علی جلیلوند تهیهکننده فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» گفت با وجود تلخیهای جامعه در این فیلم امید به زندگی به نمایش گذاشته میشود.
به گزارش سینماسینما، علی جلیلوند تهیهکننده که این روزها مشغول تولید فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند است، درباره روند تولید این فیلم سینمایی گفت: روند تولید و فیلمبرداری کار به خوبی پیش میرود و در تلاش هستیم فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانیم.
این تهیهکننده سینما افزود: طبق روالی که در این سالها داشتیم به یک موضوع اجتماعی میپردازیم و با وجود تلخیهای جامعه در تلاش هستیم امید به زندگی را در آن به نمایش بگذاریم.
وی درباره توفیق این فیلم به نسبت فیلم قبلیشان «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» بیان کرد: ما به جای اینکه در موج شعف موفقیتهای فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» بخواهیم غرق شویم، تلاش کردیم با تأمل پیش برویم. ما از همان ابتدا سه طرح اولیه برای هر سه فیلممان داشتیم که همگی آماده است، اما به جای اینکه فیلم بعدی را بلافاصله شروع کنیم یک سال و یک ماه روی فیلمنامه کار کردیم، سه ماه برای بازنویسی زمان گذاشتیم و سه ماه پیشتولید کار طول کشید که یک ماه از آن به تمرین با بازیگران اصلی و دو ماه تمرین با بازیگران فرعی حاصل آن بود. در واقع آنچه از دستمان برمیآمد تا نقطه یا نکتهای از قلم نیفتد، در فیلم دوم اعمال کردیم. از فیلم اول تا فیلم دوم آنچه در توان داشتیم اجرا کردیم تا نتیجه خوبی دریافت کنیم و خوشحالیم که این اتفاق افتاده و تا به الان از این اتفاق راضی هستیم. امیدوارم در مراحل بعد نیز این رضایت حاصل شود.
فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به تهیهکنندگی علی جلیلوند و با بازی هدیه تهرانی، امیر آقایی، نوید محمدزاده، سعید داخ و جمعی از هنرجویان تئاتر به کارگردانی وحید جلیلوند این روزها در حال فیلمبرداری است.
بعد از امیر آقایی، هفته گذشته هدیه تهرانی و نوید محمدزاده هم مقابل دوربین وحید جلیلوند رفتند. بیش از پنجاه درصد فیلمبرداری «بدون تاریخ، بدون امضا» در حالی انجام شده است، که تنها لوکیشن اصلی فیلم یعنی پزشکی قانونی باقی مانده است و بقیه لوکیشنها فیلمبرداری شده است.
این فیلم با فیلمنامهای نوشته علی زرنگار و وحید جلیلوند در آخرین روزهای خردادماه پروانه ساخت گرفت و مراحل پیشتولید آن آغاز شد.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه میشود که وی را پیش از این میشناخته است.
«چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» اولین تجربه کارگردانی وحید جلیلوند بود که علی جلیلوند به همراه محمدحسین لطیفی تهیهکنندگی آن را بر عهده داشتند. این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست سیمرغ بهترین کارگردانی و بهترین فیلم در بخش نگاه نو را از آن خود کند. همچنین مهمترین حضور آن در جشنوارههای جهانی به رقابت در بخش افقهای جشنواره ونیز بازمیگردد که در نهایت جایزه منتقدان را برای سازندگانش به همراه داشت.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بغضت را قورت بده/ نگاهی به فیلم «شب، داخلی، دیوار»
- سیر روز در شب/ نگاهی به فیلم «شب، داخلی، دیوار»
- رستگاری در حزن/ نگاهی به فیلم «شب، داخلی، دیوار»
- تهیهکننده «شب، داخلی، دیوار» درخواستی برای پروانه نمایش نداشته است
- بیانیه برادران جلیلوند در پی انتشار نسخه قاچاق «شب، داخلی، دیوار»
- انتشار غیرقانونی «شب داخلی دیوار»
- دو جایزه جشنواره نیویورک برای «شب، داخلی، دیوار»
- حضور «شب، داخلی، دیوار» در آستانه اکران جهانی در جشنواره «کمرا ایمیج»
- «بدون تاریخ، بدون امضا» به نمایش خانگی آمد
- جایزه اصلی جشنواره ژنو به «شب، داخلی، دیوار» رسید
- اکران فیلمی با بازی نوید محمدزاده در جشنواره حقوق بشر ژنو
- با حضور امیر اثباتی، وحید جلیلوند و سعید عقیقی؛ مداخلهی هنرمند سینما در صورتبندی امروز و فردا بررسی میشود
- «شب، داخلی، دیوار» در فهرست نامزدهای جوایز آسیا پاسیفیک
- نشست «شب، داخلی، دیوار» در ونیز برگزار شد/ وحید جلیلوند: بدون دوقطبیها «گفتگو» بهتر شکل میگیرد
- سینماسینما/ یادداشت محمد حقیقت/ نمایش یکی از بهترین فیلمهای سالهای اخیر سینمای ایران در ونیز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





