تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۸:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 38991

اسماعیل میهن دوستفیلم سیمایی «ترومای سرخ» به کارگردانی اسماعیل میهن‌دوست در جمع فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر جای نگرفت و همین موضوع منجر شد تا میهن‌دوست واکنش خود را به این وضع با انتشار متنی نشان دهد.

به گزارش سینماسینما، میهن‌دوست در یادداشتی که در اختیار سینماسینما قرار داده، نوشته است:

با نهایت احترام به اعضای هیئت انتخاب، درخواست می‌کنم «ترومای سرخ» را جزو ۱۶ فیلم بخش چشم‌انداز سینمای ایران هم قرار ندهید.

من اصولا اهل لابی و بازی‌های پشت پرده نیستم و روحیه‌ام نیز با جاروجنجال سازگاری ندارد. اصول و معیارهایی برای خودم دارم که سعی می‌کنم از آن عدول نکنم. نه با هیئت انتخاب جشنواره تماسی داشته و خواهم داشت و نه با مسئولین و دبیر جشنواره در خصوص پذیرش فیلمم ارتباط برقرارکرده و می‌کنم.

در جلسه‌ای هم که ده روز پیش به اتفاق اعضای شورای مرکزی انجمن منتقدان و نوسیندگان سینمای ایران با دبیر محترم جشنواره در خصوص نحوه حضور اعضای انجمن در جشنواره داشیم همان ابتدای جلسه تاکید کردم من به عنوان بازرس انجمن منتقدان اینجا حضور دارم و نه فیلمسازی که فیلم برای جشنواره فرستاده است.

تصمیم دارم تا موقعی که درب جشنواره فجر بر پاشنه حاکم بودن روابط برضوابط می‌چرخد و به جای انتخاب و داوری فیلم‌ها افراد و سازندگان فیلم‌ها ملاک بررسی قرار می‌گیرند، تا زمانی که ضوابط و مقررات تعیین شده در فراخوان جشنواره توسط خود گردانندگان جشنواره رعایت نشده و قواعد بازی از جانب واضعین آن نقض می‌شود در آن شرکت نکنم.

فعلا قصد ندارم در مورد جزییات این تصمیم و خارج کردن «ترومای سرخ» از جشنواره فجر صحبت کنم. ترجیح می‌دهم در جشنواره به تماشای فیلم‌های خوب همکارانم بنشینم، اما چه بد که فیلم «کاناپه» را همراه بقیه فیلم‌ها در جشنواره نخواهم دید لذا نمی‌توانم تاسف خودم را از نحوه برخورد با کیانوش عیاری و فیلمش نیز ابراز نکنم!

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها