سعید خانی با اشاره به چیدمان اکران ماه مبارک رمضان، گفت: شورای صنفی نمایش تحت تاثیر اکران نوروز قرار گرفت و هیچ پیشبینی برای اکران دوم نوروز که همزمان با شروع ماه رمضان شد، نکرد.
به گزارش سینماسینما، مدیر دفتر پخش خانه فیلم با انتقاد از چیدمان فیلمها در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد: متأسفانه ساختار سینما هم فضای متفاوتی از دیگر فعالیتهای کشور ندارد و برنامهریزیهای دقیقی وجود ندارد.
او ادامه داد: ما باید پیشبینیهای لازم را انجام میدادیم و میدانستیم که با توجه به شروع ماه رمضان دیگر برنامه اکران دوم نوروزی وجود ندارد؛ بنابر این باید تدبیری اندیشیده میشد که دوباره شش یا هفت فیلم با هم اکران نشوند. وقتی که این تعداد فیلم را با هم اکران میکنید باعث میشود ظرفیتهای اکران به همه فیلمها نرسد و باید برای آن پیشبینیهایی میشد. وقتی در یک تایم فیلمهایی ضعیف اکران میشوند، برای سینمادار و سینما هزینه بر میدارد.
این پخشکننده افزود: بعد از این زمان و از عید فطر هم قرار است چند فیلم قوی همزمان با هم اکران شوند که این هم مشکلاتی را ایجاد میکند؛ یعنی مدتی فیلم خوب نداریم و دوباره در یک بازه زمانی چند فیلم خوب با هم روی پرده میروند که در این حالت با توجه به تعداد سالنهای سینمایی و ظرفیتهای موجود شرایط برای هر یک از فیلمها سخت میشود. برای ماه رمضان چون شورای صنفی با صاحبان آثار صحبت نکرده بود و به آنها انگیزهای برای اکران نداده بود، باعث شد چند فیلم ضعیف باهم روی پرده بروند.
تهیهکننده «لونه زنبور» گفت: چون امسال آئیننامه میگفت که فیلمها هفت هفته میتوانند سرگروه باشند و فیلم «رحمان ۱۴۰۰» هم از نمایش برداشته و فیلم دیگری جایگزین آن شد، شورای صنفی گفت این فیلم میتواند نمایش خود را ادامه دهد اما به هر حال باید پیشبینی میشد که در ایام ماه رمضان و با این تعداد فیلمی که همزمان روی پرده میروند شرایط خوبی را در گیشه نخواهیم داشت.
خانی در پایان با اشاره به اینکه «متأسفانه اکنون همه فیلمهایی که برای سالهای گذشته بوده و فرصت اکران به آنها نرسیده است روی پرده خواهند رفت» مطرح کرد: باید از همان ایام نوروز با فیلمسازان مذاکراتی انجام میشد زیرا اگر بخواهیم نگاهی بلند مدتتر هم داشته باشیم، محرم و صفر را در پیش داریم که آن هم محدودیتهایی برای اکران ایجاد میکند. بنابراین باید از الان با صاحبان فیلمهای غیرکمدی صحبت شود و شرایطی را برایشان در نظر میگرفتند تا در بازههای زمانی خاص، شاهد خالی بودن گیشه سینما از فیلمهای خوب نباشیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «رها» بهترین فیلم جشنواره آلیس در شهر شد
- فیلم «رها» مسافر رمِ ایتالیا میشود/ رونمایی از پوستر فیلم با نام بینالمللی «موهای دخترم»
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
- اکران «روزی روزگاری آبادان» به تعویق افتاد
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- اجرای طرح «اکران شبانه» سینماها در تعطیلات نوروز
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد: در حال برگشتن به دهه ۶۰ هستیم که زور میزدند سینما را گلخانهای کنند/ منطق دوستان این است که میخواهند بهزور خودشان را دیکته کنند
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: فیلمهای مهم در حسرت گیشه/ صنوف کم کاری میکنند
- یک تهیهکننده و پخشکننده سینما: اکران جام جهانی به نفع سینماداران است نه سینما
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: خطر در کمین اکران/ مخاطبان از فیلمهای روی پرده خبر ندارند
- نگرانی پخشکننده فیلم «علفزار» از قدرت گرفتن یک تفکر خاص در سینما
- موزه سینما است یا ارثیه فامیلی؟/ نمک روی زخمِ باز نپاشید آقای اسماعیلی
- پخشکننده «علفزار»: مدیران باید از فیلمها دفاع کنند/ پژمان جمشیدی نعمتی برای سینمای ایران
- پخشکننده فیلم سینمایی «انفرادی»: وقتی دغدغه ماکارونی هست کسی سینما نمیرود
- مدیران فعلی صداوسیما تعامل مناسبی با اهالی سینما ندارند/ تلویزیون فیلم ۱۰ میلیارد تومانی را ۱۰۰ میلیون میخرد!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





