کوروش سلیمانی بازیگر سینما در یادداشتی به تماشای فیلم تختی و دیدن هتل محل مرگ جهان پهلوان تختی اشاره کرده است.
به گزارش سینماسینما، سلیمانی که این متن را در صفحه شخصیاش منتشر کرده آورده است:
امشب بعد از دیدن فیلم اثرگذارِ “تختى” گذارم به خیابان طالقانى (تخت جمشید) افتاد. جلوى هتل آتلانتیک متوقف شدم، نمى توانستم از آنجا عبور کنم، امشب دیگر نمى شد از آنجا به این سادگى ها رد شد … تا امشب، همیشه از داخل شدن به هتل واهمه داشتم و این دلایل مختلفى داشت. امشب اما دل را به دربا زدم و رفتم … ابتدا بهانه اى بهتر از رفتن به رستوران به ذهنم نرسید، از مرد مسّن و جاافتاده اى که در پذیرش بود پرسیدم رستوران هتل باز است و او به داخل حیاط راهنمایى ام کرد. به حیاط رفتم، قصدم شام خوردن نبود اصلا، چرخى زدم و بازگشتم. این بار دل را به دریا زدم و با همان مرد مهربان سر صحبت را باز کردم. از گذشته و حالِ هتل حرف ها زدیم … در نهایت درخواست کردم که به سمت اتاق ها بروم و البته بعد از اصرار بسیارِ من موافقت و راهنمایى کردند … از همان راه پله ها بالا رفتم که روزگارى تختى با کوله بار غم بالا رفته بود _ و در همان حین بالا رفتن فکر کردم آن هیکل تنومند را چطور از این راه پله عبور داده اند _ و بعد در مقابل دو اتاق ایستادم که یکى از آنها همان اتاق ۲۳ یا ۱۲۳ معروف بود،اتاقى که روزى جهان پهلوان به آن داخل شده بود و تمام … هیچکس نبود و در تنهایىِ غریب آنجا حالى بر من غالب شد که گفتنى نیست آخر دیدن این مکان از آرزوهاى دیرین من بود، حالى داشتم شبیه حالى که هربار که به حمام فین کاشان مى روم، به من دست مى دهد… حالى که به من در کنار ده ها حس متفاوت، این نکته را باز هم یادآورى کرد که در مواجهه با قهرمانان و بزرگان مان که بى منّت، بى ریا و عاشقانه به این سرزمین خدمت کردند ” چه ناسپاس مردمانى هستیم” …

پ.ن: به دیدن فیلم “تختى” برویم و از اثرى که به زیبایى، صادقانه و عاشقانه سعى دارد یاد یکى از بزرگان این سرزمین را زنده نگاه دارد حمایت کنیم … باشد که رسم جوانمردى، مروّت، بخشندگى … و یاد و رسم “تختىِ” نازنین _ که این روزگار بیشتر از هر زمانى به آن نیاز داریم _ فراموش مان نشود، الیته اگر دیر نشده باشد …!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کوروش سلیمانی هدایت مجموعه تئاتر شهر را به عهده گرفت
- هیئت مدیره جدید انجمن بازیگران انتخاب شد/ پژمان بازغی رئیس انجمن صنفی بازیگران شد
- حال و روز نزارِ مردمان سرزمینِ تختی/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- بدون کانسپت/ نگاهی به فیلم «تختی»
- آیین پهلوانی/ نگاهی به فیلم «غلامرضا تختی»
- «نمایه»/ سینمای تخریبگر ناموفق!
- نگاهی به «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی / شمایل یک قهرمان پوشالی
- چرا تختی را دوستش داریم و فیلمش را نه…
- یادداشت احترام برومند پیرامون فیلم تختی / شکوه جهان پهلوان بر پرده سینما
- تختی اسطورهای گرفتار بین شخصیتی عادی و قهرمان
- فرشته صدرعرفایی در نوشتاری مطرح کرد: دیده نشدن فیلم «تختی» جای نگرانی دارد
- قصه زندگی تختی پس از سینما، سر از صحنه تئاتر درمیآورد
- بیانیه سازندگان پروژه «غلامرضا تختی»/ با بودجه هشت و نیم میلیاردی فیلم را ساختیم
- یادداشت کوتاهی درباره فیلم غلامرضا تختی / یک فضاسازی استادانه
- روزانه ها از جشنواره سی وهفتم فیلم فجر / نگاهی به ۲ فیلم نخست پردیس ملت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





