فیلم «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی از ابتدای بهمن ماه در سینماهای تهران و شهرستانها به نمایش درآمده است ولی تاکنون نه تنها فروش خوبی در گیشه نداشته که حتی گیشه حیرتانگیزی دارد.
به گزارش سینماسینما ،در فاصله یک ماهی که از اکران این فیلم میگذرد تنها ۳۹ میلیون تومان این فیلم بازگشت گیشه داشته این درحالی است که وقتی به سایت فروش آنلاین بلیت مراجعه میکنیم، تعداد سالنهای زیادی در تهران و شهرستان به «قطار آن شب» اختصاص داده شده اما حمیدرضا قطبی، کارگردان این فیلم در گفتوگو با «اعتماد» ادعا میکند بعضی شهرستانها و بعضی از سینماهای تهران از نمایش این فیلم در سالنهای خود شانه خالی کرده و به بهانه نداشتن مخاطب فیلمهای دیگری را جایگزین این فیلم کردهاند و «قطار آن شب» را برای مخاطب اکران نمیکنند. به اعتقاد او این فیلم اکران دارد اما در واقع ندارد.قطبی میگوید:«طی سفری چند روزه به شهرهای بوشهر، آبادان و اهواز با تاسف متوجه شدم، سینماهای این ۳ شهر که برای اکران فیلم ما قرارداد داشتند نه تبلیغی برای فیلم ما میکنند و نه فیلم را برای مخاطبان نمایش میدهند. گو اینکه مسوولان سینمایی در این ۳ شهر فیلم ما را در کشوهای خود گذاشته و فیلمهای دیگری که حتی ۳ ماه از اکرانشان گذشته به جای آن به مردم نشان میدادند آنها به شکلی سازمان یافته عملا فیلم قطار آن شب را از رده خارج کردهاند.» در ماههای اخیر پیرامون حمایت از اکران فیلمهای کودک بحثهای زیادی در رسانهها مطرح بود. این کارگردان در همین رابطه صحبتهای جالبی دارد:«فیلم قطار آن شب عنوان بهترین فیلم را از جشنواره رشد کسب کرد و از همین رو قرار بود با نامهای که از وزارت آموزش و پرورش دریافت کردیم، مدارس نمایش این فیلم را در فوقبرنامهها و اردوهای خود برای بچهها برنامهریزی کنند اما در عمل شاهد این همکاریها نیستیم. در پروانه فیلم درج شده که اولیا و مربیان فیلم را ببینند ولی باور کنید، کوتاهی میکنند. نه خانوادهها نه مربیان مدرسه نه تنها این فیلم را نمیبینند که مطلع نیستند این فیلم در سینماها اکران است. من هیچ ادعایی ندارم که در اکران عمومی در رقابت با فیلمهای طنز و بعضا مبتذل، شانسی برای فروش میداشتیم اما در اکران ویژه مدارس هم این فیلم جایی نداشت.»
او در ادامه صحبتش به شاهد مثالی اشاره میکند: «مدیر مدرسهای در منطقه شهریار برای اینکه دانشآموزان را به سینما ببرد با یکی از این سینماهای آن منطقه تماس میگیرد و صاحب سینما پیشنهاد نمایش «قطار آن شب» را به او میدهد اما مدیر مدرسه که انگار در پی تفریح خود بوده، بچهها را با خود به تماشای فیلم «مطرب» میبرد. حالا شما خودتان قضاوت کنید که من کارگردان چه کاری از دستم برمیآید. یا مثال دیگر مدیر مدرسهای در حالی که خودم فیلم را معرفی میکردم، شتابزده گفت ما احتیاج به نمایش این فیلم نداریم و گوشی تلفن را محکم گذاشت. برای لحظهای همه چیز در برابر چشمانم تیره و تار شد. انگار که من مزاحمی بودم یا ویزیتوری که دستگاه تصفیه آب را به او میفروختم. از همان لحظه دیگر به مدرسهای زنگ نزدم. آیا من کارگردانم یا ویزیتور؟»
کارگردان فیلم «قطار آن شب» با بیان اینکه فیلم ما را دست و پا بسته ذبح کردهاند و تازه بر سر ما منت هم میگذارند که فیلمتان را اکران کردهایم ولی فروش نداشته، میگوید:«به ما ۴۰ سینما بدهند ولی چه فایده که سینمادار فیلم ما را نمایش نمیدهد. البته شاید اگر پول بیشتری داشتیم و برای تبلیغات فیلم هزینه میکردیم یا پشتمان به نهادهای قدرت گرم بود حداقل بعضی اسم فیلم «قطار آن شب» را میشنیدند؛ ولی با این وضع نمیدانم سرنوشت این فیلم چه خواهد شد. آیا میتوان امیدوار بود؟ میتوان امید داشت که مدیران مدارس از جایشان برخیزند و بگویند: بچه ها بریم یه هوایی بخوریم، نفسی تازه کنیم و با انرژی برگردیم یا اینکه شبح کرونا و اشباح دیگر، آنها و ما را در خانه خواهد نشاند.
قطبی در ادامه درباره خصوصیات فیلمش توضیح میدهد که قطار آن شب یک فیلم کودکمحور روایی آموزشی است که برای سرگرمی بچهها ساخته شده ولی در عین حال خانوادهها هم میتوانند مخاطب این فیلم باشند.
منبع: اعتماد

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به انیمیشن کوتاه «در سایه سرو»/ پیرمرد و دریا
- «تیغ و ابریشم»/ نگاهی به سریال «ستایش»؛ لطفا به شعور مخاطب رحم کنید!
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- نمایش فیلمهایی به مناسبت ۸ مارس در فرانسه
آخرین ها
- گزارش از برلیناله ۲۰۲۵؛ بازتاب چهرهی زنان در سینمای معاصر/ برلیناله، آینهای برای زنان در سینما
- پس از چند سال تعطیلی؛ سینما پارس به فروش گذاشته شد
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- دریافت اسکار شوقبرانگیز بود/ تصور مردم نسبت به انیمیشن ایران تغییر کرد
- نمایش فیلمهایی به مناسبت ۸ مارس در فرانسه
- وحید آگاه، وکیل دادگستری: اخذ مجوز تولید و پخش از ساترا مبنای قانونی ندارد
- معمای پیچیده یک سریال؛ قسمت چهارم «تاسیان» بدون مجوز، منتشر شده است
- احمد سلگی «یخ بستگی» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میبرد
- پس از ۱۵۰ سال؛ نخستین بزرگداشت جناب دماوندی برگزار میشود
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم
- «رها»؛ بازگشت شکوهمند سینمای مستقل اجتماعی
- پس از کسب جایزه بهترین بازیگر زن در اسکار ۲۰۲۵/ پیام مایکی مدیسون ستاره «آنورا»، به دمی مور: «عاشقشم»
- داستان کوتاه/ غلط انداز
- آیا «تاسیان» رفع توقیف شد؟
- نقد «ژن زامبی»، زندگیِ از دسترفته
- ایدههای تازه برای فیلمسازی با بودجههای کم
- سعید آقاخانی و مهدی حسینینیا مقابل دوربین بهنام بهزادی میروند
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
- تاثیر جالب برنامه اکنون سروش صحت بر رونق بازار کتاب
- استیج ۱۴ میزبان آثار تانیا پاکزاد میشود
- با پیشتازی نمایش موزیکال «ویولنزن روی بام»؛ نامزدهای جوایز تئاتر اولیویه معرفی شدند
- آخرین وضعیت انتشار سریال «تاسیان»
- نمایش «پیوتر اوهه»؛ سیلی نهایی بر صورت مخاطب
- کانون پرورش فکری جزییاتی از تولید انیمیشن برنده اسکار اعلام کرد
- کارگردان «ماریا» اثر جدیدش را جلوی دوربین میبرد
- ثبت یک رکورد جدید؛ Ne Zha۲ اولین انیمیشن دو میلیارد دلاری تاریخ شد
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- ساخت فیلم، با دست خالی و ذهنی پر از تصویر/ یادداشت امید نجوان به بهانهی آغاز اکران آنلاین «ساموئل خاچیکیان؛ یک گفتوگو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- رونمایی از نشان، هویت بصری و برنامههای جدید «شبکه کتاب»