سینماسینما، محمد حقیقت – فیلم جدید کلود للوش به صورت کامل با موبایل آیفون ۱۰ فیلمبرداری می شود.
به گزارش سینماسینما، کلودللوش فیلمساز مشهور فرانسوی در حاشیه جشنواره لومیر که در شهر لیون فرانسه برپاست و آخرین روزهای برگزاری را سپری میکند، در گفت و گو با روزنامه ای اعلام کرد که فیلم آینده خود را به نام «فضیلت غیرقابل تحمل» به صورت کامل با موبایل فیلمبرداری خواهد کرد. او همچنین گفت که بخشی از آخرین کارش که به تازگی تمام کرده «یک مرد، یک زن» را نیز به همین شیوه فیلمبرداری کرده است.

به گفته للوش ایده «فضیلت غیرقابل تحمل»، زمانی در ذهن او شکل گرفت که در ماه ژانویه گذشته به یادداشت های پنجال سال گذشته اش نگاهی کرد. او می خواهد از چیزهای ناخوشایندی که در این سال ها برایش پیش آمده سخن بگوید. او در هشتاد سالگی تکنولوژی سنگین را به کناری می گذارد تا سبکبال، و بدون دغدغه آنچه را می خواهد تبدیل به فیلم کند.
او همچنین در این گفت و گو اعلام کرد که طی تمامی سال های کار حرفه اش پشت دوربین با وسایل سنگین کارمی کرده و حالا به نظرش این موبایل های پیش رفته واقعا معجزه می کنند و تصاویر فوق العاده ای ارائه می دهند . سناریو، بازیگران و غیره مقابل این چنین دوربین هایی به یک سبکبالی می رسند و عواطف و احساسات را بهتر و با خلوص بیشتری ثبت می کنند.
او در این گفت و گو تاکید کرد: «امروزه بیش از هر زمانی از کارکردن لذت می برم. در همین فیلم قبلی با شرکت انوک امه و ژان لویی ترنتینیان، صحنه های خیلی خودمانی حتی خصوصی بین انها را با همین دوربین ایفون گرفتم و خیلی راضی ام . طبیعتا وقتی با دوربین هفتاد میلیمتری کارمی کنید از نظر تصویری فوق العاده است اما برای جستجوی احساسات مجبور هستید دوربین را با فاصله از بازیگران قرار دهید و دستور کات دهید و دوباره فیلمبرداری کنید که باعث می شود حس بازیگر کشته شود و مدتی طول می کشد تا دوباره آن را به دست آورد و این بار البته ممکن است به شکل کاملا مصنوعی باشد، اما با یک دوربین کوچک آیفون موبایل راحت تر لحظات زندگی را شکار می کنید.
در فیلم «فضیلت غیرقابل تحمل» الزا زیبرستاین و اری ابیتان بازی می کنند. این فیلم قراراست در سال ۲۰۱۹ بر پرده بیاید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کلود للوش در ۸۸ سالگی سالن سینما ساخت
- پوستر رسمی جشنواره کن منتشر شد
- «سرانجام»، وصیتنامه کلود للوش است؟
- ویم وندرس در جشنواره لومیر: در قلب و روحم یک رمانتیک آلمانی بودم
- کلود للوش پنجاهمین و آخرین فیلم خود را میسازد
- اختصاصی سینماسینما/ کلود للوش بعد از ۵۰ سال، قصه عاشقانه «یک مرد، یک زن» را به سرانجام میرساند
- سرقت فیلمنامه کارگردان برنده اسکار جلوی دفتر کارش
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما





