مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان در دهمین برنامه زنده اینستاگرامی دوشنبه های سینما حاضر شد و کیوان کثیریان مدیر سینما تک خانه هنرمندان با او گپ و گفتی داشت.
به گزارش سینماسینما، رجبی معمار در بخش هایی از صحبت های خود با تاکید بر این که خانه هنرمندان یک مجموعه خصوصی است در مورد تامین بودجه های لازم برای اداره خانه هنرمندان گفت: افرادی هستند که بدشان نمی آید خانه هنرمندان تعطیل شود. انگیزه یک عده از آنها حسادت است به طوری که یکی از آنها به من می گفت چرا هر چه به تو پول نمی دهیم و هیچ کمکی به تو نمی کنیم و چوب لای چرخت می گذاریم باز هم تو هستی و ادامه می دهی؟! خیلی ها چشم ندارند خانه هنرمندان را ببینند. برای این که خانه هنرمندان با کمترین هزینه اداره می شود. کل هزینه یک سال خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر معادل هزینه یک جشنواره درجه سهای است که نهادهای مختلف برگزار می کنند.
او افزود: ما بزرگ ترین اساتید هنر را به اینجا دعوت می کنیم و در حد وسع خود کارتی با مبلغ ناچیز به آنها هدیه می دهیم. اساتید بزرگ هنر که هر جایی غیر از خانه هنرمندان بروند به آنها چندین سکه که واقعا حق آنها هم است می دهند اما این اساتید، خانه هنرمندان را خانه خود می دانند و کارت هدیه ما را می پذیرند و به عنوان تبرک قبول می کنند. افراد از طیف های گوناگون سیاسی و عقیدتی با ادامه کار خانه هنرمندان مشکل دارند. ولی براساس عهدی که از ابتدا بسته ایم خانه هنرمندان با هیچ جناح سیاسی کشور ارتباط ندارد و از هیچ جریان سیاسی و فرهنگی خاص طرفداری نمی کند. تمام تلاش ما این بوده که خانه هنرمندان متعلق به تمام مردم ایران و جامعه هنری باشد. نگهداری این مجموعه به این شکل سخت است. بعد ما مقایسه می شویم با نهادهایی که امکانات و فضای زیادی دارند. نهادهایی که در عین حال برای انجام کارهای خود از ما کمک می گیرند و با وجود فضای زیادی که دارند از گالری های خانه هنرمندان استفاده می کنند چون طبق گفته خودشان گالری های آنها سوت و کور است.
رجبی معمار با ابراز گلهمندی از محمدباقر نوبخت گفت: همین جا من به طور رسمی از آقای نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه گله می کنم. ایشان اگر از هنرمندی خوشش بیاید امکان دارد به اندازه یک سال خانه هنرمندان به او بودجه بدهد ولی بنده الان سه- چهار سال است به دنبال گرفتن وقت از ایشان از راه های قانونی و درست آن هستم اما امکانش میسر نمی شود. آقای نمکی که الان وزیر بهداشتاند معاون هنری، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه بودند. او به خانه هنرمندان آمد و سخنرانی غرایی کرد و قول های زیادی داد ولی بعد از آن جواب تلفن هیچ کس را نداد. ما چرا نباید از ردیف بودجه کمکی استفاده کنیم؟ ما کاملا برنامه داریم نهادهایی هستند که بودجههای هنگفت می گیرند و برنامه ای هم ندارند. ما برنامه داریم. برای بعضی از افراد کارهایی که ما می کنیم مهم نیست. یک هفته فیلم ناصر تقوایی برگزار کردیم. ناصر تقوایی که پایش را از خانه بیرون نمی گذاشت یک هفته هر روز در خانه هنرمندان بود. ضمن این که جهت بندی خاص نداریم. ما هر سال برای رخداد مهم اربعین و همچنین هفته دفاع مقدس هم برنامه های ممتازی داریم.
برنامه دوشنبههای سینما هر هفته راس ساعت ۱۸ در اکانت رسمی خانه هنرمندان با حضور کیوان کثیریان مدیر سینما تک خانه هنرمندان و میهمانان برنامه به بحث و بررسی مسائل حوزه سینما اختصاص دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین روز مسترکلاس «شکوه سینما» برگزار شد
- در برنامه خط فرضی مطرح شد؛ باید راوی این دوران باشیم تا گرفتار جعل نشود
- تلاش برای تحریف تاریخ/ نگاهی به فیلم «پرویزخان»
- بابک برزویه به خانه ابدی رفت/ بدرقه یک عکاس هنرمند و مسئولیتپذیر تا قطعه هنرمندان
- مدیری که دلسوز بود؛ بدرقه هنرمندانه مجید رجبی معمار از خانه هنرمندان ایران
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ «شکارچی گوزن» از تراژدی جنگ تا جادوی سینما/ دنبال داستان نباشید!
- با اکثریت آراء اعضای شورای عالی خانه هنرمندان ایران؛ محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه هنرمندان ایران شد
- پیمان معادی پاسخ میدهد؛ واکنشها به اتهام دو بازیگر زن به سعید پورصمیمی چه بود؟
- نمایش عکسهای علی کاوه از امام خمینی (ره) در نمایشگاه «لحظه»
- توضیحات روابط عمومی خانه هنرمندان ایران: آنقدر دیر درخواست دادند که امکان هماهنگی وجود نداشت/ بزرگداشت استاد بیضایی از ابتدا هم قرار بود در خانه تئاتر برگزار شود
- مدیرعامل جدید خانه هنرمندان نیمه دوم اردیبهشت معرفی میشود
- از درگذشت یک جوان تا استعفایی قابل تامل و انتصابی عجیب
- استعفای مجید رجبی معمار از مدیرعاملی خانه هنرمندان ایران
- پیکر زندهیاد علیرضا غفاری تشییع شد/ وداع هنرمندان با مجری و گوینده فقید
- با نمایش بهترین آثار تاریخ سینمای ایران؛ «سینماتک پلاس» میزبان مخاطبان میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





