به گزارش سینماسینما، یکتا ناصر بامداد جمعه ۲۴ آذر مهمان برنامه «سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا بود. عنقا از این بازیگر پرسید: شما بازیگری هستید که بیشتر در نقش های جدی بازی کردید. به اعتقاد بسیاری از روزنامه نگاران، گاهی یک تیپ را به کاراکتر تبدیل کرده اید و البته کمتر در فیلم های بفروش بودید. این جزو خطوط انتخاب حرفه ای شما است یا مسائل غیرحرفه ای هم در آن دخیل بوده است؟
بازیگر «اولین شب آرامش» در پاسخ به این پرسش توضیح داد: فکر می کنم تمام بازیگران در هر سطحی انتخاب می شوند، اما بعضی انتخاب گسترده تری دارند و بعضی کمتر. همیشه برایم اهمیت داشت فیلم و نقش را دوست داشته باشم تا نتیجه ایده آل از آب در بیاید.
او ادامه داد: تعداد فیلم های کارنامه ام محدود است و این مشخص می کند که اکثر اوقات پاسخم منفی بوده است. از زمانی که با منوچهر کار کردم، همیشه تشویقم کرده که به سرعت جواب منفی ندهم، چون برایم سخت است که در کاری که دوست ندارم باشم و بیکاری را ترجیح می دهم.
منوچهر هادی کارگردان خوبی برای بازیگران است
ناصر ادامه داد: به دلیل شناختی که ما از هم داریم، خیلی راحت تر می توانیم با هم کار کنیم و در فیلم های منوچهر اتفاق های خیلی خوبی برایم افتاده است. فکر می کنم خیلی از بازیگرانی که با او کار کردند می دانند که برای بازیگران، کارگردان خوبی است.
این بازیگر یادآور شد: گاهی پیش آمده در فیلم هایی از منوچهر حضور داشتم که اگر کارگردان دیگری بود که از او شناخت نداشتم، بازی نمی کردم.
او درباره علت حضور کمتر در فیلم های کمدی توضیح داد: بسیاری از فیلم های کمدی خوب نیستند و تنها نام کمدی دارند. بسیاری از فیلم های کمدی که به من پیشنهاد شدند اصلا کمدی نبودند.
ناصر در پاسخ به این پرسش که اگر کارگردان «آینه بغل» منوچهرهادی نبود، در آن بازی می کردید، گفت: بله، چون فیلمنامه را دوست داشتم. «من سالوادور نیستم» را شاید انتخاب نمی کردم. در بسیاری از مواقع که در کارهای منوچهر حضور دارم، سعی می کنم سخت گیری های کارهای دیگر را کنار بگذارم و تحملم را بیشتر می کنم.
بازیگر «یکی میخواد باهات حرف بزنه» تصریح کرد: من نتیجه فیلم سالوادور را دوست داشتم اما درباره نقشی که به من پیشنهاد شد، فکر می کردم این جنس از کار را انجام دادم و ممکن بود تکرارش منجر به اتفاق خوبی نشود. البته شاید اگر کارگردان دیگری بود که از لحاظ کمدی کارش جواب داده بود، قبول می کردم، اما با اطمینان نمی توانم بگویم به خاطر فیلمنامه ۱۰۰ درصد قبول می کردم.
در ادامه عنقا گفت: در فیلم ترکیب خاصی وجود دارد و احساس می کنم شما و یکی دیگر از بازیگران این ترکیب را نامانوس و تا حدودی از کلیشه خارج کردید، اما با توجه به این جنس قصه راحت بودید؟ به نظر می رسد با تیپ هایی روبرو بودید و شما سعی می کنید، تیپ را با ارجاع به گذشته تبدیل به شخصیت کنید. در بخش هایی به نظر می رسد بازی شما با بقیه در یک سطح نیست.
تلاش کردم استفاده از لهجه کلیشه ای نشود
ناصر پاسخ داد: من خیلی به این دقت نکردم و متوجه تفاوت نشدم، اما از آن دست بازیگرانی نیستم که کار خودم را انجام دهم و بازی دیگران برایم هیچ اهمیتی نداشته باشد. قطعا تأثیر می گیرم و سعی می کنم بر اساس شرایط اتفاق خوبی رقم زده شود. لهجه و مدل حرف زدن به بازیگر ربط دارد.
او در این باره که آیا استفاده از لهجه ضرورت داشت، گفت: تلاش کردم استفاده از لهجه کلیشه ای نشود و برایم این اهمیت داشت که لهجه آزار دهنده نباشد و تبدیل به کسی نشوم که ادای کسی را در می آورد. در سال های اخیر کارهای زیادی با لهجه های متفاوت انجام دادم و برایم مهم نبود که بخواهم خودم را نشان دهم.
دارنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل از سی امین جشنواره فیلم فجر درباره همکاری با محمدرضا گلزار توضیح داد: جدیت وی را در فیلمبرداری «آینه بغل» دیدم و گاهی هم به پروژه «عاشقانه» می رفتم و از نزدیک شاهد این رفتار بودم. جدیت و اهمیتی که محمدرضا گلزار برای کار قائل است، مثال زدنی است.
ناصر در پایان گفت: پشت صحنه ما فوق العاده و دوست داشتنی بود و تهیه کننده و سایر بازیگران توانستند این انرژی را منتقل کنند.
«سینما دو» به تهیه کنندگی حمیدرضا معدنچی پنجشنبه ها از ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پخش مسابقه «پانتولیگ» با اجرای محمدرضا گلزار از امشب
- تاریخ انتشار «نیسان آبی» مشخص شد/ رونمایی از پوستر سریال
- لیلا حاتمی بازیگر فیلم جدید حمید نعمتالله شد
- حاشیههای تازه سریال «دل»/ سعید راد: ناراضیام/ منوچهر هادی: پای کارم چه خوب چه بد ایستادهام
- احسان کرمی در حمایت از گلزار خطاب به تلویزیون: کاش سکوت میکردید
- بازیگران سینما درباره استفاده از بادیگارد چه نظری دارند ؟ از گلزار تا مدیری
- آقای گلزار، این چه کاری بود؟/ انتقاد یک روانشناس از انتشار عکس این بازیگر با پوششی نامناسب
- سلبریتیها از اجرای برنامههای تلویزیونی منع میشوند؟
- تداوم سلبریتیزدگی تلویزیون/ پس از گلزار، قرعه به نام بنیامین افتاد
- آنکه بر سر توقیف «رحمان ۱۴۰۰» هلهله میکشد از سینما نیست
- تصویری جدید از یکتا ناصر، در پشت صحنه «رحمان ۱۴۰۰»
- سلیقه مردم ایران بر اساس بازدید ویدیوها در آپارات / حسن روحانی و دونالد ترامپ و مهناز افشار و محمدرضا گلزار در صدر
- مهران مدیری و محمدرضا گلزار با لباس زندان روی پوستر «رحمان۱۴۰۰» + عکس
- ادعای شرکت کننده در مسابقه «برنده باش»/ پاسخ صحیح بین گزینهها نبود
- احسان علیخانی چطور گلزار و رشیدپور را پشت سر گذاشت؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





