به گزارش سینماسینما، در متن این نامه با تیتر “اعتدال به سبک احمدینژاد!” آمده است:
«از آقا اسفندیار مُرده شور فیلم «خواب تلخ» به آقای حیدری دبیر محترم جشنواره فیلم فجر
با سلام. امسال گل کاشتید دستتون درد نکنه خواستم از زحمات شما و تیم اجرائی جشنواره تشکر کنم. واقعاً اگر شما عزیزان نبودید ما امسال در جشن سینمای ایران چه خاکی به سرمون میریختیم؟! اول از همه باید از شما و هیات محترم انتخاب بخاطر نپذیرفتن فیلمهای «کاناپه» عیاری، «لرد» رسولاف، «هجوم» مکری و «آشغالهای دوست داشتنی» امیریوسفی و چند فیلم مزاحم دیگر تشکر کنم. درایت شما و هیات محترم انتخاب در نپذیرفتن این فیلمها از همان اول بحران را از آخرین جشنواره دولت اعتدال دور کرد.
اهالی خانه سینمای ایران هم که مثل همیشه صداشون در نیامد چون وقتی اسم جشنواره فیلم فجر میآید همه مثل زامبیها … ببخشید! مثل شاگردان مدرسه فیلم “دیوارپینک فلوید” آلن پارکر راه میافتند دنبال هم و تو چرخِ گوشت جشنواره میافتند و فقط دنبال بلیت و کارت جشنواره هستند و له له کارت افتتاحیه و اختتامیه را میزنند، یکیشون همین آقامحسن ماست که امسال برای چهارمین بار فیلمش را تو جشنواره نگرفتند ولی باز هم رفت به جشنواره و فیلمها را دید و صدایش هم در نیومد، بگذریم!
دومین اقدام هوشمندانه شما چیدمان داوران جشنواره امسال بود که همگی از بزرگان و اساتید سینما هستند و من دست همه داوران مرد و آستین خانم داور را میبوسم چون آنها هر کدام به تنهائی بزرگ هستند ولی ترکیب هوشمندانه این بزرگان توسط جنابعالی، کاملا در خدمت هدف بزرگترتان یعنی سکوت و اختگی…. ببخشید آرامش، جشنواره امسال بود!
وقتی لیست کاندیداهای داوری را هم دیدم شگفت زده شدم از این همه دقت و درایت، اینکه سه کاندیدای موسیقی، جلوههای ویژه کامپیوتری و جلوههای ویژه میدانی اصلا چنین چیزی در فیلمهای مورد نظر ندارند اتفاقی کم نظیر در جهان سینماست که افتخار آن متعلق به حضرتعالی و تیم همراه میباشد، ای کاش … یارانتان! اخبار این اتفاق کم نظیر را هر چه زودتر به مطبوعات داخلی و خارجی بدهند. واقعاً درود به شرف و جسارتتان!
من همچنین از نبودن اسم سیمین بانوی سینمای ایران فاطمه معتمدآریا و نیز نگار جواهریان، طناز طباطبائی، امیرجدیدی، حامد بهداد و چند اسم دیگر در لیست کاندیداها بسیار خوشحال شدم!! واقعاً چرا باید تحت تاثیر اسمها قرار بگیریم؟! حالا گیرم که همه آنها بازیهای فوق العادهای هم داشتند، دلیل نمیشه که کاندیدا بشوند! واقعاً درود به شرف و جسارتتان!
ندیدن کارگردانی حمید نعمت الله در «رگ خواب» و فیلمبرداری مسعود سلامی و موسیقی کارن همایونفر در «خفه گی» و فیلمبرداری «قاتل اهلی» و چند گاف دیگر… ببخشید چند گوهریابی دیگر، باردیگر نام شما را در خاطر سینمای ایران زنده نگه میدارد!
ولی شاهکار به یاد ماندنی حضرتعالی بی توجهی هیئت محترم داورانتان به عوامل دو فیلم “ماجرای نیمروز” و “ویلائیها” بود که نشان داد شما مثل یک مدیربزرگ تحت تاثیر هیچ چیزی قرار نمیگیرید، حتی کیفیت فوق العاده این دو فیلم و زحمت عواملشان، واقعاً درود به شرف و جسارتتان!
ضمنا نامه صد نفر از اهالی مطبوعات خطاب به شما را خواندم که تقاضای یک نمایش برای «آشغالهای دوست داشتنی» در برج میلاد داشتند، واقعاً انسانها چقدر باید زیاده خواه باشند که هنوز چهارسال از ساخت قانونی فیلمی نگذشته و یک اکران برایش بخواهند! من خودم دوازده سال برای اکران «خواب تلخ» صبر کردم! فدای یک تارموی همه مدیران سینمای ایران خصوصاً شما و دوستانتان! راستش بعد از این نامه صد نفره تمام ترسم این بود که تحت تاثیر اسامی افراد و فشارها قرار بگیرید و یک نمایش را قبول کنید ولی از اینکه حتی جواب این نامه را هم ندادید به شما افتخار میکنم! حالا گیرم امضای بزرگان مطبوعات و منتقدان بنام سینما پای این نامه باشد، چه باک؟! مهم این است که در مقطع حساس کنونی سکوت و اختگی…ببخشید آرامش سینما را حفظ کنیم!
محمد جان…ببخشید آقای حیدری، خوشم آمد که فریب حرفهای امیریوسفی در مورد وحدت بخش بودن فیلمش را هم نخوردید چون مدیریت شما خودش مثالی درخشان از تزریق وحدت و پرهیز از دوقطبی کردن جشنواره است، واقعاً چه کسی فکر میکرد بتوان بین اعتدال، تدبیر و امیدِ دولت روحانی با مهرورزی و عدالتخواهی دولت احمدینژاد چنین وحدت شگرفی به وجود آورد؟! وحدتی که نقشه راه سینمای ایران در این سه سال و نیم بوده و خواهد بود، ان شاء الله و باز هم درود به شرف و جسارتتان!
در پایان به شما و تیم اجرائی عزیزتان توصیه میکنم در مراسم اختتامیه مراقب باشید دزدیده نشوید چون میدانید دشمن در کمین دانشمندان و مغزهای متفکری چون شماست! یادتان باشد آرای داوران محترم هم مثل همیشه شناور است و روی سِن و حتی در دقیقه آخر هم میتوانید حتی این سیمرغها را عوض کنید، چون مهم کیان سینمای شما و دوستانتان است!
حتی اگر هیات محترم داوران تشخیص داد به سه کاندیدای موسیقی و جلوههای ویژه میدانی و کامپیوتری که هیچ موسیقی و جلوهای در این سه فیلم نداشتند سیمرغی هم بدهد آن را با صدای بلند اعلام کنید، باشد که این شجاعت و جسارت در حافظه آخرین جشنواره دولت اعتدال بماند و تاریخ سینمای ایران هم آب را بریزد همانجائی که رئیس جمهور محبوبتان گفت! درود به شرف و جسارتتان و خداوند همه ما را رحمت کند حتی شما و یارانتان!…………. (آقا تموم شد، لطفاً بگو چاقو را از زیر گلویم بردارند! ازمُرده شورخونه من بروید بیرون!)
آقا اسفندیار مُرده شور فیلم «خواب تلخ»»
منبع: ایسنا
انتهای پیام
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشت محسن امیریوسفی در سوگ عباس اسفندیاری، بازیگر «خواب تلخ»/ مرگ یک سلبریتی خصوصی
- مهر توقیف باعث فروش می شود؟ گزارش از آمار فروش فیلم های توقیفی/جدول
- متن جالب شخصیت فیلم«خواب تلخ» از جانب ستاد مخالفان رئیسجمهور شدن روحانی
- امیریوسفی: بعد از «آشغالهای دوست داشتنی» دلمردگی و خانه نشینی نصیبم شد
- نامه سرگشاده امیریوسفی در گلایه از نبود «خواب تلخ» در فهرست اولیه اسکار
- واکنش «آقا اسفندیار»خواب تلخ به نبش قبر آقای کیارستمی
- گفتوگویی با محسن امیریوسفی: جوایز «خواب تلخ» در خانه خاک میخوردند/ معترض سیاسی نیستم
- محسن امیریوسفی: مشکل سینما نیست، مشکل سلیقه مدیران سینماست
- مخالفت تلویزیون با حضور امیریوسفی در شبکه چهار و ایستادگی شجاع نوری/ برنامه سینمای ایران روی آنتن نرفت!
- امیر مهدی ژوله : ۱۲سال (به اندازه یه دیپلم کامل)مارا از دیدن خواب تلخ محروم کردند
- صف فیلمهای توقیفی کوتاهتر میشود/ «آشغالهای دوست داشتنی» میآید؟
- هانیه توسلی: خواب تلخ را ببینید چون طنز آن منحصر به فرد است
- محسن امیریوسفی خطاب به مخاطبان «خواب تلخ»: خستگی این ۱۲سال از تنم رفت
- دعوتنامه متفاوت برای تماشای «خواب تلخ»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران