مستند«اعتراض وارد نیست» ساخته فرناز و محمدرضا جورابچیان از ۱۲ آبان ماه در گروه سینمایی هنر و تجربه به نمایش در می آید.
به گزارش سینماسینما، مستند «اعتراض وارد نیست» روایتگر داستان زندگی پنج تنیس باز و توپ جمع کن افغانستانی مهاجر در ایران است که قصد دارد سوی دیگری از معضل مهاجرت را به تصویر بکشد. آنجایی که مهاجران نه تنها به دنبال دستیابی به حقوق اولیه شهروندی هستند بلکه با تلاشی مضاعف قصد دارند آرزوهایشان را هم تحقق بخشند.
این فیلم تاکنون در جشنوارهها و رویدادهای داخلی و بینالمللی متعددی به نمایش درآمده و جوایز گوناگونی دریافت کردهاست. برخی از این عناوین عبارتند از: بهترین مستند نهمین جشنوارۀ فیلم افغانستان در استکهلم، بهترین مستند ورزشی یازدهمین جشنوارۀ ورزشی تهران، بهترین مستند بخش بینالملل چهارمین جشنوارۀ فیلم مستند افغانستان در استکهلم، بهترین کارگردانی فیلم مستند از شانزدهمین جشنوارۀ بیروت، بهترین فیلم مستند از نگاه هیئت داوران جشنوارۀ فیلم نِز کلکته، نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی مستند نیمهبلند در دهمین جشنوارۀ سینما حقیقت تهران، نامزد بهترین کارگردانی و بهترین مستند در نهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران و نامزد بهترین کارگردانی مستند از نوزدهمین جشن خانۀ سینما. این فیلم همچنین منتخب بخش مسابقه فیلمهای نیمه بلند و بخش نگاه جهان در بیست وهشتمین جشنواره هات داکس کانادا و بالغ بر بیست جشنواره جهانی بوده است.
همچنین در آستانه اکران، از پوستر «اعتراض وارد نیست» با طراحی آریا کسایی رونمایی شد.:
عوامل این فیلم عبارتند از کارگردان و تهیه کننده: فرناز جورابچیان ،محمدرضا جورابچیان ، فیلمبردار: محمدرضا جورابچیان، تدوین: بهمن کیارستمی، صداگذار: آرش اسحاقی، طراحی تیتراژ و جلوههای کامپیوتری: علیرضا قادری، طراحی و گرافیک: گیلدا منوچهری،
مشاور رسانه ای:منصوره بسمل، اصلاح رنگ و نور: بهرنگ سنجابی، نیما دبیرزاده (کانون ایران نوین)

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- خبری از نو شدن فیلمهای گیشه نیست/ ماه آذر تنها یک فیلم جدید اکران شد!
- علیاکبر ثقفی: عقبنشینی کامل بخش خصوصی در سینما/ دولت شفافسازی کند
- «آهنگ دو نفره» و انیمشین «لوپتو» در راه اکران
- جعفر صانعی مقدم: گسترش فعالیتها در سینمای «هنر و تجربه» بستگی به تامین نیازهای مالی دارد
- علیرضا رئیسیان در گفتوگو با سینماسینما مطرح کرد/ وزارت ارشاد در دوران کرونا، کمکاری کرده و این مورد قبول نیست
- بهبود سینمای ایران با ایجاد بستر ملی
- انتشار تیزر هفته فیلم ایتالیا + ویدئو
- اسامی فیلمهای حاضر در هفته فیلم ایتالیا اعلام شد/ از آثار مورتی تا برتولوچی
- هفته فیلم ایتالیا ۱۱ آذر آغاز میشود/ نمایش آنلاین و رایگان فیلمها
- آیا سینمای ایران مافیای اکران دارد؟/ نگاهی به فیلم اولیهایی که با وجود جوایز بسیار، به حقشان در اکران نرسیدند
- چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی برگزار میشود/ اعلام جزییات رویداد
- نانهای بیات/ نگاهی به فیلم «حوا، مریم، عایشه»
- کدام چریکه؟ کدام بهرام؟/ نگاهی به مستند «چریکه بهرام»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





