در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «حریر» ساختهی فریال بهزاد، بزرگداشت فاطمه معتمدآریا بازیگر فیلمهای چون «گیلانه»، «روسری آبی» برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، در این مراسم که دوشنبه ۲۵ مرداد در فرهنگسرای «اندیشه» برپا شد، ضمن رونمایی از فیلم سینمایی «حریر» از تلاشها و فعالیتهای انساندوستانهی فاطمه معتمدآریا هم تقدیر شد.
فاطمه معتمدآریا بعد از دریافت لوح تقدیر از عوامل فیلم، با تشکر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: میخواهم از دو نفر که اولین فیلمهایم را با آنها کارکردم یعنی سیامک شایقی و سیروس الوند و همچنین از بهرام دهقانی که اولین فیلم مرا مونتاژ کرد و من سینما را با دستان او آموختم نیز قدردانی کنم.
بازیگر «گیلانه» در بخشی از سخنانش با بیان اینکه از “آدمها” بی مهری ندیده است، ادامه داد: تمام ارزش ما آدمها به مهری است که به همدیگر میورزیم و اگر کسی این مهر را نمیبیند باید به حالش حسرت خورد و برایش دلسوزی کرد که از این نعمت بزرگ انسانی محروم است.
سیروس الوند کارگردان سینما نیز در سخنانی دربارهی معتمدآریا مطرح کرد: دخترم “ماهور الوند” الان مشغول تحصیل تئاتر است و در سینما هم فعالیت میکند؛ اگر امثال او الان کار میکنند از برکت وجود فاطمه معتمدآریاست. او شبیهی در سینمای ما ندارد که بگویم “معتمدآریاها”؛ او این باور غلط را که زن عروسک و مانکن است را در سینمای ما از بین برد و این بزرگترین خدمتی بود که به سینمای ما کرد.
احترام برومند بازیگر سینما و تئاتر نیز با بیان اینکه خوشحال است که سیمین (معتمدآریا) را از هجدهسالگی روی صحنه دیده است و در این مدت نیز شاهد رشد و بالندگی او بوده است،ادامه داد: اولینبار سال ۶۰ بود که او را در نمایش «یک جفت کفش برای زهرا» بر صحنه دیدم و با خود گفتم عجب هنرپیشهای متولد خواهد شد و همینطور هم شد.
او دربارهی فریال بهزاد کارگردان فیلم «حریر» نیز در سخنانی گفت: “فریال” از سینماگرانی است که سالها فعالیت مستمر داشته و چندسال یکبار هم یک فیلم ساخته و بیشتر کار او در حوزی کودکان بوده و با سختی و مشکلات این کارها را انجام داده است.
سیامک شایقی نیز با اشاره به اینکه همزمان با معتمدآریا وارد سینما شده است، گفت: از دیدن اینکه او مدارج ترقی را طی میکند لذت میبرم و هنوز هم منتظر کارهای بزرگ او هستم.
او دربارهی کارگردان فیلم «حریر» هم ادامه داد: فریال بهزاد از فیلمسازان بیادا و بیادعاست و از کسانی است که تاحالا قدرش داشته نشده و امیدوارم با این فیلم قدر او شناخته شود.
فریال بهزاد نیز در سخنانی دربارهی فیلم جدیدش اظهار کرد: «حریر» فیلمی اجتماعی دربارهی سلامتی است که از مسائل مهم جامعه است و من تمام تلاشم را انجام دادم تا مخاطب از دیدن آن لذت ببرد. در این فیلم موضوعی مطرح شده که تا به حال در سینمای ایران به آن پرداخته نشده است. هر تهیهکنندهای مایل نیست یک فیلم اجتماعی در حوزهی سلامت را تهیه و در آن سرمایهگذاری کند، چون ممکن است نتواند فروش بالایی داشته باشد اما غلامرضا آزادی این کار را کرد.
در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «حریر» به نویسندگی و کارگردانی فریال بهزاد و با تهیهکنندگی غلامرضا آزادی، تمامی عوامل فیلم حاضر بودند و پس از مراسم بزرگداشت معتمدآریا به همراه علاقهمندان حاضر در سالن به تماشای فیلم نشستند.
ژاکلین آواره، علیرضا جلالی تبار، امیر صالحیزاده، روشنک عجمیان، آرزو ابیزاده، الهه شیرازی، فرشته آلوسی، مجید مهدی زاده، نورعلی فرهادی و… از جمله بازیگران فیلم سینمایی «حریر» هستند.
منبع خبرگراری ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در سومین دوره فستیوال انجام میشود؛ نمایش فیلمهای ایرانی در جشنواره زنان شرقی
- پنج فیلم، پنج نقد/ از عشق در فضای کارگری تا دزدی به دلیل سوگ
- ترانه تنهایی/ نگاهی به فیلم «عامه پسند»
- تو پیش نرفتی، تو فرو رفتی؟/ معتمدآریا و حسرت دهه ۶۰
- چراغ تالارهای نمایشی تهران روشن شد؛ آغاز بهار تئاتر با فاطمه معتمدآریا
- «هفت سال ده روز کم» برگزیده جشنواره هالیوود سیلور اسکرین شد
- فریال بهزاد؛ کاربلد و دغدغهمند
- تجلی فانتزی و تخیل در آثار فریال بهزاد
- درخواست ستاد مقابله با کرونا تهران از وزارت ارشاد/ تا اطلاع ثانوی پروژههای سینمایی متوقف شود
- بازیگری با یک کارنامه درخشان و کمنظیر/ یادداشتی کوتاه به بهانه تولد فاطمه معتمدآریا
- راما قویدل: با اعتراض غیرمنطقی مانع ساخت سریال درباره اقوام نشویم
- مثل یک زنِ واقعی/ نگاهی به فیلم «بنفشه آفریقایی»
- سینماسینما/ گفتوگو با رضا بابک بازیگر «بنفشه آفریقایی»/ عشق میتواند مرده را زنده کند
- سیمین یک بنفشه آفریقایى
- آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بینالملل ۱ / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





