دستمزد بالا به برخی بازیگران را هم ندارند. در شبکه نمایش خانگی هم امکان دارد افرادی سرمایههایی را وارد کنند که راست و صواب نباشد در نتیجه آنها هم ضرر نمیکنند اما افراد مستقل و افرادی که سرمایههای پاک و درستی دارند، ضرر خواهند کرد. بنابراین باید برای بهبود این شرایط تلاش کرد و این امر نیازمند همکاری و همدلی از سوی همه عوامل سینما است.
وی ادامه داد: برای مثال اگر منِ تهیه کننده دستمزد بالایی دریافت میکنم باید رعایت کنم. این موضوع درباره دیگر عوامل مثل بازیگر و کارگردان هم صدق میکند از همین رو همه باید همدلی کنند تا آنهایی که به لحاظ مالی ضعیف هستند بتوانند در این گردش مالی شریک باشند و تولید ما هم به جایی برسد که بتوانیم تاثیرات خوبی از خود به جای بگذاریم.
ردایی در پایان گفت: برای سامان پیدا کردن این شرایط باید بخشی که تمام صنوف سینما را در برمیگیرد وارد عمل شود تا بتواند با پادرمیانی، ایجاد شرایط مناسب و یک هم اندیشی، چارهای پیدا کند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تعویق اکران فیلم پرویز شهبازی در فقدان تهیهکننده
- مسعود ردایی درگذشت
- اختصاصی/ کامبیز نوروزی: کسانی که نمیتوانند قدشان را بلند کنند، پای دیگران را کوتاه میکنند!
- تهیهکننده «سال دوم دانشکده من»: از شرایط اکران و فروش فیلم راضی نیستیم
- سید ضیاء هاشمی خبر داد/ مهلت اعتراض تهیهکنندگان به لیست شورای عالی تمدید شد
- تهیهکننده «وکیل مدافع»: توان پرداخت دستمزد میلیاردی چهرهها را نداشتیم
- رسول صدرعاملی در مصاحبه مطبوعاتی در جشنواره مسکو: تحریمکنندگان، هشتاد میلیون ایرانی را هدف تیرهای خود قرار میدهند
- همایون اسعدیان: پولشویی در سینمای ایران شوخی است
- حبیب کاوش به آرامگاه ابدی بدرقه شد
- ساداتیان: من اگر با وام فیلمبسازم، دستمزد میلیاردی به بازیگر نمیدهم
- دهنمکی: دستمزد بازیگران آنقدر بالا رفته که بدون پول کثیف نمیشود فیلم ساخت
- حضور دیکاپریو در دادگاه برای رسیدگی به پرونده اختلاس جنجالی
- معتمدآریا: کسی حق ندارد سینمای ایران را تسلیم پولهای کلان بیشناسنامه کند
- همکاری تازه مستانه مهاجر با سینمای افغانستان
- انتقاد مجید مظفری از نگاه صرفا اقتصادی به سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





