حادثه تروریستی تهران بر فروش فیلمها در سالنهای سینما نیز تاثیر گذاشته است.
به گزارش سینماسینما، شروع به کار طرح اکران ویژه ماه رمضان فرصت آن را فراهم کرده بود تا فیلمهای در حال نمایش بتوانند در شرایط قابل قبولی به نمایش درآیند٬ اما این وضعیت با اتفاقاتی که چهارشنبه هفدهم خردادماه در تهران رخ داد تغییر کرد.
هرچند که «نهنگ عنبر۲» ساخته سامان مقدم قبل از حملات تروریستی در تهران خوب میفروخت٬ اما با این اتفاق مخاطبان کمتری برای تماشای فیلم کمدی به سالن سینما رفتهاند.
علی سرتیپی – مدیرعامل موسسه پخش فیلمیران – در گفتوگو با «ایسنا» درباره این موضوع گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده و توصیههایی که به مردم شده بود، قطعا حوادث تروریستی تهران بر میزان فروش فیلمها تاثیر داشته و دستکم شاهد افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی در فروش فیلمها بودهایم که امیدوارم در روزهای آینده شرایط بهتر شود. فیلم «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم تا شب گذشته (پنجشنبه ۱۸ خردادماه) ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در کشور فروش داشته و «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری نیز یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان فروخته است.
براساس گزارش «ایسنا» همچنین سعید خانی ـ مدیر پخش شرکت نسیم صبا ـ نیز از افت فروش فیلم «مادر قلب اتمی» به کارگردانی علی احمدزاده در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و پس از حوادث اخیر تهران خبر داد و افزود: این فیلم پس از ۹ روز اکران که دو روز هم با تعطیلی همراه بود، در تهران با ۱۶ سالن ۵۲۰ میلیون تومان و شهرستانها با ۱۲ سالن ۱۸۰ میلیون تومان فروخته است که در کل به فروش ۷۰۰ میلیون تومان میرسد.
غلامرضا فرجی ـ مدیر پخش حوزه هنری ـ هم اولین آمار فروش فیلم «زیر سقف دودی» پوران درخشنده را که فقط دو روز از شورع اکرانش میگذرد، ۸۰ میلیون تومان در تهران اعلام کرد.
علاوه براین فیلمها، طبق اعلام احمد مختاری از دفتر پخش هدایت فیلم، فیلم «ویلاییها» به کارگردانی منیر قیدی با ۴۷۰ میلیون تومان فروش در تهران و ۱۲۰ میلیون تومان در شهرستان به جمع فروش ۵۹۰ میلیونی رسیده است.
فیلم «آشوب» کاظم راستگفتار هم تا کنون ۳۷۳ میلیون تومان در کشور فروخته است.
مختاری جدیدترین آمار فروش دو فیلم «خوب،بد، جلف» پیمان قاسمخانی و «گشت ۲» سعید سهیلی که هنوز در چند سینما تهران و شهرستان اکران میشوند به ترتیب ۱۶ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان و ۱۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- گزارشی از وضعیت اقتصادی سینماها و شرایط اکران فیلمها در آستانه نوروز/ در سینما بهار میشود؟
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- بایسته های ارتقای اقتصاد فرهنگ ، هنر و سینما
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- اقتصاد سینمای ایران
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





