بهروز مفید تهیهکننده فیلم سینمایی «بامبالا» ضمن تأیید اجرایی شدن طرح اعطای تیزرهای تلویزیونی رایگان به فیلمهای در حال اکران، معتقد است بحران اصلی سینما همچنان سالنهای خالی از مخاطب است!
به گزارش سینماسینما، بهروز مفید تهیهکنده فیلم سینمایی «بامبالا» به کارگردانی سید جمال سیدحاتمی که این روزها در حال اکران در سینماهای کشور است و جزو آثاری است که بنابر توافق سازمان سینمایی و سازمان صداوسیما قرار بود از ظرفیت پخش تیزرهای رایگان از تلویزیون بهرهمند شود، درباره کیفیت اجرایی شدن این وعده توضیح داد: از آنجایی که ما در شرایط بسیار بحرانی تن به اکران سینمایی فیلمهای خود دادیم، مدیران سازمان سینمایی اعلام کردند تمام تلاش خود را میکنند تا از حمایتهای لازم برخوردار باشیم. واقعیت هم این است که در بحث تیزرهای تلویزیونی این اتفاق رخ داده است و تلویزیون هم در این زمینه بسیار خوب عمل میکند و تیزرهای ما را در سطح بسیار خوبی پخش کرده است.
وی با تأکید بر تخصیص تیزرهای رایگان وعده داده شده به این فیلم سینمایی افزود: به نظرم تلویزیون تا به اینجا وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است، در عین حال مشکلی که الان وجود دارد این است که سینماها تقریباً خالی از مخاطب هستند و از این منظر کمکی به فیلمهای در حال اکران شده و ما همچنان در وضعیت بحرانی هستیم. در مجموع و علیرغم حمایتی که صورت میگیرد هنوز وضعیت مناسبی در اکران نداریم.
تیزر تلویزیونی به اندازه کافی داریم، اما مخاطب نه!
مفید ادامه داد: شرایط همه فیلمها مناسب نیست اما بهطور خاص سینمای کودک از سرمایههای چندان غنی برخوردار نیست و امیدواریم سازمان سینمایی در مقاطع دیگر به این فیلمها کمک کند تا لااقل هزینه خودش را بتواند پاسخگو باشد.
این تهیهکننده در تشریح جزئیات بسته حمایتی سازمان سینمایی برای پخش رایگان تیزرهای تبلیغاتی از تلویزیون هم گفت: از نظر تعداد تیزرهایی که به هر فیلم تعلق گرفته است، اطلاع دقیقی ندارم و طبیعتاً پخشکننده بیشتر در جریان این جزئیات است اما تا جایی که اطلاع دارم هم تعداد تیزرها قابل قبول است و هم در باکسهای پیک مخاطب پخش میشود و این یکی از حسنهای این بسته حمایتی است. معتقدم در حال حاضر تیزرهای تلویزیونی به اندازه کافی در اختیار فیلمها قرار دارد اما مشکل اساسی همچنان بی تماشاگر ماندن سالنهای سینماست و امیدواریم در این زمینه اتفاقی رخ بدهد.
آموزش و پرورش مطلقاً همکاری نمیکند
تهیهکننده «بامبالا» در ادامه گفت: متأسفانه در این شرایط، وزارت آموزش و پرورش، مطلقاً با فیلمهای کودک همکاری نمیکند. من در دو فیلم قبلی خودم که آنها هم در فضای کودک و نوجوان بود، بیشترین بازدهی را در فرآیند اکران مدارس داشتم. آن زمان آموزش و پرورش شورایی داشت که به فیلمهای مجوز میداد و مدارس را هم تشویق میکرد تا دانشآموزان را برای تماشای فیلمهای کودک به سینما ببرند. این شورا طی دو سال کرونا متوقف بود و در حال حاضر هم آموزش و پرورش حاضر به فعال کردن مجدد این شورا نیست و این اتفاق لطمه زیادی به اکران فیلمهای کودک زده است. تا زمانی که آموزش و پرورش وارد این میدان نشود، خیلی نمیتوان به سرنوشت اکران فیلمهای کودک امیدوار بود.
وی با اشاره به شرایط بهتر فروش دو انیمیشن سینمایی «لوپتو» و «پسر دلفینی» که آنها هم مانند «بامبالا» مخاطب کودک و نوجوان دارند، گفت: این دو انیمیشن دو سازمان قدرتمند را پشت خود دارند و این دو نهاد بهخوبی پشت آثار خود در چرخه اکران ایستادهاند، بنیاد سینمایی فارابی بهعنوان سرمایهگذار «بامبالا» اما نقش خودش را در فرآیند اکران بهخوبی نمیتواند ایفا کند. این بنیاد جز سرمایهگذاری اولیه، در فرآیند پخش حمایتی از آثارش ندارد. من از کیفیت پشتیبانی بنیاد فارابی از اکران فیلم «بامبالا» گلهمند هستم و معتقدم انرژی لازم را برای حمایت از این فیلم در چرخه اکران نگذاشته است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رابطه ظرف و مظروف
- سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان برگزیدگانش را شناخت
- کارنامهای برای تاریخ؛ آثاری که در سینمای کودک و نوجوان جاودانه شدند
- وضعیت سینمای کودک مطلوب نیست/ تجلیل از شکوفنده، مسعودشاهی و عمو پورنگ در جشنواره فیلم کودک
- برای رقابت در اسکار ۲۰۲۶؛ «علت مرگ نامعلوم» نماینده ایران شد
- مدیر سابق سازمان اوج، مشاور بنیاد فارابی شد
- سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری دبیر سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد
- پیشبینی درآمد ۸ هزار میلیارد تومانی برای صداوسیما در سال ۱۴۰۴
- نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره هندی
- آیین، آینهای رو به فرهنگ
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





