کارگردان «آخرین داستان» ضمن تشریح شرایط تأمینشده برای حضور این انیمیشن ایرانی در فهرست اولیه بهترین انیمیشنهای سال از سوی آکادمی اسکار، از رایزنی برای اکران آن در سینماهای کشور خبر داد.
به گزارش سینماسینما، اشکان رهگذر کارگردان انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» که بنابر اعلام آکادمی اسکار توانسته به فهرست اولیه انیمیشنهای برتر سال ۲۰۱۹ راه پیدا کرده و فرصت رقابت با ۳۱ انیمیشن برتر جهان در این رویداد را به دست آورده است، درباره چگونگی پذیرش این انیمیشن از سوی آکادمی گفت: مراسم سالانه اسکار دارای بخشی برای حضور فیلمهای غیرانگلیسی زبان است که تا امروز اصغر فرهادی در آن ۲ بار موفق به دریافت جایزه اصلی در این بخش شده است. این بخش در واقع مربوط به تولیدات سینمایی کشورهایی است که زبانشان انگلیسی نیست و تنها از هر کشور هم یک فیلم به نمایندگی پذیرفته میشود.
وی ادامه داد: معرفی فیلمهای برای حضور در این بخش از طریق نهادهایی صورت میگیرد که آکادمی در هر کشور آنها را به رسمیت می شناسد، اما روند انتخاب بهترین انیمیشن متفاوت است چراکه انیمیشن ذاتاً دارای شخصیتهای واقعی نیست که زبان خاص داشته باشد. آکادمی اسکار میگوید انیمیشن شخصیتها را شبیهسازی میکند، در نتیجه میتواند به زبانهای مختلف دوبله شود و در بخش غیرانگلیسی زبان قرار نمیگیرد.
این کارگردان انیمیشن تاکید کرد: یک فیلم سینمایی انیمیشن انگلیسی زبان، اگر پیشینه فستیوالی خوب داشته باشد، در چند جشنواره که اسکار آن را تایید میکند حضور داشته و جایزه گرفته باشد و یا کارگردانش عضو «آسیفا هالیوود» باشد و فیلمش در آمریکا نمایش داشته باشد، از نگاه آکادمی واجد شرایط حضور در رقابت اسکار خواهد بود.

وی بیان کرد: «آخرین داستان» واجد همه این شرایط بود و بعد از بررسی از سوی آکادمی اسکار، اجازه حضور در رقابت را پیدا کرد. خوشبختانه اکران این فیلم از روز جمعه در آمریکا آغاز شده است، همچنین افتتاحیه پخش جهانی ما رونمایی در جشنواره «انسی» بهعنوانی یکی از مهمترین جشنوارههای انیمیشن جهان بود و بعد از آن موفقیتهای بین المللی خوبی هم بدست آورده است.
رهگذر درباره ارزیابی خود از رقیبانی که برای رسیدن به جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال پیش روی خود دارد، گفت: «آخرین داستان» قرار است در کنار انیمیشنهای دیگری از کمپانیهای بزرگ دنیا رقابت کند؛ می توان گفت بخشی از این آثار جزو آثاری است که «آخرین داستان» به راحتی میتواند در کنار آنها رقابت کند. همچنین این فیلم جزو آثار مستقل به شمار میرود که معمولا در بین ۵ نامزد نهاییای که از سوی آکادمی معرفی میشود، یک یا ۲ اثر مستقل حضور دارند و این امیدواری ما را بیشتر میکند.
وی در پاسخ به اینکه برنامه اکران این فیلم در سینماهای داخل کشور چگونه خواهد بود هم تاکید کرد: در تلاش هستیم تا اکران مناسبی برای این فیلم داشته باشیم و در حال رایزنی با شورای عالی اکران هستیم و قرارداد پخش این فیلم هم با شرکت «فیلمیران» بسته شده است.
رهگذر در پایان گفت: گروه سنی که برای این انیمیشن از سوی وزارت ارشاد اعلام شده، مثبت ۱۵ سال است، اما ما با وزارت آموزش و پرورش صحبت کردهایم و مجوز اکران دانشآموزی با گروه سنی مثبت ۱۲ را هم گرفتهایم، به همین منظور با وزارت ارشاد در حال گفتگو هستیم تا گروه سنی اعلام شده برای اکران عمومی نیز اصلاح شود.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشنواره کانادایی به «ژولیت و شاه» جایزه داد
- همزمان با روز جهانی انیمیشن، بازی رومیزی «ژولیت و شاه» رونمایی شد
- پالم اسپرینگز به «ژولیت و شاه» جایزه داد
- تحسین انیمیشن ایرانی در رسانه خارجی/ «ژولیت و شاه»؛ بازآفرینی انیمیشن موزیکال در دل فرهنگی غیرغربی
- در اولین حضور بینالمللی؛ «ژولیت و شاه» در جشنواره فانتزیا نمایش داده میشود
- حمایت معکوس؛ سازوکارهای حمایتی ناکارآمد، انیمیشن ایران را زمینگیر کرده است
- یادداشتی برای «ژولیت و شاه»؛ قصهای آمیخته از تخیل و واقعیت
- رونمایی از پوستر و پیش نمایش سریال «ژولیت و شاه»/ خاطرات همایونی سریال شد
- انیمیشن «نغمه برگها» و ۱۰ جایزه بینالمللی
- «ژولیت و شاه» دوباره راهی فرانسه شد
- راهیابی انیمیشن «گنج اژدها» به یک جشنواره آلمانی
- «ژولیت و شاه» به پایان مرحله صداپیشگی رسید
- نصرالله مدقالچی صدراعظم ایران شد
- در یک وبینار با موضوع انیمیشن مطرح شد؛ هدف ساختار آموزش انیمیشن فعلی ورود به صنعت نیست
- وبینار «انیمیشن ایران: از آموزش تا صنعت» برگزار میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





