پارسا شیروانی– فیلمی که به شکل بدی خوب بود و سالن سینمایی که هیچگاه تا این حد برایم دلهره اور نبود.
به جرئت می توانم بگویم سالن سینما (به خصوص برای فیلم های ایرانی) برای من تا به حال هیچ وقت به دلهره آوری امروز و هنگام تماشای لانتوری نبوده است. درمیشیان با جسارت تمام صحنه هایی را به ما نشان می دهد که به شخصه یاد ندارم پیش از این در فیلم هایمان دیده باشم. کارگردان با این فیلم جسارت را به اوج رسانده است. عذابی که هنگام نمایش صحنه های قصاص و اسید پاشی روی صندلی سینما به خود دیدم ،مرا ناخودآگاه به یاد برخی از صحنه های فیلم هایی با درجه ی ان سی ۱۷ و جسارت امثال گاسپار نوئه می اندازد. بی راه نگفته ام اگر بگویم جسارت کارگردانی درمیشیان و نوئه در بعضی سکانس های لانتوری برابری می کند. تدوین لانتوری بی شک همان طور که قبل از دیدن آن شنیده بودم فوق العاده بود و به بهترین شکل آن تعلیق و دلهره ی مورد نظر را به تماشاگر القا می کرد (نگاه کنید به کات پاشیدن بطری اسید روی نمای اب زدن صورت) درمیشیان با لانتوری ثابت کردهر قدر هم بخواهند جلوی او را بگیرند،صورت مسئله را پاک نمی کند و صحنه را ترک نمی کند و حرفش را هر بار جدی تر و گزنده تر می زند.درعصبانی نیستم در بطری هایی که به سمت هم پاشیده می شد آب بود و حالا اسید است! فیلم به شکل بدی خوب بود .
و بعد از تمام شدن فیلم علیرغم غم انگیز بودن فیلم دوست داشتم در حس و حال فیلم بمانم. دوست داشتم به راه رفتنم روی سنگ فرش پیاده روی ولیعصر ادامه بدهم و به فیلم فکر کنم. و به اینکه کدامیک از این انبوه مردمی که از بینشان میگذرم تا به مترو برسم کی لانتوری هست کی نیست . من هم مثل کارگردان از خیابان های این شهر که روز به روز از لانتوری ها پر تر می شوند، می ترسم. من هم از لانتوری می ترسم!!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «لانتوری» در چین توقیف شد
- دوبله «لانتوری» درمیشیان به زبان چینی
- پنجاه و ششمین حضور «لانتوری» در جشنوارهای در آمریکا
- کارگردان «لانتوری» هنوز هم به فکر قربانیان اسیدپاشی است
- درمیشیان جایزه خود را به قربانیان حادثه تروریستی تهران تقدیم کرد
- بازیگری که به دنبال نقشهای متفاوت است / صحبتهای بهرام افشاری در سینماسینما
- پست اینستاگرام نوید محمدزاده درباره تأسیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی
- فیلمی با بازی نوید محمدزاده در شبکه نمایش خانگی
- گیشهی پاییزی سینماها به روایت یک آمار رسمی/ وقتی فروشنده گیشه را نجات میدهد
- نوید محمدزاده با «لانتورى» به شیراز میرود
- لانتوری بهترین فیلم جشنوارهی «برانشوایک» آلمان شد
- روایت باران کوثری از ممنوعیت فعالیت در دولت دهم
- تازهترین آمار فروش فیلمهای روی پرده/ فروشنده در آستانه یک رکورد تازه
- لانتورى و خشم هیاهو بهترین فیلم مردمى جشنواره سینه ایران تورنتو
- نگاهی به فیلم «لانتوری»/ کدام قله، کدام اوج*
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند