پارسا شیروانی– فیلمی که به شکل بدی خوب بود و سالن سینمایی که هیچگاه تا این حد برایم دلهره اور نبود.
به جرئت می توانم بگویم سالن سینما (به خصوص برای فیلم های ایرانی) برای من تا به حال هیچ وقت به دلهره آوری امروز و هنگام تماشای لانتوری نبوده است. درمیشیان با جسارت تمام صحنه هایی را به ما نشان می دهد که به شخصه یاد ندارم پیش از این در فیلم هایمان دیده باشم. کارگردان با این فیلم جسارت را به اوج رسانده است. عذابی که هنگام نمایش صحنه های قصاص و اسید پاشی روی صندلی سینما به خود دیدم ،مرا ناخودآگاه به یاد برخی از صحنه های فیلم هایی با درجه ی ان سی ۱۷ و جسارت امثال گاسپار نوئه می اندازد. بی راه نگفته ام اگر بگویم جسارت کارگردانی درمیشیان و نوئه در بعضی سکانس های لانتوری برابری می کند. تدوین لانتوری بی شک همان طور که قبل از دیدن آن شنیده بودم فوق العاده بود و به بهترین شکل آن تعلیق و دلهره ی مورد نظر را به تماشاگر القا می کرد (نگاه کنید به کات پاشیدن بطری اسید روی نمای اب زدن صورت) درمیشیان با لانتوری ثابت کردهر قدر هم بخواهند جلوی او را بگیرند،صورت مسئله را پاک نمی کند و صحنه را ترک نمی کند و حرفش را هر بار جدی تر و گزنده تر می زند.درعصبانی نیستم در بطری هایی که به سمت هم پاشیده می شد آب بود و حالا اسید است! فیلم به شکل بدی خوب بود .
و بعد از تمام شدن فیلم علیرغم غم انگیز بودن فیلم دوست داشتم در حس و حال فیلم بمانم. دوست داشتم به راه رفتنم روی سنگ فرش پیاده روی ولیعصر ادامه بدهم و به فیلم فکر کنم. و به اینکه کدامیک از این انبوه مردمی که از بینشان میگذرم تا به مترو برسم کی لانتوری هست کی نیست . من هم مثل کارگردان از خیابان های این شهر که روز به روز از لانتوری ها پر تر می شوند، می ترسم. من هم از لانتوری می ترسم!!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «لانتوری» در چین توقیف شد
- دوبله «لانتوری» درمیشیان به زبان چینی
- پنجاه و ششمین حضور «لانتوری» در جشنوارهای در آمریکا
- کارگردان «لانتوری» هنوز هم به فکر قربانیان اسیدپاشی است
- درمیشیان جایزه خود را به قربانیان حادثه تروریستی تهران تقدیم کرد
- بازیگری که به دنبال نقشهای متفاوت است / صحبتهای بهرام افشاری در سینماسینما
- پست اینستاگرام نوید محمدزاده درباره تأسیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی
- فیلمی با بازی نوید محمدزاده در شبکه نمایش خانگی
- گیشهی پاییزی سینماها به روایت یک آمار رسمی/ وقتی فروشنده گیشه را نجات میدهد
- نوید محمدزاده با «لانتورى» به شیراز میرود
- لانتوری بهترین فیلم جشنوارهی «برانشوایک» آلمان شد
- روایت باران کوثری از ممنوعیت فعالیت در دولت دهم
- تازهترین آمار فروش فیلمهای روی پرده/ فروشنده در آستانه یک رکورد تازه
- لانتورى و خشم هیاهو بهترین فیلم مردمى جشنواره سینه ایران تورنتو
- نگاهی به فیلم «لانتوری»/ کدام قله، کدام اوج*
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





