یک تهیه کننده و پخش کننده قدیمی سینما معتقد است تبلیغات فیلم های سینمایی در ماهواره ضرر بزرگی به سینمای ایران زده و باعث شده است که هزینه تولید فیلم در سینما بالا برود.
به گزارش سینماسینما، سیروس تسلیمی تهیه کننده سینما و مدیر شرکت پخش امیدفیلم درباره دلایل کم کاری اش در سال های اخیر گفت: کم کاری من در سینما دلایل متعددی دارد که می توان یکی از علت هایش را دیجیتالی شدن سینماها عنوان کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بعد از دیجیتالی شدن سینماهای کشور موقعیت و امکانی برای فیلم ها پیش آمده که بتوانند به صورت همزمان در سراسر کشور اکران شوند در حالیکه در سال های گذشته در بهترین حالت برای یک فیلم پرفروش ۲۰ یا ۳۰ کپی تهیه می شد. دیجیتالی شدن یک حسن محسوب می شود اما برای پخش کننده ها مشکلاتی را به وجود آورده و این نوع اکران کردن فیلمها به صورت همزمان کار را برای ما مشکل کرده است. به این ترتیب که در حال حاضر بیشتر از ۵ فیلم در طول هر فصل اکران نمی شود چون سینماداران فیلم های پرفروششان را تعویض نمی کنند و همین مساله برای اکران فیلم های دیگر مشکل به وجود آورده است.
این تهیه کننده قدیمی سینما اظهار کرد: در حالیکه تعداد تولیدات سینمای ایران بیشتر از قبل هم شده است اما سالنی برای اکرانشان وجود ندارد به این ترتیب بسیاری از فیلم ها پشت اکران می مانند. این شکل نمایش در ایران بعد از چند سال جا می افتد و ما باید مثل کشورهای دیگر به مرور سینماها را دیجیتالی می کردیم اما متاسفانه یک دفعه همه سینماهای کشور به سیستم دیجیتال مجهز شد که این امر برای پخش کننده ها مشکلات زیادی را رقم زده است.
تسلیمی درباره آسیبی که تبلیغ فیلم ها در ماهواره به سینمای ایران وارد کرده است، یادآور شد: همچنین معتقدم تبلیغات فیلم ها در شبکه های ماهواره ای برخلاف تصوری که از نظر عده ای وجود دارد صدمه بزرگی به بدنه سینما وارد کرده است. این تبلیغات باعث شده هزینه تولید فیلم در سینمای ما چند برابر شود. فروشی که تعدادی از فیلم ها در اثر این تبلیغات داشته اند، باعث شده عوامل و بازیگران این آثار در کارهای بعدی شان تقاضای دستمزد بیشتری کنند و همین امر هزینه تولید آثار سینمایی را بالاتر برده است.
پخش کننده فیلم «چاقی» بیان کرد: این تبلیغات کاذب و مقطعی هزینه هایی را به بدنه سینما وارد کرده که سینمای ما گنجایش آن را ندارد و این مساله به بخش تولید و سرمایه گذاری سینما ضربه وارد کرده است و از طرف دیگر فیلم های ارزشی و متوسط نیز کلا پرونده تولیدشان بسته می شود. ممکن است این نوع تبلیغات برای چند فیلم مثبت بوده اما در کل سینما را با ضرر مواجه می کند.
وی در پایان درباره برنامه های آتی اش عنوان کرد: در حال بررسی چند فیلمنامه و البته یافتن سرمایه گذار مناسب هستم تا یکی از آنها را به تولید برسانم. چون در حال حاضر یافتن سرمایه گذار کار مشکل شده است و تولید و تهیه یک فیلم جذاب، تاثیرگذار و با کیفیت نیز کار بسیار سختی است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- عسگرپور: از جانب مدیران کم تسلطِ سطحینگر، مورد حمله قرار میگیریم که شما از فروش فیلمها خوشحال نیستید/ از کجا به کجا رسیدیم!
- سیروس تسلیمی: نباید سرمایه های بخش خصوصی را با الفاظی چون کثیف و سیاه برانیم
- در گفتوگو با فیلمنامهنویسان درباره سریال شهرزاد عنوان شد/ هیچ موفقیتی اتفاقی نیست
- تهیهکننده باسابقه سینما: حیدریان، سیفالله داد دوم است
- درد دل برخی از اهالی سینما با مسئولان قوه قضائیه / شهرداری و صداوسیما از سینماگران حمایت نمی کنند
- پیگیر مشکل فیلمها و تبلیغات ماهوارهای هستیم/ موانع برطرف می شود
- بیانیه دو صنف تهیهکنندگی درباره توقف اکران «مشکلگیتی» / اعتراض مقابل وزارت ارشاد
- پیگیری جدی سر منشاء پخش آگهیهای فیلمها از شبکه جم
- اطلاعیه سازمان سینمایی درباره پخش تیزرهای سینمایی از شبکه جم
- «یکویک» از شبکه جم شکایت کرد
- انتقاد تابناک از اظهارات جنتی درباره خاموشی ماهوارهها و توقف هالیوود پشت مرزها
- توزیع فیلمهای شبکه «جم» در بازار ایران +تصاویر
- سینمای ایران ۱۰۰ میلیاردی شد
- واکنش کیایی به خبر ممنوعالفعالیت شدنش: کار عجیبی بود
- کلاف تیزرها، همچنان سردرگم است/ تکذیب «دادستان»؛ خوشحالی«ایلبیگی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





