مسعود ردایی تهیهکننده سینما به تشریح مسایل و مشکلاتی پرداخت که با ورود پولهای شائبهدار، دامن سینما را میگیرد.
به گزارش سینماسینما، مسعود ردایی تهیهکننده سینما درباره دستمزد بالایی که برخی از بازیگران برای حضور در آثار سینمایی طلب میکنند و پولهای نامتعارفی که از سوی برخی از سرمایهگذاران وارد سینما و به ویژه شبکه نمایش خانگی شده و باعث شده، گفت: چندی پیش کانون کارگردانان سینمای ایران درباره دستمزد بالای بازیگران و ورود برخی از پولهای شبههناک به سینما بیانیهای صادر کرد که این بیانیه دقیقا بر این نکته تاکید داشت که این دستمزدها باعث افزایش نرخ تمام شده یک فیلم میشود و این موضوع شرایط را برای سرمایهگذاران و تهیهکنندگان دشوار میکند.
وی افزود: گاهی اوقات در سینما و به ویژه در شبکه نمایش خانگی دستمزدهای هنگفتی به برخی از بازیگران داده میشود که این موضوع روی مباحث کلان سینما تاثیر میگذارد. وقتی بازیگری در شبکه نمایش خانگی دستمزد بالایی دریافت میکند آن دستمزدها را در سینما هم طلب میکند که این روند تاثیر منفی روی تولید آثار سینمایی میگذارد. در چنین وضعیتی تنها یک کارگردان، یک تهیهکننده و یا یک سرمایهگذار ضرر نمیکند بلکه تمام عواملی که دست به دست هم میدهند تا فیلمی ساخته شود، صدمه میبینند.
تهیهکننده «مالاریا» عنوان کرد: وقتی تولید صورت نگیرد تمام صنوف سینما دچار مشکل و بسیاری از دستاندرکاران سینما بیکار میشوند لذا به نظرم بازیگران باید منصفانهتر برخورد کنند زیرا اگر آنها دستمزدهای عادلانه بگیرند شرایط تولید بهتر میشود و وقتی تولید بیشتر شود کار در تمام صنوف زیرمجموعه سینما رونق پیدا میکند. این دوستان باید به این موضوع هم توجه کنند که اگر فیلمی ساخته نشود آنها هم به مرور فیلمی برای ایفای نقش نخواهند داشت اما در صورت بهبود شرایط تولید، بقیه صنوفی که دستمزد کمتری هم دارند میتوانند در چرخه اقتصادی سینما سهیم باشند و فیلمهای بیشتری ساخته شود.
ردایی با اشاره به ورود پولهایی که گفته میشود برخی افراد از بیرون سینما و بعضا برای پولشویی به سینما آوردهاند، اظهار کرد: من نمیخواهم درباره پولهای ناپاکی که وارد شبکه نمایش خانگی شده توضیح بدهم، به هر حال همه از هرآنچه که هست و نیست خبر دارند، اما قاعدتا پولهای این چنینی تولید در سینما را به مخمصه میاندازد.
تهیهکننده سریال «عالیجناب» ویژه شبکه نمایش خانگی ضمن بیان این مطلب که بخش خصوصی بیشترین ضرر را از این ماجرا میکند، توضیح داد: وقتی نهادها، ارگانها و سازمانها برای ساخت فیلم پول پرداخت میکنند با توجه به اینکه از جیب خودشان این پول را هزینه نمیکنند دغدغه پرداخت دستمزد بالا به برخی بازیگران را هم ندارند. در شبکه نمایش خانگی هم امکان دارد افرادی سرمایههایی را وارد کنند که راست و صواب نباشد در نتیجه آنها هم ضرر نمیکنند اما افراد مستقل و افرادی که سرمایههای پاک و درستی دارند، ضرر خواهند کرد. بنابراین باید برای بهبود این شرایط تلاش کرد و این امر نیازمند همکاری و همدلی از سوی همه عوامل سینما است.
وی ادامه داد: برای مثال اگر منِ تهیه کننده دستمزد بالایی دریافت میکنم باید رعایت کنم. این موضوع درباره دیگر عوامل مثل بازیگر و کارگردان هم صدق میکند از همین رو همه باید همدلی کنند تا آنهایی که به لحاظ مالی ضعیف هستند بتوانند در این گردش مالی شریک باشند و تولید ما هم به جایی برسد که بتوانیم تاثیرات خوبی از خود به جای بگذاریم.
ردایی در پایان گفت: برای سامان پیدا کردن این شرایط باید بخشی که تمام صنوف سینما را در برمیگیرد وارد عمل شود تا بتواند با پادرمیانی، ایجاد شرایط مناسب و یک هم اندیشی، چارهای پیدا کند.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختصاصی/ کامبیز نوروزی: کسانی که نمیتوانند قدشان را بلند کنند، پای دیگران را کوتاه میکنند!
- تهیهکننده «سال دوم دانشکده من»: از شرایط اکران و فروش فیلم راضی نیستیم
- سید ضیاء هاشمی خبر داد/ مهلت اعتراض تهیهکنندگان به لیست شورای عالی تمدید شد
- تهیهکننده «وکیل مدافع»: توان پرداخت دستمزد میلیاردی چهرهها را نداشتیم
- رسول صدرعاملی در مصاحبه مطبوعاتی در جشنواره مسکو: تحریمکنندگان، هشتاد میلیون ایرانی را هدف تیرهای خود قرار میدهند
- همایون اسعدیان: پولشویی در سینمای ایران شوخی است
- حبیب کاوش به آرامگاه ابدی بدرقه شد
- ساداتیان: من اگر با وام فیلمبسازم، دستمزد میلیاردی به بازیگر نمیدهم
- دهنمکی: دستمزد بازیگران آنقدر بالا رفته که بدون پول کثیف نمیشود فیلم ساخت
- حضور دیکاپریو در دادگاه برای رسیدگی به پرونده اختلاس جنجالی
- معتمدآریا: کسی حق ندارد سینمای ایران را تسلیم پولهای کلان بیشناسنامه کند
- همکاری تازه مستانه مهاجر با سینمای افغانستان
- انتقاد مجید مظفری از نگاه صرفا اقتصادی به سینما
- تهیهکننده و بازیگر پیشکسوت در بیمارستان بستری شد
- بازیگرانی که از ۷۰۰ میلیون تا دو میلیارد دستمزد میگیرند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
آخرین ها
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم